• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nyhet Motståndarens utmaning

Ambjorn

Medlem
Verkar bra det där. I exemplet visas ju ett komplett Glömda Templet vilket vore perfekt att starta med. Så kan jag lägga ut två på en gång när de behövs. Sedan om det sker under eventen är det ännu bättre då jag kör slut på de där löpande uppdragen på c:a 2 dagar, och bara har ett per dygn resten av eventet vilket är lite tråkigt. Så ser fram mot det. Och som Malina säger gillar man det inte bara att strunta i det istället för att gnälla.
 
Man får väl ha synpunkter på att saker är genuint tråkiga, och när det är en uppfattning som delas av de flesta, är det kanske ingen irrelevant synpunkt heller?

Hur många skulle tex klaga på om man slapp uppdragen i ett event, att det räckte med att bara logga in?

Det är ju NOLL svårighetsgrad i uppdragen, de är bara monotona, repetitiva och tråkiga.
Men de krävs för att kunna utveckla sin stad på bästa sätt (ännu bättre ju mer svenska kronor man lägger ner på dem dessutom) så det är en betydande del av spelet.

Nu kostar inte dessa uppdrag några diamanter för att kunna gå i mål. Ännu. Lär väl dyka upp varianter på hur de ska tjäna mer pengar även i den här nygamla delen av spelet.
 

Magna

Ny medlem
Startdatum för funktionen blir 28/11 kl. 8.30. Ledsen att det blev otydligt!

@Svafrlami @Bellator @Magna med flera....
Informationen var tydlig då, även om premiären inte kunde genomföras som planerat.

Jag skullle säga att det är mer otydligt nu. I den nya informationen i första inlägget står det att utmaningen startar samtidigt som imperieexpeditionen (dvs kl 08.00), men antar att 8.30 är starttiden som gäller.
 

River Styx

CM
Community Manager
Informationen var tydlig då, även om premiären inte kunde genomföras som planerat.

Jag skullle säga att det är mer otydligt nu. I den nya informationen i första inlägget står det att utmaningen startar samtidigt som imperieexpeditionen (dvs kl 08.00), men antar att 8.30 är starttiden som gäller.
IE startar kl 8 som vanligt. Motståndarens utmaning startar kl 8.30, "i samband med" IE.
Man valde en lite senare start som en liten säkerhetsåtgärd så här första gången.
 

fagersta1965

Ny medlem
Rival.png

Var hälsad, motståndare!

Framför dig står den uppskattade baronen Alaric Ironsoul, härskare över dessa länder och mästare över allt du undersöker.
Vågar du bevisa ditt värde? Att hämta den heliga artefakten. Det tvivlar jag starkt på det. Men, iväg med dig då!

Är turen på din sida? Mina utmaningar väntar på dig. Om du, som genom ett mirakel, lyckas klara dem kommer du bli rikligt belönad. Att slutföra uppdrag är dock ingen barnlek.
Tiden är knapp, du kommer aldrig att besegra mig! Idag är min första dag, men frukta inte, jag kommer tillbaka igen!
Under 2 dagar ligger mitt fokus denna gång på Imperiumexpeditionerna!

Hör du skrattet? Det är jag, road av dina meningslösa försök.
Vänligen,
Baron Alaric Ironsoul




Kära Kungar och Drottningar,

Imorgon, 21/11, lanserar vi en ny funktion: Motståndarens utmaning!
Om du letar efter en spännande utmaning inom spelet är detta det perfekta tillfället att testa dina färdigheter och tjäna extra belöningar. Baron Alaric Ironsoul kommer att vara din rival och tillhandahålla uppdrag som du måste lösa inom en kort tidsram på 2 till 3 dagar. Vartefter du gör framsteg och slutför uppdragen kommer du också att belönas därefter. Ju fler uppdrag du klarar, desto bättre blir belöningarna. Men se upp, för utmaningarna kommer att bli svårare och svårare.


image-2023-11-14_13-16-19.png


Dessa miniutmaningar kommer inte bara att vara tillgängliga mellan eventen, utan även samtidigt. Så håll utkik efter kommande Moståndarens utmaning under nästa event!

Vi vill gärna höra dina tankar om detta spännande tillskott i spelet. Skriv en kommentar nedan när du har testat den!
Tack på förhand för dina synpunkter och vi hoppas att du kommer att gilla Motståndarens utmaning!

KORRIGERING:
Kungar och Drottningar!

Det blev problem med aktiveringen av vår planerade utmaning den här veckan. Därför kommer vi att flytta aktiveringen av den första utmaningen en vecka.
Den första utmaningen startar den 28 november tillsammans med Imperiumexpeditionen och kommer att pågå till den 30 november 8:30 (dvs, 2 dagar).

Vi ber om ursäkt för eventuell förvirring - det var givetvis inte meningen och hoppas att du kommer att njuta av utmaningen med Baron Alaric Ironsoul nästa vecka istället!

