• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nyhet Videoannonser kommer till Forge Mobil

River Styx

CM
Community Manager
logo (2).png

Hej Forgefans!

Från den 29 juni och framåt kommer den mobila versionen av Forge of Empires nu att innehålla videoannonser. Dessa kommer att vara korta klipp som spelaren kan titta på för att få en belöning, eller använda en ny funktion (som vår nya hjälp-alla-knapp).

Det som dock är viktigt att notera är att detta har designats för att inte störa spelaren eller att ställa till problem för spelupplevelsen. Snarare kommer de att vara tydligt markerade och är helt valfria att använda. Att klicka på dem kommer att ge spelare sätt att vinna extra belöningar och att använda kompletterande funktioner. Det betyder att videoannonser kan användas fritt, eller ignoreras, när spelaren vill.

Den andra viktiga punkten att notera är att inte alla spelare kommer att ha dessa annonser. Faktum är att spelare som har köpt vanliga föremål i spelet sedan de registrerade sitt konto, kommer inte att stöta på annonser.

Även om det finns en skillnad mellan spelare som kommer att se annonser och de som inte kommer att se annonser, kommer det i slutändan inte att finnas skillnader när det gäller tillgängliga funktioner och belöningar. Det betyder att båda spelaruppsättningarna kommer att ha samma möjligheter att vinna belöningar och använda de nya funktionerna.

Detta gäller även för spelare med webbversionen, som inte kommer att stöta på några annonser, men som också kommer att ha samma tillgång till funktioner och samma möjligheter att tjäna belöningar.

Med allt detta sagt kommer videoannonser att implementeras på fyra olika sätt:

1). Nya händelser

Incident (1).png
För att få belöningar kan du trycka på en ny typ av händelse, som spelar upp ett kort klipp och ger en belöning i slutet.

Lila kistor som är lätta att upptäcka, med en spela-ikon ovanför, kan du bestämma om du vill öppna händelsen.
När det gäller belöningar kommer det att finnas vanliga, ovanliga och sällsynta kistor. Var och en kommer att erbjuda olika mängder Resurser, Varor, Forskningspoäng och Militära enheter! Tänk på att de bara kommer att dyka upp 4 av dessa händelser per dag.

För de spelare som inte stöter på annonser kommer händelsen att visas som en Lila kista och kan samlas in med ett enkelt tryck!

Viktig info - För närvarande kommer dessa nya typer händelser inte att räknas av för uppdrag där det krävs att samla in händelser. Anledningen till detta är balansering. Med en helt ny mängd händelser tillgängliga, trodde vi att det skulle göra dessa uppdrag alldeles för lätta att klara av. Detta är dock också något vi fortsätter att utvärdera efter lanseringen av funktionen. Eventuella ändringar kommer att kommuniceras via Uppdateringsloggen.

2). Värdshusboost

Tavern 1.jpg
image (30) (1).png
Genom att trycka på ditt Värdshus kommer du att se en helt ny flik. Denna låter dig aktivera boosts om du tittar på ett kort klipp!


image (29) (3).png
Detta inkluderar en 5% attack- och försvarsboost för din Anfallande armé, en 5% attack och försvar för din Försvarande armé, en 5% rekryteringsboost och en 5% Produktionsboost.

För varje klipp du tittat på kan du låsa upp en timmes boosttid. Den maximala tiden som kan låsas upp är dock 4 timmar. När du har nått den här gränsen måste du vänta en timme tills du kan låsa upp ytterligare boosttid.

För de spelare som inte ser annonser kommer du istället att meddelas av en gitarrikon, som du helt enkelt kan trycka på för att få dessa boosts. Samma gräns gäller dock, med max 4 timmar.


Buffbar 1 (1).jpg
När dina Värdshus-Boosts är inaktiva, finns det ikon för att informera dig om att det finns videoklipp att titta på och därmed en boost som kan aktiveras! Tryck på den här för att gå till din krog och titta på en annons för att aktivera en timmes boost-tid!


3). Hjälp-alla-knapp
Med videoannonser kommer även en ny och spännande funktion som gör att du kan motivera och hjälpa olika grupper med en enda knapptryckning!

Aid all 1 (1).jpg
Polivate 2 (1).jpg
Genom att titta på en kort videoannons låser du upp möjligheten att använda Hjälp-alla på en grupp du väljer!

Med varje upplåsning kan du hjälpa alla antingen dina vänner, grannar eller imperievänner! Med ett enkelt tryck är det klart!

Tänk på att du måste titta på en annons för att hjälpa alla grupper individuellt.
De spelare som annonser inte visas för, kommer ändå ha denna funktion tillgänglig med ett enkelt tryck.


4). Nya uppdragstyper
Nya uppdrag kommer nu att visas som ytterligare en typ av uppdragsserie, men som är separat från de andra uppdragsserierna!

Quest Type (1).jpg
En gång om dagen kommer du att få ett valfritt uppdrag som ger en belöning för att du tittar på ett klipp.

Belöningarna för att se dessa klipp inkluderar Varor, Resurser och Forskningspoäng. Antal Resurser kommer att variera baserat på din aktuella tidsålder!

