• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nyhet Motståndarens utmaning

River Styx

CM
Community Manager
Rival.png

Var hälsad, motståndare!

Framför dig står den uppskattade baronen Alaric Ironsoul, härskare över dessa länder och mästare över allt du undersöker.
Vågar du bevisa ditt värde? Att hämta den heliga artefakten. Det tvivlar jag starkt på det. Men, iväg med dig då!

Är turen på din sida? Mina utmaningar väntar på dig. Om du, som genom ett mirakel, lyckas klara dem kommer du bli rikligt belönad. Att slutföra uppdrag är dock ingen barnlek.
Tiden är knapp, du kommer aldrig att besegra mig! Idag är min första dag, men frukta inte, jag kommer tillbaka igen!
Under 2 dagar ligger mitt fokus denna gång på Imperiumexpeditionerna!

Hör du skrattet? Det är jag, road av dina meningslösa försök.
Vänligen,
Baron Alaric Ironsoul




Kära Kungar och Drottningar,

Imorgon, 21/11, lanserar vi en ny funktion: Motståndarens utmaning!
Om du letar efter en spännande utmaning inom spelet är detta det perfekta tillfället att testa dina färdigheter och tjäna extra belöningar. Baron Alaric Ironsoul kommer att vara din rival och tillhandahålla uppdrag som du måste lösa inom en kort tidsram på 2 till 3 dagar. Vartefter du gör framsteg och slutför uppdragen kommer du också att belönas därefter. Ju fler uppdrag du klarar, desto bättre blir belöningarna. Men se upp, för utmaningarna kommer att bli svårare och svårare.


image-2023-11-14_13-16-19.png


Dessa miniutmaningar kommer inte bara att vara tillgängliga mellan eventen, utan även samtidigt. Så håll utkik efter kommande Moståndarens utmaning under nästa event!

Vi vill gärna höra dina tankar om detta spännande tillskott i spelet. Skriv en kommentar nedan när du har testat den!
Tack på förhand för dina synpunkter och vi hoppas att du kommer att gilla Motståndarens utmaning!

KORRIGERING:
Kungar och Drottningar!

Det blev problem med aktiveringen av vår planerade utmaning den här veckan. Därför kommer vi att flytta aktiveringen av den första utmaningen en vecka.
Den första utmaningen startar den 28 november tillsammans med Imperiumexpeditionen och kommer att pågå till den 30 november 8:30 (dvs, 2 dagar).

Vi ber om ursäkt för eventuell förvirring - det var givetvis inte meningen och hoppas att du kommer att njuta av utmaningen med Baron Alaric Ironsoul nästa vecka istället!

Tack!
Forge of Empires team
 
Senast ändrad:

-Seb-

Ny medlem
Jaha, så nu betyder inte IE nivå 5 speciellt mycket längre? Då man istället för 50 fragment i veckan nu kan få ett fullt tempel direkt på 32 uppdrag. Hur ofta kommer dessa dyka upp?
Och varför envisas med dessa kit som absolut ingen vill ha, som bara fyller upp lagret?
 
Senast ändrad:
Nej, det här är ännu ett sätt att minska mitt intresse för spelet. Jag för min del vill inte ha flera uppgifter att lösa under tidspress. Jag vill spela när jag har tid och lust, inte bli styrd. När jag förbrukat mitt diamantlager blir det 'hej då!' till FoE.
 

Herr Uggla

Ny medlem
Dom gör nya trevliga uppdateringar och allt ni gör är att klaga haha ni är för goa. Ett perspektiv från en glad människa riktigt fina grejor fortsatt dom kommande
 

Malina

Aktiv medlem
Dom gör nya trevliga uppdateringar och allt ni gör är att klaga haha ni är för goa. Ett perspektiv från en glad människa riktigt fina grejor fortsatt dom kommande
Trevligt att du är glad! :D
Och jag får säga att jag är imponerad över att du håller igång fem servrar och ändå inte klagar på tidsåtgången. ;)

Jag ser dock våra inlägg som konstruktiv kritik. Vi ger feedback att det blir för stressigt med för många saker som ska hinnas med på kort tid. Det är väl ändå nyttigt för Inno att få reda på? Ett spel ska vara rekreation, inte ett heltidsjobb. Eller? :)
 

