• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Så trött på parasiteringen (obs gnäll!!!)

DeletedUser1339

Guest
Sen bör ni, besvikna spelare, förstå en sak. Det är bara ett litet fåtal, ganska patetiska spelare , som plundrar. De allra flesta anfaller bara för poäng i PvP. De som plundrar är individer som vill "jävlas med allt och alla", och är ganska störda personer. Sen finns det även Imperier som satt det hela i system, och däem ska ni hata , och undvika :) Ert bästa hopp är att funktionen där Grannskapen blandas om,börjar fungera.
 

DeletedUser1856

Guest
Jag spelar i alla fyra världarna och det är bara i en värld där det är en person som saboterar. Undrar om denne person är så mycket värd för spelutvecklarna att de inte bryr sig om alla de som körs iväg? De förlorar en massa pengar på hen...
 

DeletedUser1339

Guest
Tipset att använda funktionen Stadssköld fungerar bra. Man bör helst uppgradera sitt Värdshus till 16 stolar, och sen ha stadsskölden som räcker 72 timmar. Det är ju trist att man tvingas använda sitt Värdhus-silver till det, för att förhindra plundring från en enstaka spelare, men det skänker en viss njutning :) Lite synd bara att de sjyssta spelarna som anfaller för poängen inte kan få sina poäng, men när det blir som i Dinegu, där en spelare som köpt sig till Morgondagen plundrar spelare från Högmedeltiden, är det ändå ett bra alternativ för att sätta lite käppar i hjulet för denne :)
 

DeletedUser1414

Guest
Går väl inte att klaga på att folk plundrar, det är ju EN DEL av spelet... Klart man plundrar när man får chansen, så slipper man ju producera eget eller varför inte kombinera dem?
 

DeletedUser1339

Guest
Det är självklart en del av spelet, men lika självklart är det en del av spelet med motåtgärder. Bojkott är en. Ingen mot/pol till Plundraren eller hens Imperivänner. Ingen handel heller. Och sen anfaller man , och plundrar andra medlemmar i Plundrarens Imperie. Hälsa givetvis från den Notoriske Plundraren. Det är också en del av spelet :) Men de som fortfarande plundrar efter en månad med den behandlingen, när man dragit in så många av sina egna medlemmar som möjligt i Projektet, är förmodligen hopplösa, men extremt Impopulära fall. Upp med Stads-Skölden :)
 

DeletedUser1033

Guest
Jag har full förståelse för din kritik men denna typ av klagomål är lika gammal som spelet och vi får gilla läget och se detta som ett nödvändigt ont i spelet. Jag hade gärna haft en funktion där man kan blocka andra spelares möjligheter att plundra eller att alla som vinner en plundringsstrid får en viss mängd varor/guld/resurser ur spelets skattkista. G.
 

klarre

Medlem
Jag har full förståelse för din kritik men denna typ av klagomål är lika gammal som spelet och vi får gilla läget och se detta som ett nödvändigt ont i spelet. Jag hade gärna haft en funktion där man kan blocka andra spelares möjligheter att plundra eller att alla som vinner en plundringsstrid får en viss mängd varor/guld/resurser ur spelets skattkista. G.
Du har möjlighet att blockera andra spelare från att plundra dig: bara att använda sig av stadsskölden från Värdshuset :)
 

DeletedUser1919

Guest
Plundring kan jag tycka tillför en dimension och uppmuntrar till ett aktivt spelande, det som stör mig är när spelmekaniken gör det omöjligt att sätta upp ett försvar som kan stå emot anfall. En strategi med 1 verklig enhet och 7 skurkar vinner över varje "normalt" försvar från samma tidsålder, ofta utan egna förluster pga idiotstrategin att rusa rakt på och anfalla skurkarna först utan varje form av intelligens. Har ett försvar med bara moderna enheter men har senaste dygnet blivit anfallen 5 gånger av olika spelare med 1 trupp + 7 skurkar och förlorat varje gång, utan att motståndaren fått en enda förlust. Har någon vunnit ett försvar mot ett sådant anfall? Argument som hörts är att skurkar köpts för pengar och en ändring vore bedrägeri, men ändra i så fall inte skurkarna utan gör försvaret mer likt hur en spelare skulle agera, alternativt begränsa antalet skurkar i en anfallande arme
 

Fonzo

Medlem
Jag skriver både som plundrad och plundrar.

