• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Trevlig ny funktion

Ambjorn

Medlem
När jag för en stund sedan gjorde massmotivering av vänner så istället för ritningar fick jag varor från min tidsålder och en från nästa. Visserligen bara en av varje och att det kom en från nästa tidsålder hänger nog ihop med att jag gjorde klart kontinentkartan från den tidigare i dag. Ritningar får jag via ett antal Inspirations helgedom så jag uppskattar verkligen det nya, men alla kanske inte gör det.

Edit: Verkar vara Vapenvilans torn som tar över och ger varor istället för ritningar. Men tornet är nytt för i dag och har inte kört massmotivering på grannar. Så får se om några dagar. Men gillar funktionen att få varor bättre än ritningar.
 
Senast ändrad:

Malina

Aktiv medlem
Det är inte antingen eller, de är oberoende av varandra. :)
Du får ritningar som vanligt, och så får du varor via Vapenvilans Torn. Hur många varor beror på vilken nivå tornet är på. Vilken ålder varorna du får beror på vilken byggnad du mot/pol:ar. Är byggnaden i SAJM så får du en SAJM-vara, är den i FT så får du en FT-vara, osv. Söker du en vara från en viss tidsålder så är det ett tips att mot/pol:a manuellt. ;)
 

Ambjorn

Medlem
Tackar för info. Jag blev lite förvirrad i går. men det reder ut sig tack vare dig. Blir till att motivera/polera som förr i tiden då*. För Marsvaror är lite knepigare att få än tidigare tidsåldrar märker jag. Och behöver ha ett antal för en MB till.

*Tydligen bara att automotivera/polera grannarna som alla verkar vara i samma tidsålder.
 
Senast ändrad:

HultNisse

Medlem
Tips för: Vapenvilans torn, och hjälp alla knappar.
Beroende på Vapenvilan torns nivå så får man x antal varor från den eran vilken den man hjälper tillhör (eller om det är vad han kan producera i sin stad).

Man vill därför ofta efter skörd med vapenvilans torn först hjälpa vänner och imperiemedlemmar som befinner sig i sena eror, och inte någon från bronsåldern, för att på så sätt få deras typer av varor.

Då man endast kan hjälpa var 24:de timme så kan man direkt efter skörden på vapenvilans torn gå in och hjälpa de som har högsta erorna till alla varubelöningar från tornet betalts ut. Därefter vänta några timmar och använd hjälp-alla knapparna till de andra.
Nästa dag så kan man efter skörd på vapenvilans torn använda Hjälp alla-knapparna (då det inte gått 24 timmar för de andra) och endast det tidigare urvalet blir hjälpta, sedan efter timmarna så klickar man på dem igen så resten blir hjälpa.

Själv så har jag som rutin att klicka direkt efter skörden (som då tar de som har höga eror), och klickar igen för andra efter det dagliga uppdraget har öppnats då det ibland är uppdrag att besöka värdshus.
 

Ambjorn

Medlem
Tack för idén. Håller på att modifierar den lite då jag vill helst ha varor för nästa tidsålder jag kommer till sinom tid. Så håller på att leta upp de som befinner sig där bland grannar och vänner. Nu har jag än så länge tornet bara på nivå 6 och då det tar inte lång tid. Sedan som du skriver senarelägga den mer vanlig hämtningen.
 

Malina

Aktiv medlem
Tips för: Vapenvilans torn, och hjälp alla knappar.
Beroende på Vapenvilan torns nivå så får man x antal varor från den eran vilken den man hjälper tillhör (eller om det är vad han kan producera i sin stad).
...
Man får varor från den eran som *byggnaden* man mot/pol är i.
 

HultNisse

Medlem
Man får varor från den eran som *byggnaden* man mot/pol är i.
Bra att du nämnde det, missade att säga det. För att vara säker får man hålla lite koll på vilka byggnadseror som vännerna har, det kan hända ibland att det dyker upp en äldre vara än förväntat när man motiverar/polerar. Men rent statistiskt så brukar det stämma :)
 
Topp