• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Halloween Evenemang 2014

DeletedUser988

Guest
Jag känner mig dubbeldum nu... men har fastnat på "Gåta eller gråta"
Vad ska jag göra för att komma vidare

//Peace
 

Lonar Jion

Moderator
Här är en lösning på engelska som en Imperiekamrat gav mig.
Lista bara ut vilken siffra du är på så kan du hitta lösningen.

1. Build 5 decoration (any age)

2. Build 12 road. (any age)

3. 5 - 5 minutes production

4. Spend 10 fps (tree-GBs both work) -receive 5fps

5. Build two houses (any age, start/delete ok) -receive random reward (I got 5 honey)

6. Build a pottery. (starting is enough) -receive random BP

7. Research something -receive random reward (got fps)

8. Enlist 10 men. (any age, build and delete) -receive random reward

9. polish/motivate 23x buildings

10. sell 1 building per each kind (residential, production, goods and so on)

11. collect 24x goods

12. explore a new area

13. finish a 24h production 2x times

14. conquer a territory

15. spend 12 FPs on a GB

16a. if you don't have a Graveyard: sell 3x buildings of your Era (3x decorations are ok as well) -> gain 1x Graveyard
16b. if you have a Graveyard: sell it, you'll gain 1x Old Graveyard
16c. if you have an Old Graveyard: sell it, u'll gain 1x Ancient Graveyard
 

DeletedUser1339

Guest
Det stämmer bra det där, men punkterna 16b och 16c fattar jag inte. Går det att sälja den Kyrkogård man får i Eventet och så att säga uppgradera den, eller måste man ha en Kyrkogård sen tidigare Halloweenevent? Är det någon som vågat prova?
 

DeletedUser

Guest
Ahhh kom på hur jag skulle göra
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1353

Guest
Det stämmer bra det där, men punkterna 16b och 16c fattar jag inte. Går det att sälja den Kyrkogård man får i Eventet och så att säga uppgradera den, eller måste man ha en Kyrkogård sen tidigare Halloweenevent? Är det någon som vågat prova?
Du kan bara göra ett av uppdragen. Gjorde du 16a och fick en kyrkogård så kan du inte fortätta. Hade du en kyrkogård sen tidigare fick du istället uppdrag 16b som uppgraderade den till en gammal kyrkogård, men då kan du inte göra 16c. Endast o du hade en gammal kyrkogård sen tidigare kunde du göra 16c.

ta eller tortyr. någon som vet?
Du ska erövra en provins. En sektor räcker inte, det måste vara en hel provins. Jag ska inte säga säkert, men jag tror du måste erövra den med militär styrka. Det borde dock räcka om du erövrar den sista sektorn, de andra kan du köpa.
 
Senast redigerad av en moderator:

klarre

Medlem
Du kan bara göra ett av uppdragen. Gjorde du 16a och fick en kyrkogård så kan du inte fortätta. Hade du en kyrkogård sen tidigare fick du istället uppdrag 16b som uppgraderade den till en gammal kyrkogård, men då kan du inte göra 16c. Endast o du hade en gammal kyrkogård sen tidigare kunde du göra 16c.


Du ska erövra en provins. En sektor räcker inte, det måste vara en hel provins. Jag ska inte säga säkert, men jag tror du måste erövra den med militär styrka. Det borde dock räcka om du erövrar den sista sektorn, de andra kan du köpa.
Du behöver inte erövra provinsen med militär styrka - funkar tydligen utmärkt att förhandla till sig den :) (jag gjorde det på en värld och erövrade på två med samma resultat).
 
Topp