• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Så trött på parasiteringen (obs gnäll!!!)

DeletedUser1856

Guest
Jag har spelat Forge of Empires ganska länge nu och gillar det mesta i spelet. Det är dock en "funktion" som jag hatar. Denna funktion gör det möjligt för andra spelare att parasitera på sina medspelare.

När det gäller turneringar kan man välja ifall man vill delta eller inte, men när det gäller "funktionen" att man kan anfalla och bara ta produktion, då har man inte rätt att välja. Taktiska övervägande etc kan falla sönder. I två omgångar har jag haft en vardera spelare som konsekvent attackerar och tar en specifik produkt. I ena fallet har det medfört att jag missat evenenmang eftersom anfallaren har hållit mig tillbaka.

Denna gången har jag, på ett tidigt skede, valt att lämna världen tillfälligt (kanske permanent) och sluta producera. Han kan anfalla någon annan.

Nu spelar jag i en annan värld och visserligen har jag blivit utsatt för anfall några gånger, men inte så att mitt spelande blir lidande.

Någon annan som har upplevt det jag har? Går det att göra något åt? Anmäla går knappast eftersom det är en godkänd "funktion".
 

Lonar Jion

Moderator
Det enda du kan göra i sådana fall är att schemalägga produktionen så att du kan vara inne och skörda produkterna omedelbart när de blir färdiga.

När det gäller varor så kan det hända att det finns några större snälla Imperie kamrater som kan bytta med dig med sina högre varor mot dina lägre så kan du försöka handla dig till de varor du behöver.

Men taktiken att sluta spela ett tag kan också funka då dit konto kommer försvinna från grannskapet efter några daggar och med ca 2-4 veckors väntan så kan du komma tillbaka till ett helt annat grannskap.
 

DeletedUser1856

Guest
Tack så mycket för tipsen.:) Det hade varit tråkigt att sluta helt eftersom jag kommit en bit på det kontot jag funderade på att lämna helt. Och det där med att om man slutar spela några veckor att man försvinner från grannskapet. Det visste jag inte, men förklarar varför jag slapp den förste av de som saboterat för mig när jag kom tillbaka förra gången.
 

klarre

Medlem
Bästa försvaret är att hålla koll på tiderna oavsett vilket av valen du väljer. Kan man spela reguljärt är det bästa sättet. Sen kan man göra lite fällor med Bazaarer och köra kortproduktion på dem bara för att folk helst plundrar dem i förhoppning att få FP.
 

DeletedUser1653

Guest
Bästa försvaret är att hålla koll på tiderna oavsett vilket av valen du väljer. Kan man spela reguljärt är det bästa sättet. Sen kan man göra lite fällor med Bazaarer och köra kortproduktion på dem bara för att folk helst plundrar dem i förhoppning att få FP.
Har börjat köra slumpässigt, efter att jag upplevde samma bara så där en dag. Börja då se att personen ville bara ta viss vara börja då att producera oregelbundet så den inte kunde se NÄR är en produktion klar nu? Eller vänta?

Vissa tider tar man bara 4 timmar och en del bara 8 timmar och att de aldrig är alltid samma tid för dom.

T.ex 00.00-08.00 mass produktion dag 1 dag kan jag sätta de på 00.00 till 04.00 sen 8 timmar där.
Genom att göra så har jag sluppit att de tar 1 dygns productionen.

Jag tröttna även på de här nämnda problemet. Men efter 2-4 veckors inaktivitet försvinner även MB byggnader också då? Sätt de på andra servrar
t.ex norska/danska var du iväg 1 par veckor så var allt borta och du har inget alls inga mäktiga byggnader (MB) kvar osv.
 

DeletedUser1033

Guest
Är det någon aspekt av FOE jag har börjat hata mer än någon annan och som mer och mer driver mig ifrån detta spel är det just möjligheten att bli anfallen av en fiende och ännu mer när det som idag sker två gånger på tre timmar av samma spelare. Då tröttnar man väldigt snabbt på detta spel och risken är väldigt stor att jag kommer att fokusera mer på Elvenar som inte har denna funktion alls.

Att man har försvarsstyrkor och PVP strider har jag inget emot alls. Men att samma spelare ska kunna robba åt sig två 48 timmars produktioner (totalt 40 FE varor) på tre timmar bara för att jag missar tömningen lite grand är helt oacceptabelt och direkt avtändande. Det tillför heller inte spelet något mer än att aktiva och PVP spelare belönar sig själva på mindre aktiva spelares bekostnad.

En lösning runt detta vore att man (via spelet eller en byggnad) belönas med ett slumpmässigt paket varje gång man genomför en lyckad PVP strid. Dessa belöningar kommer från den era som den spelare man anfaller är i och ges av spelet och inte den man rånar som det är idag. G.
 

DeletedUser1700

Guest
Jag tröttnar på att det är sån brist på varor ju högre upp man kommer i spelet. Och gör så man inte klarar av eventen pga varubrist. Vilket gör att även forskningen blir lidande med så man får utnyttja fp på mäktiga byggnader istället pga att man inte tar sig fram.
 

DeletedUser1856

Guest
Nu har jag behövt pausa 3 världar. En har jag inte spelat i ännu. Gör ett försök i den världen för att se om det går att spela. Är så irriterad över hur ett fåtal spelar ska få förstöra för den stora majoriteten.

Hur kan det vara rimligt att man planerar sin produktion, att producerar vissa saker, avvaktar med andra, eller kanske enbart försöker få fram resurser under en period. Man kanske prioriterar forskningen under en period framför kampanjkartan. Sen kommer en plundrare och förstör för en.

Det är så jävla oschysst att man prioriterar en typ av spelare framför andra. Jag är så nära att lämna spelet helt och hållet. Redan nu, i senaste evenemangsserien såg vi hur en stor mängd spelare lämnat spelet. Har ni frågat er varför?
 

