• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Värdshusboost aktiveras automatiskt

HultNisse

Medlem
När jag klickar på värdshuset (inte på boost-ikonen) för att samla in mynten i värdshusrummet, så aktiveras värdshusboosten för fyra timmar trots att jag inte valt detta, och silvermynt verkar försvinna från min kassa. Fliken värdshusboots är även den man kommer in till oavset om man senast gick ur från värdshusrummet.

Jag antar att det skall vara ett aktivt val att aktivera dem, och inte direkt om man går in i världshuset, ty på något sätt bör mnna kunna samla in silvermynten utan att aktivera de fyra .


Kör från PC/Windows 10 med Chrome som webbläsare.
 

Bilagor

  • Screenshot 2022-08-07 20.02.40.png
    Screenshot 2022-08-07 20.02.40.png
    336,2 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

Malina

Aktiv medlem
Försvinner silvermynt också?? o_O
Personligen tycker jag om att det inte behövs mer än ett klick för att aktivera boosten. Den kan ju när som helst aktiveras igen när fyra timmar gått, det hade varit en annan sak om man max fått aktivera den, säg, två ggr per dygn.
 

HultNisse

Medlem
Måste ha sett fel, inga silvermynt går förlorade (hade 446 095 både före och efter denna gång), och som som du Malina säger så spelar det ju ingen roll då det inte finns någon begränsning hur ofta den kan aktiveras.
Men samtidigt så står det "Den maximala tiden som kan låsas upp är dock 4 timmar. När du har nått den här gränsen måste du vänta en timme tills du kan låsa upp ytterligare boosttid.". Men med webbläsaren så har jag inte noterat en "karenstid" på en timme emellan.
 
Senast ändrad:

Ambjorn

Medlem
Lite märklig funktion för oss med webbläsare kan jag hålla med om. När symbolen lyser till höger där i aktivitetsmenyn och vid värdshuset går man in och den startar direkt utan man behöver göra någonting. Nästa gång man går in i värdshuset om den är aktiv är det som vanligt dvs ingen boost syns mer än att man klickar in sig på den. Det där med 4 timmar och en timmes väntetid har jag inte sett, mer än att den går i 4 timmar.
 

River Styx

CM
Community Manager
Funktionen med videoannonser/reklam är för närvarande riktad till de som spelar på mobil (app). Detta eftersom reklam i webbläsare kräver helt andra tekniska lösningar än vad som krävs för appen.
Så, de som spelar på dator får en hel del "gratis" så att säga.
Det räcker med att klicka på kistorna för att få belöningen. Eller att gå in i Värdshuset.
Bara att tacka och ta emot, inte sant? ;-)
 

Ambjorn

Medlem
Du kan informera utvecklarna att det är absolut ingen brådska eller ens nödvändigt att implantera den funktion för oss som använder webbläsare. Är alldeles utmärkt som det är nu.
 
Topp