• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Ny händelse (skattkista) räknas ej som händelse (i vildmarksevent)

HultNisse

Medlem
För ett antal dagar sedan så dök det upp en ny händelse, som kunde dyka upp i området kring staden, en skattkista (tycker jag det ser ut som). Belöningen från dem är liknande som de andra händelserna som kan dyka upp, men för stunden även events-mynt/biljetter.

Vid uppdrag nummer 24 i Vildmarkeventet så skulle man samla in 6 stycken händelser, och jag samlade då in fyra stycken kistor och två andra. Men blev förvånad då uppdraget inte blev klart utan den ansåg att jag bara samlat in 2 händelser. Jag samlade in fyra till (ej skattkistor) och uppdraget räknades upp och slutfördes.

Det verkar som om den nya införda händelsen (eller om det bara är under vildmarkseventet), inte räknas som händelse i uppdragen.

Note: Det kan ju vara så att skattkistan tillhör Vildmarkeventet, och är egentligen inte en riktig händelse. Det kanske är samma sak med Lotusblommor som finns i japanska körsbers-eventet (eller var det heter). Om så är fallet är detta inte en bugg, utan bara en liten "luring" då skattkistan kan uppfattas som händelse.
 
Topp