• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Sökresultat

  1. Ambjorn

    Halloweenevent?

    Med tanke på att det börjar om c:a 14 timmar och videon gav intrycket av ett rätt så knepigt event kan det vara trevligt att få en liten redogörelse av det. För videosekvenserna känns så där att behöva genomlida.
  2. Ambjorn

    Imperieslagfältet nivåräkningen

    En liten fundering angående ISF och belöningarna. Fragment av Hedesstatyn/elefanten/dylikt kommer direkt när slagfältet är klart. Men nivå-beräkningen tar ju ett antal timmar på sig att komma. Förvisso inget problem utan är bara nyfiken på varför. Sitter de och räknar ut det manuellt?
  3. Ambjorn

    Trassligt med bosättningarna

    Fått ett problem som baserar sig på min okunskap i början av min speltid här. Körde igenom Japan 3 ggr och la upp Shinto-templet på den nivån. Sedan tröttnade jag att fortsätta och bytte, kastade bort Shinto-templet. Nu började jag om där körde igenom en omgång och fick en uppgradering av...
  4. Ambjorn

    Förbättring PVP-arena

    PVP-arenan som för övrigt är bra med veckobelöningar och de extra som kan komma ibland har en stor nackdel som drar ned lusten. Klarar man Kristalligans kista med 100.000 poäng så blir det inget mer att kämpa för innan en ny omgång stundar. Har man då 10 dagar kvar, som nu för mig, känns det...
  5. Ambjorn

    Nu då?

    När jag började spela för 714 dagar sedan var en fundering : Hur många provinser finns det totalt? Finns två sätt att ta rätt på det kom jag fram till, räkna i wikin eller strida igenom alla. Och jag valde striden inte för att det är lätt utan för att det är svårt. Finns 444 provinser, alla...
  6. Ambjorn

    Berättelseuppdrag visst antal kopplad till tidsåldern?

    De där Berättelseuppdragen verkar vara kopplade till tidsåldern och man måste klara av de innan man kommer vidare med de uppdragen. Uppdragen går inte att avbryta heller utan måste göras för att få ett nytt. Befinner mig i Tidsåldern Mars men har fått tre uppdrag på raken kopplade till Oceaniska...
  7. Ambjorn

    Trevlig ny funktion

    När jag för en stund sedan gjorde massmotivering av vänner så istället för ritningar fick jag varor från min tidsålder och en från nästa. Visserligen bara en av varje och att det kom en från nästa tidsålder hänger nog ihop med att jag gjorde klart kontinentkartan från den tidigare i dag...
  8. Ambjorn

    Förslag Djur och animeringar

    Nu har jag fått ihop ett riktigt djurvänligt alternativ som är ursnyggt när man slår på animeringar . Överst två stycken Örnberg bredvid varandra, direkt under Djurkorsningen och under den Druidtemplet och så till slut Suishunkvarnen. Den Keltisk Bondgården skall dit också lite längre fram.
  9. Ambjorn

    Nya funktioner

    Bara undrar över de nya funktionerna där man bla kan hjälpa alla grannar och den här Värdshusboosten. Har jag missat någon info om dom? (De uppskattas mycket)
  10. Ambjorn

    Animeringarna i spelet

    Vill ge en stor eloge till de som animerar byggnader i spelet. Tänkte på det när jag hovrade över Tidslängdernas Arena och såg ljuset bakom balkongen och slog på dom. Sjögrässkörden är fullkomligt underbar, skulle fungera bra som en stridande enhet som slukar sina fiender. Guldskörden är härlig...
  11. Ambjorn

    Synpunkt Eventförslag

    Jag har spelat i drygt ett år och ser att event innan dess har varit bra och missade taktiken i början på de som kom efter jag började. Så mitt förslag är att ni skapar ett uppsamlingsevent för de som funnits med tidigare så vi som inte spelade då eller missade en del kan få chansens att få fler...
  12. Ambjorn

    Slottssystemet

    Köpte diamanter igår för att komma upp till nivå 8 i Slottssystemet mest för att få attack/försvarsbonus på 20% extra. Men kan inte se att jag fått det någonstans. Har inte tänkt på att kontrollera det på tidigare nivåer men nu när jag verkligen behöver det så fick jag inget. De andra bonusarna...
  13. Ambjorn

    Attack och försvar

    När eventet tar slut för man en försvarsbonus på 20%. Jag behöver lägga till en attackbonus på 30% via värdshuset för strider på kontinentkartan. Fungerar båda två då samtidigt? Att man inte kan lägga till två attackbonusar framgår. Men när det är en belöning från spelet blir jag lite osäker...
  14. Ambjorn

    Mäktiga Byggnader och donering

    En synpunkt på det här med donering till Mäktiga Byggnader (MB). Innan byggnaden går upp så ser man vilka som har gjort det. Men de som donerar till sista svävar man i ovisshet om. Vilket inte känns bra. För om antalet FP som doneras vida överstiger belöningen i FP kan man utgå ifrån att...
Topp