Tack!
Forge of Empires team
 

-Seb-

Ny medlem
Frågan är; Kan man plöja igenom hela IE och slippa uppdragen relaterat till den? Det funkar ju så annars.
Tycker man urholkar hela nivå 5 med dessa uppdrag.
Jag antar att detta är ett sätt för att folk skall skynda sig igenom IE och betala medaljer/dia
 

Ambjorn

Medlem
Det här kommer bli tufft märker jag. Gjort 9 uppdrag och nu är det 6 förhandlingar som skall göras i IE och det är inte den första förhandlingen. Redan inne på halva IE2. Men att få ett helt Glömt Tempel hägrar för mig.
 

-Seb-

Ny medlem
Jahapp, där var alla 32 uppdrag klarade. C.a 1 timme.

Och man fick fler belöningar än man får på månader av spel i IE nivå 5....
 

Ambjorn

Medlem
Tog någon mer tid än -Seb- men klart här med. Helt värt alla ansträngningar som det innebar och det var inte få. Lär bli ett ramaskri här när de en del skriver av sig.
 

marrebarre

Ny medlem
Jag tycker att det toppen att ge chansen för dom mindre spelare som inte klarar IE5. Dom får möjligheten till att få mer från skörd och bli starkare så att man orkar mer i BG (fördel för impet), och på så sätt även få in mer fp och varor.
 
Senast ändrad:

-Seb-

Ny medlem
Jag tycker att det toppen att ge chansen för dom mindre spelare som inte klarar IE5. Dom får möjligheten till att få mer från skörd och bli starkare så att man orkar mer i BG (fördel för impet), och på så sätt även få in mer fp och varor.

Jag håller inte med. Att klara IE nivå 5 är något man kämpat sig till genom att förstärka sina blåa stats. Det enda detta bidrar med är att öka inflationen av FP etc.
Sen tror jag de nya eller mindre spelarna kommer slita väldigt mycket att ens klara av det. Känns mer gjort att erfarna spelare skall få extra av allt.
 

marrebarre

Ny medlem
Jag håller inte med. Att klara IE nivå 5 är något man kämpat sig till genom att förstärka sina blåa stats. Det enda detta bidrar med är att öka inflationen av FP etc.
Sen tror jag de nya eller mindre spelarna kommer slita väldigt mycket att ens klara av det. Känns mer gjort att erfarna spelare skall få extra av allt.
Jag har oxå kämpat för att få upp mina blåa stats i flera världar, men jag grinar inte för att dom mindre får chansen... alla kämpar vi väl för att bli bättre. Jag känner flera mindre spelare som tagit sig igenom uppdragserien och e supergalada över att kunna skörda mer och bidra med mer i BG. Varför ska vi va bittra över deras glädje? Jag förstår inte den där "Jag Jag Jag attityden" ;)
 

Safiren

Medlem
Riktigt roligt :) Den senaste tiden har jag faktist skippat större delen av IE, bara gjort några nivåer för att få mina Himejibelöningar och förhoppningsvis något bra från Relikerna. Jag tröttnade på alla dessa fragment, på att man inte får något roligt när man klarar en nivå (bara fragment som man dessutom måste ha 800 av), för att chansen att få diamanter är minimal (och jag är en diamantköpare men kul att få sådana gratis), nivå IV var rolig tidigare nu är den urtrist och V bara massa fragment och efter några rundor har man ingen använding för fler av samma sak. Inte behöver jag fler uråldriga ansikten m fl längre heller. Bättre fp-belöningar och glömda templet räckte inte för att hålla kvar mitt intresse.

Men det här nya måste ju testas :) Jag är klart nöjd. Jag var inte lika snabb som en del andra här ovanför :D Massa medaljer gick det dock åt och tur att jag har ett lager på "Slutför" :D Inga diamanter spenderade förutom på ett par förhandlingar. 200 fp var lite tufft tyckte jag (har ett hyfsat lager men är snål på att använda det till sånt här) fast min Himeji var snäll och levererade. Jag gick bet på sista uppdraget och var tvungen att invänta min Az denna morgon för att få ihop till den saknade truppen.

Slutsats: Trevligt och fullt möjligt att klara på 2 dgr, bra uppdrag (inga riva/bygg). Ska vara mindre otålig nästa vecka och spara in lite på medaljerna, 320.000 gick åt, jag lyckades hålla igen lite grann och invänta nya försök en gång iaf :D Bra att man fick nya försök som belöning lite då och då. Bra oxå att man kunde göra en del av striderna på ISF. Jag blev lite för ivrig och gjorde för många en gång i början och undrade om jag skulle misslyckas med att slutföra bara för det så testade med ISF.

Mest glad blev jag nog när jag fick +50% resursökning. Jag har över 400st +100% myntökning men resurs är sällsynta, riktig obalans där. Kan vi få flera sådana? Övriga belöningar? Tja.. fick lite spunk när första var fragment men det bättrade på sig även om jag tror att de flesta går nog direkt till antikhandlaren. Lite trist att så många var desamma som på IE5. Ett fullt Glömda templet var toppen!

Det kan vara lite för svårt för spelare i lägre åldrar som inte har så mycket medaljer och Slutför/Korta ner tiden/Fp än.

Undran (som jag nog inte får svar på): Gick satsningen på nya IE så dåligt så ni måste hitta på något för att få tillbaka intresset från spelarna? Det funkade på mig iaf :D
 
Topp