Visst, man blir irriterad över att bli plundrad på samma vara 3 dagar i rad, men samtidigt blir man överlycklig av att lyckas korpa åt sig extra FP eller vad det nu må vara av någon som plundrat en själv flera gånger. För att undvika plundring kan jag bara ge tips:
1. Försvarseldar. Mycket svårt att slå igenom ditt försvar när du kommer upp i en 60-70 eldar. Dock kommer detta att ta tid men kämpa igenom imperieexpeditionerna ett antal gånger så är du snart där.
2. Använd aldrig skurkar som försvarare. Som plundrar så slår jag alltid ut "trupper" först för att sedan i lugn och ro plocka ut skurkarna. Använd artilleri och/eller mästare, det brukar göra susen. Använd obundna så att du inte lider av detta.
3. Schemalägg din produktion. En plundrar blir uttråkad när han för fjärde gången försöker plundra din stad och inget är klart. När jag var "liten" spelare så satsade jag alltid på 24 hs produktion vilket innebar att jag kunde alltid säga exakt när min produktion var klar och hämta in den.
4. Har råkat ut för scriptade plundrare (vet inte om detta är möjligt längre) och detta innebär att ett script gör att datorn kan avgöra exakt när din produktion är klar och på så sätt plundra precis då. Anmäl till supporten om du råkar ut för detta 2-3 ggr i rad (för mig slutade det med att spelaren blev bannad).
5. GBs. Dra upp dina försvarsGBs, det gör underverk.
6. Stadskölden. Använd den flitigt (önskade att jag hade tillgång till en sådan när jag var liten). Dock innebär det att du måste se till att det kommer in tillräckligt med silver och då måste du ha många vänner (inget problem) samt se till att besöka dessa dagligen (ingen besöker någons värdshus om inte denne besöker tillbaka).

Bara lite tips på vägen.
 

DeletedUser1928

Guest
Herrgud vad töntigt. Ska man sluta putta i fia med knuff också? Det här spelet går ut på att man ska strida, eller så får man vara smart. Vill ni bara gå och vattna morötter hela dagen så finns det många sådana spel.

Skaffa ett försvar värt namnet så slipper ni 9 av10 plundrare. Använd hjälpknappen, bli "vän" med... Det finns många sätt och om inte det hjälper så
ändra något så det svider lite mer nästa gång denne kommer på besök, och se till att hålla koll på produktionen så det blir så små öppningar som möjligt att ta varor.
Mvh
Flummis
 

DeletedUser1856

Guest
Herregud vad töntigt. Är det du som ska bestämma vad alla andra ska tycka? Väx upp! Allt kretsar inte kring dig...

Det jag ursprungligen klagade på var en spelare som misskötte sig. Problemet löstes helt och hållet när grannskapen ändrades.

Och nej, spelet går inte ut på krig. I reklamen som jag får i andra mobilspel nämns inte ens den delen utan endast att bygga en stad, forska och planera. Så om nu plundringen hade varit det viktigaste hade väl spelutvecklarna nämnt det eller hur?

Elvenar t ex, som jag nämnt tidigare, funkar alldeles utmärkt utan någon plundring. Där vattnar man inga morötter utan gör exakt samma sak som i Forge of empires minus plundringen.

Och jag slutar som jag började. Herregud så töntigt att tro att du är den enda som "vet" något.
 

DeletedUser1408

Guest
Jag plockade ner allt mitt försvar till förmån för massa FP byggnader istället och vips började alla från vårat antagonist imperium anfalla och när dom kunde, plundra mig. Precis vad jag räknat med då den funktionen finns och jag har inget emot att den används, men jag gjorde valet att offra andra värdshusbonusar för stadsskölden. Man kan säga att tack vare stadsskölden tjänar jag 50 FP per dag (40 från byggnader där jag hade försvarsbyggnader innan den kom och ca 10 per dag från andras dukar) .. Nya stadsskölden ÄR ju lösningen på detta "problemet" :)
 

DeletedUser1928

Guest
Men Freiya, JAG tycker att det är töntigt att gnälla på en funktion som är en del av spelet. Precis som du så kan jag ha en åsikt och jag tycker inte du kan säga att en spelare "missköter sig" bara för att denne inte spelar som du vill.

Och JO, detta spel bygger till stor del på att strida, och även på att producera, men du har möjlighet att anfalla andra spelare (och plundra), man krigar i GvG och på kampanjkartan och i Imperieexpen. Du kan ta dig framåt på andra sätt men strid (och plundring) är en del av spelet även om du har valt bort det. Tycker du att Elvenar fungerar fint och är mysigare, fine, spela det då eller ta till dig av råden du fått och spela vidare.
 
Topp