• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Sökresultat

  1. Förslag Möjlighet att byta mellan världar

    Sverige är ett litet land och det märks även lite i FoE då det är väldig stor skillnad mellan Världarna på den svenska servern. Detta gör sig mycket tydligt på E-servern där det endast finns två stora imperier som ligger i den enda diamaltligan och inga andra kan komma i närheten av dem. ISF...
  2. Bugg Felöversättning i Motståndarens uppdrag

    En liten översättningsnisse har smugit sig in till Motståndaren. Uppdraget "Besegra bossen 2 gånger på alla svårigheter" tyder på att man är tvungen att köra samtliga tre svårighetsnivåer två gånger. Men jag noterade att uppdraget blev klart redan när jag kört den lätta två gånger och besegrat...
  3. Bugg Fick dubbel skörd

    Jag har en samlad skörd och använder alltid diamanter för att skörda. Därför se jag till att alltid ha mindre än 100FP i "kassan" så att FP-skörden kan ske tillsammans med allt annat. Nu hade jag tömt kassan och den var noll FP då jag klickade på insamlingsikonen. Men när jag fick upp valet för...
  4. Bugg Kulturell bosättnings varor som vinst vid slag i ISF

    Här är en mycket kufisk egenhet som jag råkat ut för två gånger. Jag kör Aztekernas bosättning med Gårdsmarknaden där man med "sänka skepp" kan vinna varor. Jag har vid två tillfällen i ISF fått vid första slaget när jag gått in belöning för den kulturella bosättningens varor. Tre rutor som...
  5. Förslag Halloween-Event (ange verklig förlust för motståndaren)

    När man har utfört en strid så anger det hur många poäng som man förlorar på grund av motståndarens kort, och man ser även hur många poäng som motståndaren förlorar. Men om man vinner slaget så anges det endast hur många slag som det var kvar hos motståndaren, även om motståndaren egentligen...
  6. Bugg Översättningsproblematik i nya BG/ISF

    Med den nya BG/ISF så har det kommit flertalet byggnader med nya namn som ställer till det i Imperiefältsloggen. Det finns två vars beteckning börjar med "Improviserad", Improviserad Kommandopost och Improviserad Kaserner. Som då är översatt från engelskan Improvised. Problemet är att det...
  7. Förslag Möjlighet att ta bort belöningsfönster.

    Numera finns det flera små byggnader som ger olika belöningar. Vid skörd får man på dessa upp vilken belöning som man fått. Jag skulle önska att det fanns möjlighet att klicka för "visa inte detta" för dessa. Det är möjligt att detta redan finns, men jag har tittat genom inställningarna och...
  8. Förslag Slumpmässiga Ritningar för högre Eror än byggnadens era

    I dag så finns det flera byggnader, den senaste det Egeiska resmålet, som ger ritningar. Ritingarna som man kan få är från den eran som byggnaden befinner i och/eller tidigare eror. Jag skulle vilja föreså att sådana byggnader även kan ge ritningar till högre eror, och då lämpligen då till...
  9. Bugg Häxdoktorn förlorat status som produktionsbyggnad i "igångsättnings-snurran".

    För ett par dagar sedan så slutade Häxdoktorn var en del i "sätta igång produktion-snurran". Dvs när man skal starta ny produktion efter skörs så är det en separat snurra för Häxdoktorerna. Detta var en egenhet som var tidigare som rättades till på vårkanten i fjol. Jag skulle misstänka att man...
  10. Fel i text för låst produktionsbyggnadsalternativ (tiden) vid start av nytt konto.

    Skulle hjälpa en bekant att börja köra FoE och hon startade därför en nytt konto och började i stenåldern. Jag noterade att det endast var möjligt att välja 30 sek (första alternativet på jägarstugan och även krukmakeriet, vilka var de ena som hade byggds). På hänglåset för nästa tid (15 min)...
  11. Hur länge finns ett inaktivt imperium/användare kvar innan det raderas ?

    En liten undran, hur länge finns ett inaktivt imperium (där ingen loggar in) kvar innan det tas bort från servern ? På samma tema även frågan om hur länge en inaktiv spelare är kvar innan kontot tas bort? Kan man göra ett sabbatsår för att sedan återkomma?
  12. Förslag Uppgraderingskit höjer Era när byggnaden är i högsta nivå (som ett uppåtkit)

    Specialbyggnader förblir i den era som den byggds i när man byter era, och ett Renoveringskit behövs för att höja till den eran man är i, eller ett Uppåtkit om man vill öka den en era upp (dock ej över den eran man befinner sig i). Använder man ett Uppgraderingskit och höjer byggnaden en nivå så...
  13. Förslag Ta bort svärden hos grannar som inte låst upp PvP-strider ännu.

    En förutsättning att kunna anfalla en granne är att denne har låst upp PVP-arenan. Trots detta så visas två korslagda svärd även hos detta i "grann-listan". Vid val av dessa får man upp meddelandet "Du kan inte anfalla XXXX. den här spelaren har inte låst upp PVP-strider än." Jag föreslår att...
  14. Bugg Bugg, eller feltänkt, i meddelandecentrum ("Uppdatera till alla imperiemedlemmar" tar bort andra)

    I meddelandecentrumet finns tre flikar, vara två används av spelarna. Impreiefliken: Här är meddelandena åtkomliga för alla inom imperiet, och systemet sköter om att ta bort de som lämnar och lägger till nykomlingar. Administratörer (rätten att skapa och ta bort meddelanden) för dessa hanteras...
  15. Synpunkt Fel i Wikin (Imperieforum)

    Noterade att under Imperium i hjälpen så står det fortfarande att det finns ett Imperieforum https://se.wiki.forgeofempires.com/index.php?title=Imperium Det var länge sedan den avvecklades
  16. Bugg Visningsproblematik i Wiki (ikoner)

    Jag har noterat att den senaste tiden så visas inte längre många ikoner, jag tror att det skedde nu efter den senaste uppdateringen i vilken det stod att det gjorts ändringar i wiki gällande ikonerna för belöningar. Men problemet kan ha uppträtt tidigare. De är inte bara på några få ställen...
  17. Förslag Ikonen för färdig skörd försvinner när man har mer än 100 FP i kassan

    Om man har mer än 100FP i kassan och försöker skörda en FP-byggnad så får man ett meddelande att man har för många FP och kan inte skörda. I det läget försvinner symbolen att det finns byggnader att skörda. Nu vet jag inte om den skulle varit kvar om man även har färdiga produktioner i...
  18. Förslag Samla in alla färdiga produktioner tar inte FP om man har över 100

    Det har hänt ett antal gånger när jag väljer Samla in alla färdiga produktioner att jag noterat att FP inte samlats in. Detta för att jag då råkat haft över 100 FP i kassan. Jag tycker att den antingen skulle säga till att all produktion inte kan samlas in, eller att den kan samla in FP även om...
  19. Bugg FP-räknare klarar endast tre siffror (lyx-bugg)

    Om man samlar in och får belöningar som sammanlagd blir över 999FP så klarar inte FP-räknaren högst upp på skärmen att visa detta, utan den visar endast de tre första siffrorna. I mitt fall visades 1063 FP som 106 FP. (se bild). Dock får jag medge att det är första gången under alla år som jag...
  20. Värdshusboost aktiveras automatiskt

    När jag klickar på värdshuset (inte på boost-ikonen) för att samla in mynten i värdshusrummet, så aktiveras värdshusboosten för fyra timmar trots att jag inte valt detta, och silvermynt verkar försvinna från min kassa. Fliken värdshusboots är även den man kommer in till oavset om man senast gick...
Topp