• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Berättelseuppdrag visst antal kopplad till tidsåldern?

Ambjorn

Medlem
De där Berättelseuppdragen verkar vara kopplade till tidsåldern och man måste klara av de innan man kommer vidare med de uppdragen. Uppdragen går inte att avbryta heller utan måste göras för att få ett nytt. Befinner mig i Tidsåldern Mars men har fått tre uppdrag på raken kopplade till Oceaniska som att klara något och få två ålar, efter det göra 10st 24timmars produktioner i en byggnad från den tidsåldern gav 6fp. Nu skall jag utforska en teknik och får då två C.R.A.B-enheter från Oceaniska.

Om så att det finns ett visst antal per tidsålder så har jag att se fram mot belöningar och uppdrag kopplade till Virtuella snart. Egentligen inget större problem men lite smått irriterande.
 

River Styx

CM
Community Manager
Hej!
Ser att du inte har fått svar på din fråga - det ska vi ändra på. :)
Ja, Berättelseuppdragen är kopplade till tidsåldern och tanken är att man ska göra uppdragen vartefter man går upp i åldrarna. Dessa uppdrag går inte att avbryta. Antalet uppdrag per tidsålder varierar lite. Men t.ex. så har Venus, Asteroid och Jupiter 50 Berättelseuppdrag vardera.

Det är nog ganska många spelare som antingen har en hel drös uppdrag som väntar (som du) eller så är det tvärtom - man har gjort alla tillgängliga uppdrag och blir tvungen att vänta på nya tills du byter tidsålder (för det är ju många som övervintrar i samma tidsålder under längre perioder).
 
Topp