• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nya funktioner

Ambjorn

Medlem
Bara undrar över de nya funktionerna där man bla kan hjälpa alla grannar och den här Värdshusboosten. Har jag missat någon info om dom?
(De uppskattas mycket)
 

Ambjorn

Medlem
Du vet jag. Finns väl ingen anledning att påpeka en liten skavank då som att ibland låser sig läget när man skall motivera andra i bulk och man behöver logga ut och in igen för att komma vidare där.
 

River Styx

CM
Community Manager
Du vet jag. Finns väl ingen anledning att påpeka en liten skavank då som att ibland låser sig läget när man skall motivera andra i bulk och man behöver logga ut och in igen för att komma vidare där.
Det uppskattas alltid att spelare rapporterar in buggar och annat konstigt. Även om vi redan har vetskap om problemet (som i detta fall) så är det även viktigt att veta om det är något som drabbar "alla" - eller bara ett fåtal. :)
Så, tack för att du meddelar!
 

von nisse

Ny medlem
Jag blir så gramsen att man blir utelåst från flikarna av den nya funktionen att hjälpa vänner och grannar.
 

River Styx

CM
Community Manager
Jag blir så gramsen att man blir utelåst från flikarna av den nya funktionen att hjälpa vänner och grannar.
Nja... vi låser inte ute spelare. Har du inte läst detta inlägg så kanske det ökar din förståelse för varför vi gör vissa val ibland. Klicka här
För du kan ju se det från andra sidan... Du slipper råka ut för eventuella buggar och kan börja använda funktionen utan problem när den är helt klar! :-D
 

von nisse

Ny medlem
Ja det hjälpte jävligt mycke! Är fortfarande utelåst från de ordinarie flikarna! Ta bort skiten och återgå till något som fungerar.
 

River Styx

CM
Community Manager
Ja det hjälpte jävligt mycke! Är fortfarande utelåst från de ordinarie flikarna! Ta bort skiten och återgå till något som fungerar.
Det verkar som att jag missförstod dig - Ber om ursäkt för det.
Du har alltså funktionen, men du kommer inte åt de vanliga flikarna för vänner/grannar. Är det så du menar?
Jag skulle bli tacksam om du kan skicka ett ärende till supporten kring detta. Ta gärna en skärmbild för att förtydliga om det behövs.
Tack!
 

Malina

Aktiv medlem
Det verkar som att jag missförstod dig - Ber om ursäkt för det.
Du har alltså funktionen, men du kommer inte åt de vanliga flikarna för vänner/grannar. Är det så du menar?
Jag skulle bli tacksam om du kan skicka ett ärende till supporten kring detta. Ta gärna en skärmbild för att förtydliga om det behövs.
Tack!
Samma sak händer mig emellanåt. Jag går in på fliken med stjärnorna och klickar på att mot/pol vänner tex. Vill jag sedan klicka på någon av de andra flikarna så går inte det, det står liksom kvar på stjärnfliken. Brukar lösa det genom att ladda om sidan bara.
 

River Styx

CM
Community Manager
Samma sak händer mig emellanåt. Jag går in på fliken med stjärnorna och klickar på att mot/pol vänner tex. Vill jag sedan klicka på någon av de andra flikarna så går inte det, det står liksom kvar på stjärnfliken. Brukar lösa det genom att ladda om sidan bara.
Eller att rensa cache-minnet ;-)
 

Fonzo

Medlem
Måste säga att jag gillar funktionen (och har efterfrågat den länge så den är värd en liten reklamsnutt), dock verkar den inte helt fungera.
1. Borde den inte också gälla för värdshuset?
2. Inte helt säker, men den verkar inte ge full bonus såsom frövalv och VT. Testade den nu för första gången och utdelningen verkar lite klen (visserligen slumpen för frö, men frö kändes ändå lite klen).
3. Tar tiiiid (kan bero på min gamla mobil) innan den är klar.
 
Senast ändrad:

River Styx

CM
Community Manager
Måste säga att jag gillar funktionen (och har efterfrågat den länge så den är värd en liten reklamsnutt), dock verkar den inte helt fungera.
1. Borde den inte också gälla för värdshuset?
2. Inte helt säker, men den verkar inte ge full bonus såsom frövalv och VT. Testade den nu för första gången och utdelningen verkar lite klen (visserligen slumpen för frö, men frö kändes ändå lite klen).
3. Tar tiiiid (kan bero på min gamla mobil) innan den är klar.
Roligt att du gillar den!
1. Ja, den ska gälla för värdshuset också (ikon med Mandolin) - men där ger den ju en ny typ av boost.
2. Hur menar du med "full bonus"? Kistorna, precis som vanliga händelser, har olika belöningar. Men det var kanske inte det du menade?
3. Tror inte det beror på din mobil. Den tar lite tid. Men du kan ju göra annat under tiden :)
 

Fonzo

Medlem
Roligt att du gillar den!
1. Ja, den ska gälla för värdshuset också (ikon med Mandolin) - men där ger den ju en ny typ av boost.
2. Hur menar du med "full bonus"? Kistorna, precis som vanliga händelser, har olika belöningar. Men det var kanske inte det du menade?
3. Tror inte det beror på din mobil. Den tar lite tid. Men du kan ju göra annat under tiden :)
1. Ikon med mandolin? Hittar inte den någonstans.
2. Nä, inte kistorna (vilka förövrigt jag bara tycker är iväg en). Snarare att när man masspolerar så verkar inte Frövalvet och vänskapens torn riktigt ge samma utdelning som de skulle ge om man singelpolerar. Kan vara att jag haft otur med slumpen, men ändock.
3. Nja, då verkar allting hänga sig. Klarar inte riktigt att köra flera funktioner samtidigt
 

River Styx

CM
Community Manager
1. Ikon med mandolin? Hittar inte den någonstans.
2. Nä, inte kistorna (vilka förövrigt jag bara tycker är iväg en). Snarare att när man masspolerar så verkar inte Frövalvet och vänskapens torn riktigt ge samma utdelning som de skulle ge om man singelpolerar. Kan vara att jag haft otur med slumpen, men ändock.
3. Nja, då verkar allting hänga sig. Klarar inte riktigt att köra flera funktioner samtidigt
Jag föreslår att du skapar ett ärende till supporten - där har vi möjlighet att titta närmre på dina loggar om något inte stämmer.
Vad gäller utdelningen av Frövalvet och Vapenvilans torn så är det inga ändringar.
 

Malina

Aktiv medlem
1. Ikon med mandolin? Hittar inte den någonstans.
2. Nä, inte kistorna (vilka förövrigt jag bara tycker är iväg en). Snarare att när man masspolerar så verkar inte Frövalvet och vänskapens torn riktigt ge samma utdelning som de skulle ge om man singelpolerar. Kan vara att jag haft otur med slumpen, men ändock.
3. Nja, då verkar allting hänga sig. Klarar inte riktigt att köra flera funktioner samtidigt
1. Till höger under ikonerna för entusiastisk befolkning, Himejis och VT's belöningar, osv.
2. VT ger mig det antal varor den ska när jag mass-mot/pol. Jag räknade efter en gång i början. Så kolla noga nästa gång, du får klicka på högerpilen för att se samtliga belöningar. :)
 
Topp