Ayla

Ny medlem
Behövs inte!!!! Tycker FoE redan har förlorat mycket av sin SJÄL sedan Inno blev börsnoterat i jakten på stötte vinst. FoE var något man längtade till att få sätta sig framför datorn o spela, gjorde man bara träget alla uppgifter i ett Event fick man byggnaden som belöning, numera ska det köpas till både det ena o andra för att gå i mål.
I bland känns det som ni mist alla konstnärligt begåvade o kreativa spelutvecklare som gav spelet sin själ..........
 

Herr Uggla

Ny medlem
Trevligt att du är glad! :D
Och jag får säga att jag är imponerad över att du håller igång fem servrar och ändå inte klagar på tidsåtgången. ;)

Jag ser dock våra inlägg som konstruktiv kritik. Vi ger feedback att det blir för stressigt med för många saker som ska hinnas med på kort tid. Det är väl ändå nyttigt för Inno att få reda på? Ett spel ska vara rekreation, inte ett heltidsjobb. Eller? :)
Kan inte säga det är fullrulle på A-D men E mycket riktigt håller jag igång på.
Sen finns det spelare som spenderar 20minuter -> 6 timmar om dagen och hitta ett perfekt format som passar alla är nog inte det enklaste samt finns inga måsten räcker inte tiden är det inte mer än så.
 
Trevligt att de försöker, men det blir allt som oftast fel nunför tiden. Riktigt fel.
Kanske dags att förankra sina idéer med verkligheten, oss spelare, innan de sätter igång och utvecklar. Tittar vad folk tycker är tråkigast med spelet och AVVECKLAR de momenten. Inte gödslar på med mer dynga.
Ingen som spelar ett tag kan tycka att det ger spelet en extra touch att bygga och riva byggnader, krångla med byggnader hela tiden för att få plats. Noll tillfredsställelse. Senaste bosättningen är lite som den perfekta motsatsen till vad man vill få ut av sitt spelande. En enda lång plåga för att kunna ta sig vidare i spelet med en ny byggnad eller två.

Ännu en variant av den delen av spelet de borde ta avstånd från, de totalt meningslösa uppdragen som man helst ska lösa så fort som möjligt. Nu dessutom på tid. Kämpa, kräkas lite av tristess, kämpa vidare...

Bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, bygg, riv, by.... ‍

Bättre kan ni inno!
 

Ayla

Ny medlem
Jag tycker det är kul med lite nytt. Sedan är det valfritt om man vill deltaga i detta eller ej. Tycker man det är för stressigt eller vad .... så låt bli.
Visst kan man låta bli, och det är det jag troligen kommer att göra..... Men är det bra spelutvecklare som gör så tråkiga/tröttsamma spel i spelet, att flera spelare låter bli........ Det klassar inte jag som bra spelutveckling.
 

Mirja

Ny medlem
Visst kan man låta bli, och det är det jag troligen kommer att göra..... Men är det bra spelutvecklare som gör så tråkiga/tröttsamma spel i spelet, att flera spelare låter bli........ Det klassar inte jag som bra spelutveckling.
Har ej nämnt något om spelutvecklare eller tråkiga/tröttsamma spel, det är ett annat ämne. Det jag anmärkte på vad en del tyckte det var för stressigt eller
"måsten" som jag tycker inte är något "måste", det är helt frivilligt. Sedan kan jag också ibland tycka att en del spel/uppdrag som är ganska tråkiga.
 

Ayla

Ny medlem
Har ej nämnt något om spelutvecklare eller tråkiga/tröttsamma spel, det är ett annat ämne. Det jag anmärkte på vad en del tyckte det var för stressigt eller
"måsten" som jag tycker inte är något "måste", det är helt frivilligt. Sedan kan jag också ibland tycka att en del spel/uppdrag som är ganska tråkiga.
Riktigt du nämnde det inte men uppmanade att låta bli om man inte gillade det nya. Vilket man alltid kan, och då kopplade jag det till spelutvecklingen, för "låter många bli" är det något som inte är bra med den.......
 
Topp