För de spelare som inte ser annonser, kommer du istället få ett kort uppdrag att slutföra för att få belöningen.

Låt oss veta vad du tycker! Skriv en kommentar om du har synpunkter, frågor eller annat du vill lyfta fram. Vi ser fram emot dina tankar!

Om du vill ha chansen att hålla dig informerad om funktioner som är under utveckling, gå till vår Beta-server, eller kolla in Beta Test Programmet Mobil.

Tack för att du spelar Forge of Empires!

Vänligen,
Ditt Forge of Empires Team.
 
Senast ändrad:

River Styx

CM
Community Manager
Videoannonser Mobil - Vanliga frågor

FRÅGORSVAR
1). Är Hjälp-alla endast tillgänglig på mobil?Nej, med lanseringen av videoannonser kommer vi även att göra Hjälp-alla tillgängligt på webbläsaren. Inte bara det, vi kommer också att göra Händelser, Värdshus-boosts och de nya uppdragen tillgängliga för webbläsare också! Men istället för att behöva titta på en annons kommer dessa att vara tillgängliga genom att bara klicka och slutföra eventuella uppdrag.
2). Hur är det med de nya Händelserna, och belöningar från dem, kommer de också att finnas tillgängliga på webbläsaren?Ja, dessa kommer absolut att vara tillgängliga på webbläsaren! Det kommer inte att finnas någon skillnad i funktioner och belöningar mellan mobil- och webbläsarversionen. Det betyder att du kommer att kunna samla in samma händelser och belöningar, använda samma Värdshusboosts, använda Hjälp-alla och få belöningarna från de nya uppdragen.

Den enda skillnaden är att mobilspelare kommer att se annonser men inte webbläsarspelare.
3). Kommer videoannonser också att implementeras på webbläsaren?Denna uppdatering kommer endast att gälla för mobilbaserade spelare, därför kommer videoannonser inte att distribueras till webbläsarbaserade spelare. Men trots det kommer webbläsarspelare ha samma möjligheter att använda samma funktioner och få samma belöningar!
4). Måste jag titta på annonser?Nej inte alls! Alla funktioner har designats så att de är helt valfria. Dessutom kan spelaren också välja när de vill använda funktionen och hur ofta.
5). Jag tittade på en video men missade belöningen! Och nu då?Kontakta supporten. De kan hjälpa med detta.
6). Räknas Kistorna in i kraven för uppdrag med insamling av händelser?Enkelt uttryckt - Nej, det gör de inte. Anledningen till detta är balansering i spelet. Med en helt ny mängd händelser tillgängliga, trodde vi att det skulle göra dessa uppdragen för lätta att slutföra om de fick räknas in. Detta är dock också något vi fortsätter att utvärdera efter lanseringen av funktionen. Eventuella ändringar kommer att kommuniceras via Uppdateringarna som läggs ut i forumet.
 

bashummer

Medlem
Varför implementerar man usla idéer som något bra? Jag känner igen detta från något år, eller några år, sedan. Då dröjde det nån vecka eller två innan man tog bort detta. Och nu är det tillbaka? Varför??? Det är så fullt med buggar alltsammans (oavsett om man tittar på annonser eller ej) att jag vet inte riktigt var jag ska börja. Tragiskt.
 

Magna

Ny medlem
Varför implementerar man usla idéer som något bra? Jag känner igen detta från något år, eller några år, sedan. Då dröjde det nån vecka eller två innan man tog bort detta. Och nu är det tillbaka? Varför??? Det är så fullt med buggar alltsammans (oavsett om man tittar på annonser eller ej) att jag vet inte riktigt var jag ska börja. Tragiskt.
Håller med att detta med annonser är en dålig idé från första början. En av anledningarna till att jag fastnade för FoE från första början var just att det var reklamfritt.

Vidare är detta också framförallt orättvist när det kommer till att bara mobilspelare kan få annonser och inte webbläsarspelare.

Särskilt värdshusboosten stör för övrigt spelet, då man kommer till boost-fliken först när man går in i värdshuset istället för värdshusbordet med stolarna.
 

Malina

Aktiv medlem
Videoannonser Mobil - Vanliga frågor

FRÅGORSVAR
1). Är Hjälp-alla endast tillgänglig på mobil?Nej, med lanseringen av videoannonser kommer vi även att göra Hjälp-alla tillgängligt på webbläsaren. Inte bara det, vi kommer också att göra Händelser, Värdshus-boosts och de nya uppdragen tillgängliga för webbläsare också! Men istället för att behöva titta på en annons kommer dessa att vara tillgängliga genom att bara klicka och slutföra eventuella uppdrag.
2). Hur är det med de nya Händelserna, och belöningar från dem, kommer de också att finnas tillgängliga på webbläsaren?Ja, dessa kommer absolut att vara tillgängliga på webbläsaren! Det kommer inte att finnas någon skillnad i funktioner och belöningar mellan mobil- och webbläsarversionen. Det betyder att du kommer att kunna samla in samma händelser och belöningar, använda samma Värdshusboosts, använda Hjälp-alla och få belöningarna från de nya uppdragen.

