• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Halloween Evenemang 2014

DeletedUser

Guest
sälj eller skrik uppdraget, vad gör jag på det?
Jag HAR sålt: produktionsbyggnad, varubyggnad och kulturbyggnad
Jag HAR byggt: Se ovan.

Jag har gjort klar 5/6. Så vad är det jag har missat? Måste alla vara från samma tidsålder?
 

DeletedUser1500

Guest
Men hur skickar man ut en spanare när det inte finns någon kikare?
 

DeletedUser1235

Guest
Du måste klara av de provinser du har "öppna" först innan du kan spana av någon ny provins.

axxis, du ska sälja en byggnad av varje sort, tror även vägar räknas som byggnad.
 

DeletedUser

Guest
Du måste klara av de provinser du har "öppna" först innan du kan spana av någon ny provins.

axxis, du ska sälja en byggnad av varje sort, tror även vägar räknas som byggnad.

jag HAR ju gjort det... i gåtan sägs det ju att man skall säja och bygga varu-, produktions- och kulturbyggnad. Detta har jag gjort nu, 3 gånger om. Fortfarande på 5/6 avklarat!
 

DeletedUser1353

Guest
jag HAR ju gjort det... i gåtan sägs det ju att man skall säja och bygga varu-, produktions- och kulturbyggnad. Detta har jag gjort nu, 3 gånger om. Fortfarande på 5/6 avklarat!

Och du ska även sälja ett hus, en väg och en dekoration
 

DeletedUser1019

Guest
sista uppdraget "sälj eller sorg" blir jag inte riktigt klok på.. har sålt tre hus från nuvarande tidsålder i nutid, 3 dekorationer från nutid och 3 varubyggnader från nutid och ändå inte klarat uppdraget? VAD går uppdraget ut på? Har jag hamnat i kläm pga bugg eller liknande?
 

DeletedUser1392

Guest
Nu sitter jag fast:

Växla till grönt
Husdjursmus
Det är halloween, dags att skrämmas med ett flin. Det återstår att se om du är taskig och tvingar fiende till bön. Bara du gör din karta grön.

Jag trodde att det gällde att ta en sektor på kontinentkartan, men det hjälpte inte.
Förslag?
 

DeletedUser837

Guest
Jag blir inte klok på "Spara eller slösa", hjälp

Jack O'Lantern sa:
Hör upp, kvinnor och män: Varje timme får ni en, tills ni har fem plus fem. Jag ber er, spendera dem denna gång, använd tio och hör belöningens sköna sång.

Svaret till alla gåtor finns i antingen rubriken, texten eller kravet. Måste erkänna att jag är lite förvånad över att så många fastnar. Men i alla fall, "Varje timme får ni en ...". Vad är det som du får varje timme? :)
 

DeletedUser1499

Guest
Uppdragets krav kan vara knepigt att förstå, det är därför man ska läsa beskrivningen, det hjälper ;)

Hade jag förstått beskrivningen hade jag inte frågat! :mad:
Jag lyckades lösa den...fråga mig inte hur för det vet jag inte, eftersom jag inte gjort någonting 10 ggr!!!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser837

Guest
Hade jag förstått beskrivningen hade jag inte frågat! :mad:
Jag lyckades lösa den...fråga mig inte hur för det vet jag inte, eftersom jag inte gjort någonting 10 ggr!!!

Denna tråden finns här just för att man ska kunna fråga om hjälp eller tips, så det finns ingen anledning att vara otrevlig mot personer som faktiskt försöker hjäpa dig. Att jag citerade beskrivningen är just för att svaret finns där. Och anledningen till att du klarade uppdraget är för att du gjorde det som stod i beskrivningen 10 gånger.
 
Topp