DeletedUser1856

Guest
Om alla som inte vill kriga och plundra slutar så får alla som gillar det plundra varandra. Får se om de kommer någonstans då... Det här systemet bygger på att några kämpar på och planerar, forskar och utvecklar. Om ingen gör det så får det bli ett rent krigsspel.
 

DeletedUser1856

Guest
Foto%202016-10-19%2021%2059%2044.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1853

Guest
Borde finnas en begränsning på hur högt i tidsåldrarna man kan vara för att kunna anfalla någon, man ska inte kunna anfalla någon lägre än två tidsåldrar under sin egen. Men, sånt hände i historien, när England och Tyskland lade under sej många länder och territorier och skapade sina imperier, soldater med gevär och kanoner anföll afrikanska stammar beväpnade med spjut och pilbåge... så spelidén faller i såna fall på en sådan begränsning... men surt är det när någon kommer med pansarvagnar, helikoptrar och dylikt mot dina egna musketörer och kanoner, och plundrar en vara för dej som du behöver. :(
Finns dock de som bara anfaller för poäng i pvp-tornen och ej plundrar, men de är mer på samma nivå som den de anfaller.
 

DeletedUser1339

Guest
Det är härligt att det kommer nya spelare, och därigenom kommer samma debatt upp . Inget nytt under solen :) Först och främst vill jag säga att jag HATAR Plundrare ! Avskum , om de anfaller från en högre Tidsålder, och riktiga fegisar, men det är en del av spelet. Särskilt irriterande är det att man inte kan försvara sig, automatiskt. Det krävs så extrema åtgärder i stadsförsvar, ens för att skydda sig mot en angripare från samma, eller tidsåldern närmast över, att det blir parodi . Det enda som fungerar är att vakta sina "Tider", och det blir ju till slut omänskligt svårt. De som Plundrar maniskt/systematiskt är oftast galnare än vad du är :) De kan anfalla en gång, och sen, om det inte finns något att stjäla, återkommer de varje halvtimme under det följande dygnet. Till slut får de sitt rov. Man måste motvilligt , nästan beundra galenskapen :) Men det kan också vara lyckliga innehavare av Byggnaden Voyager V1, som uppmuntrar Plundring. Ett otyg :) Hursomhelst blir dessa spelare till slut ganska isolerade, och ensamma. De hamnar i ett ökänt Rövar-Imperie, eller spelar solo. Men jag håller med att det vore kul att testa förslaget ovan. "Man kan endast Plundra städer från samma Tidsålder, eller högre ". Slutligen ber jag er att inte falla för resonemanget som går ut på följande. "Jag har minsann varit liten, och blivit Plundrad. Nu är det min tur att ge igen " Vi får en usel Värld, om vi börjar tänka så :)
 
Ett litet tips, se till att ni har 8 "gubbar" i försvaret, kan räcka för att slippa bli plundrad.
Inget försvar - man får skylla sig själv att man blir plundrad.
Fulladdat försvar - de flesta tackar för striden och nöjer sig med poängen.
Sen finns det alltid krigare som inte kan hålla fingrarna borta från syltburken men det är många med karaktär som låter bli.
Kämpa på!
 

DeletedUser1853

Guest
Ett litet tips, se till att ni har 8 "gubbar" i försvaret, kan räcka för att slippa bli plundrad.
Inget försvar - man får skylla sig själv att man blir plundrad.
Fulladdat försvar - de flesta tackar för striden och nöjer sig med poängen.
Sen finns det alltid krigare som inte kan hålla fingrarna borta från syltburken men det är många med karaktär som låter bli.
Kämpa på!
8 gubbar??? 8 musketörer mot 8 prickskyttar... lika med förlust för försvararen! Går inte att försvara sej mot anfallare som har enheter ett par tre tidsåldrar över din egen... :(
 

DeletedUser1653

Guest
8 gubbar??? 8 musketörer mot 8 prickskyttar... lika med förlust för försvararen! Går inte att försvara sej mot anfallare som har enheter ett par tre tidsåldrar över din egen... :(


Tyvärr finns de en del snyltare, som är ute efter att sabotera spelet, samma sak varje dag konstant.
Men, de man kan göra är att sluta betala så spelägarna får in pengar! Då börja dom blöda och då kanske
de förstår att en del är bara ute efter förstöra gång på gång. Ser 10 av 10 så är de fegspelt gång på gång av en och samma person.
den kan ju göra så dag efter dag då den vet att den förstör för spelaren den är på.
De är bara att sätta 1 militär enhet sätter en från t.ex Nutid och sen tar jag 7 skurkar och sen kör jag en från järnåldern samma person varje dag
exakt på minuter 1 dygn och sen fortsätter jag så och förstör för denne, ihopp om att den sulta spela eller liknande.
de finns gått om dom som vill förstöra spelet kvalite här! Men jag ger inte pengar för överlevnad när spelet bara görs till 1 viss spelgrupp som bara är ute att förstöra.

De ända rätta är att sluta ge snyltarna skunkar så de kan fortsätta förstöra spelets kvalite från bra spel till sämre och sämre spel.
 

DeletedUser1856

Guest
Precis när jag gick in för att skriva just detta ser jag att du skrivit samma sak. Jag kommer aldrig att ge några pengar till det här spelet förrän den här funktionen tagits bort. Jag ser hellre att det får läggas ner. Ingen ska få snylta på mina riktiga pengar.
 

DeletedUser1339

Guest
Ett förslag är att göra AI Smartare vid Stadsförsvar, och neutralisera andvändatet av Skurkar, när man anfaller Grannar. Det SKA kosta att Plundra.
 
Topp