• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nyhet Motståndarens utmaning

-Seb-

Ny medlem
Jag har oxå kämpat för att få upp mina blåa stats i flera världar, men jag grinar inte för att dom mindre får chansen... alla kämpar vi väl för att bli bättre. Jag känner flera mindre spelare som tagit sig igenom uppdragserien och e supergalada över att kunna skörda mer och bidra med mer i BG. Varför ska vi va bittra över deras glädje? Jag förstår inte den där "Jag Jag Jag attityden" ;)

Det är ju precis motsatsen till "jag jag jag". Du missförstår fullständigt (medvetet?)
Det här är superenkla belöningar för min egen del, men de som är nya tror jag får stora problem att ha plats/hinna skörda/hinna spela igenom IE etc.
Vilken ny/mindre spelare har medaljer/styrka som krävs för att köra igenom hela nivå 4?
 

marrebarre

Ny medlem
Det är ju precis motsatsen till "jag jag jag". Du missförstår fullständigt (medvetet?)
Det här är superenkla belöningar för min egen del, men de som är nya tror jag får stora problem att ha plats/hinna skörda/hinna spela igenom IE etc.
Vilken ny/mindre spelare har medaljer/styrka som krävs för att köra igenom hela nivå 4?
Jag ber om ursäkt om jag misstolkat, men som du skriver så låter det så tyvärr.
Som ny spelare e allt tufft, men som jag skrev så känner jag flera mindre spelare som klarat uppdragserien.. och tom på bara nåra timmar. Mao e det inte omöjligt för dom att klara det på 2 dygn ;)

Jag säger återigen att jag tycker att det e toppen och lämnar diskussionen :)
 

Ambjorn

Medlem
baronen Alaric Ironsoul fegade tydligen ur till denna start av IE. Klart han fick ju storstryk i första omgången så mycket snack där men ingen verkstad.
 

-Seb-

Ny medlem
Jag tror inte tanken är att den dyker upp vid varje IE. Gissar att nästa gång är vid vildmarkseventet.
Hade ju varit väldigt märkligt om man fick ett nytt tempel varje vecka
 

River Styx

CM
Community Manager
Till alla som väntar med spänning på nästa gång baron Alaric dyker upp kan vi bara säga att han kommer att komma tillbaka! Men det finns tyvärr inget bestämt datum.
 

Ambjorn

Medlem
Tvärtom här då. Törs man köra klart det behöver ha fragment från IE-5 för att få ihop en del byggnader samt att fragmenten att kunna sälja. Har avvaktat törs ju inte köra fullt ut där tidigare.
 

Pietro Escovar

Ny medlem
Har någon kommit långt på den nya "motståndarens utmaning" som kan svara på om varje utmaning kräver en biljett för att starta vildmarks minigamen, hittils har det varit så för mig och att då klara 32 rundor känns ganska orealistiskt..
 

Ambjorn

Medlem
Har bara kommit till uppdrag 21 än så länge. Nu får man ju några biljetter av Baronen när man klarat en utmaning, men helt klart så är det mycket tufft värre än det första som en annan spelare klarade av på en timme. Tog väl runt 3-4 timmar för mig den gången. Men icke nu, köpte 4 biljetter själv för diamanter nu för att få lite fart på det. Förlitar mig nu på de där biljetterna man får var åttonde timme och hoppas Baronen kommer med något lättare som ger biljetter. När då uppdrag 21 är avklarat på f.m i morgon.
 

Safiren

Medlem
Jahaja, jag gav upp efter uppdrag 24. Riktiga livet gjorde att jag inte kunde spela alls dag2 förrns sent på natten Men det hade nog inte gjort någon större skillnad annat än bättre omdöme :p
Dag 1 gick bra och gjorde det kul att fortsätta. Dag2 eller snarare natt gick inte min väg alls. Att få ihop till 45 gula visade sig vara svårt. Saknade 11 st men följande spelplan hade inte en enda gul oavsett vad jag gjorde som t ex att använda blixten för att ta bort andra färger. Det här hände mig flera ggr vid olika uppdrag, det kunde ta upp till 3 spelpaner att fullgöra ett uppdrag.

Och vi ska inte tala om att samla in 3 kistor med ett visst antal stjärnor. Samma sak hände igen, inte en enda i den färg jag behövde på följande. Biljetterna tog slut, jag föll för frestelsen att KÖPA fler biljetter. Insåg att det här inte skulle gå så bra. Köpte ändå ytterligare 4 biljetter för jag ville åtminstonene nå Tapirstigen. Synnerligen dumt beslut. Gjorde av med de verktyg jag fått och köpte fler för att nå målet. Ännu dummare....

Slutsats: Det var defenitivt inte värt det med tanke på att Tapirstigen inte ger spec mycket. Med tanke på vad som krävdes borde det faktiskt varit något bättre i belöning. Alligatorträsket nivå2 hade varit rimligt. Min åsikt är att uppdragen var för svåra och när man verkligen behövt det så vann man inga fler biljetter som Dag1 då de kom hyfsat tätt. Och de här gyllene biljetterna, visst de är gratis de med men eftersom de är på tid är de faktiskt mindre värda eftersom de lämnar lite utrymme för begrundande av spelplanen eller för att hålla koll på om man fullgjort ett uppdrag och vad nästa är. Så vad som är gyllene med dem kan jag inte riktigt begripa.

Det som retar mig absolut mest är att Baronen fullkomligt sabbade min strategi för de följande 20 dagarna som är kvar på eventet. Innan hade jag t ex kunnat tänka mig att lägga lite dias i slutet om jag var nära att få Flamingon fullt uppgraderad. Nu blir det inget av med det. Missar jag så är det ok, det kommer fler event, Ser fram emot St Patriks, med det upplägget som Baronen har tror och hoppas jag vi slipper se honom då :)

Och nästa gång Baronen behagar dyka upp kommer jag att tänka mig för noga ;)
 

Malina

Aktiv medlem
Jag missade den korta tidsperioden Alarik var på besök. Trodde jag hade veckan ut på mig och tog det lugnt. Nådde första delpriset (glömt nu vad det var) men inte längre. Aja, jag hade ändå inte tänkt köra den i mål, men hade velat ha ut några fler hammare mm innan han ilade iväg igen!
 
Topp