Den enda skillnaden är att mobilspelare kommer att se annonser men inte webbläsarspelare.
3). Kommer videoannonser också att implementeras på webbläsaren?Denna uppdatering kommer endast att gälla för mobilbaserade spelare, därför kommer videoannonser inte att distribueras till webbläsarbaserade spelare. Men trots det kommer webbläsarspelare ha samma möjligheter att använda samma funktioner och få samma belöningar!
4). Måste jag titta på annonser?Nej inte alls! Alla funktioner har designats så att de är helt valfria. Dessutom kan spelaren också välja när de vill använda funktionen och hur ofta.
5). Jag tittade på en video men missade belöningen! Och nu då?Kontakta supporten. De kan hjälpa med detta.
6). Räknas Kistorna in i kraven för uppdrag med insamling av händelser?Enkelt uttryckt - Nej, det gör de inte. Anledningen till detta är balansering i spelet. Med en helt ny mängd händelser tillgängliga, trodde vi att det skulle göra dessa uppdragen för lätta att slutföra om de fick räknas in. Detta är dock också något vi fortsätter att utvärdera efter lanseringen av funktionen. Eventuella ändringar kommer att kommuniceras via Uppdateringarna som läggs ut i forumet.
1. Men alltså... allt det där kom väl ändå först till webbläsaren. Så märkligt ställd fråga.
 

Legend warrior

Ny medlem
Jag har varit i kontakt med en del spelare som liksom jag anser denna funktion med reklam är totalt spelförstörande. Man ska inte behöva betala massa för att slippa se denna otroligt irriterande reklam. Kan även notera att flera ovan i tidigare inlägg anser reklamen som väldigt dålig ide. Så ta genast bort detta och sluta sabotera ett roligt spel. Ju snabbare desto bättre
 
Jag har spelat FoE i många år och spelet har varit ett av extremt få spel som jag har uppskattat och hållt fast vid över en så pass lång tid, men dessa nya annonser överallt tog direkt död på känslan och spelglädjen.

Jag sörjer över att behöva avsluta mitt spelande men det finns inte en chans att jag som spelare kan stå ut med detta och inte heller att jag skulle betala +300:-/månad för att slippa se skräpet.

Jag förstår att pengar behöver komma in för att fortsätta utveckla och hålla spelet intressant och roligt men denna väg är helt fel och kommer troligtvis bli spiken i kistan för FoE.

Jag har inga problem med att lägga in pengar i spel som jag uppskattar om det är möjligt att göra detta på en rimlig nivå.
Det ni gjort nu är på en högst orimlig nivå där totalsumman för ett års FoE+ landar på ca 4300:-

Sorgligt…
 
Vart man än vänder sig i spelet så blåser vindarna bara åt ett håll, lägg ner annonsprojektet nu!
Ytterligare ett försök att mjölka spelarna till sista droppen och tvinga in alla i det överprissatta "forge plus"-träsket som knappt ger ngt av värde tillbaka.
Microbetalningar hit och dit i alla event och nu på daglig basis, kommer stå inno dyrt när alla veteraner lägger av och städerna en gång fulla av liv rörelse ekar tomt. Har många vänner som redan pausat/lagt av och fler som kommer att göra det inom en snar framtid om inte det dödfödda projektet läggs ner omedelbart!

Man kan lugnt säga att allt det positiva med spelet försvann över en natt...
 

Stor Fiskarn

Ny medlem
man har köpt mera dias än vad det där skiten ni försöker lura på oss för 345kr i månaden ,,och så får man reklam vi från vårt imp som är dias spelare kommer ge er en månad å få bort skiten annars lägger vi ner ,,bara kolla in vilket imp jag är grundare för och kolla hur mycket mera ni förlorar per månad patetisk move av foe.... world of warcraft kostar 120 kr i månaden där man slipper buggar och är betydligt mera utveklat så ta bort skien NU
 

HultNisse

Medlem
Jag är inte direkt förtjust i annonser och reklam, MEN jag har full förståelse att FoE är nödd och tvungen till det. Även om all support, utveckling mm görs ideellt och gratis, så finns det stora kostnader i driften av alla servar som finns runt om i världen, och uppenbarligen så räcker inte diamantköpsinkomsten till.
Om då alternativet är att alla skall betala för att få spela, så är det ett litet pris att råka ut för lite annonser. Om jag förstå rätt så kommer det inte heller vara påtvingande, utan om man vill ha extra belöningar som finns i skattkistorna och liknande så får man en annonssnutt att se som motprestation.

Jag kommer nog att klicka fram annonserna, inte för att jag är intresserad av innehållet, utan att jag vet att för varje annons som jag tittar på så kommer FoE att få en liten slant som de kan investera i spelet....
 

River Styx

CM
Community Manager
Hej alla,
Jag vill bara meddela att vi har samlat in allas synpunkter och tagit dem vidare.
Tack till er alla som tar er tid att kommentera!
 
Topp