• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Feedback v. 11

voxscientia

Medlem
Kungar och drottningar!

Varje vecka skickar vi in en veckorapport till huvudkontoret i Tyskland så att spelutvecklare och projektledare får ta del av vad ni tycker och tänker. Oftast är detta en blanding av vad som skrivs på forumet och vad som kommer in i supporten. Numera startar vi dessutom varje vecka en feedback-tråd som ett komplement till de andra kanalerna. Här kan ni kommentera saker som kanske är för små för att starta en egen tråd - eller stooora idéer och förslag - oavsett om de redan nämnts. Allt får plats.

/Ert hängivna team
 

DeletedUser1798

Guest
Att samla in resurser är enkelt men att starta en ny period på allt från 5 min till 1 dygn kräver klick, musflytt och klick igen. Jobbigt när man skaffar allt fler resurser.

En idé kan vara att man kan ställa in vilken period man vill köra på och att den startar automatiskt när man samlar in resursen. Då blir det alltså ett klick för att både samla in och starta en ny period.

Jag tänker mig en global inställning som gäller för samtliga resurser som kan skördas från 5 min och uppåt samt en motsvarande inställning för produktion av varor med interval 4 timmar och uppåt.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1339

Guest
Ett mycket bra initiativ, och en bra funktion, denna Tråd. Kommer den att ligga kvar som snabbval via "Trumpeten" ?
 

klarre

Medlem
Trumpeten irriterar mig något enormt kan jag erkänna. Både som ikon i högerfältet och som en fast meddelande i meddelandemenyn så nu är meddelandemenyn egentligen bara 3st meddelanden istället för 5st som det var för några veckor sedan. Vore bra om man kan ta bort det iaf när man läst det.
 

DeletedUser1798

Guest
Att hålla koll på hur mycket av varje vara man har och behöver kan förbättras.

Dels gillar jag inte att tillgången som man har räknas ned när man lägger upp ett erbjudande om att byta varan mot något annat. Jag vill se både hur mycket jag faktiskt har och hur mycket jag kommer ha om mina säljerbjudanden går igenom. Tex. Granit: 50 (30) där 50 betyder att jag har det nu och 30 att jag kommer ha det om mina säljerbjudanden för granit går igenom. Hur mycket jag kommer få av respektive vara om mina köp går igenom behöver däremot inte visas.

Jag vill också kunna planera hur mycket av varje vara jag behöver. Om jag ser att jag kommer utforska en del saker som kräver totalt 50 granit och dessutom planerar att förhandla om territorier som kräver totalt 30 granit vill jag kunna markera det och därefter se att mitt behov av granit är 80. Detta kan göras genom att man kan klicka på en teknik och "reservera" de varor som krävs samt att kunna göra motsvarande för sektorer som man planerar att förhandla sig till.

Hur mycket av en vara jag har nu, hur mycket jag kommer ha om mina sälj går igenom och hur mycket jag har reserverat är alltså vad jag vill se. (Eventuellt också hur mycket jag kommer få om mina köp av varan går igenom om det kan göras bra, men det kan bli lite bökigt om man både har sälj och köp för samma vara).
 
Senast redigerad av en moderator:

bashummer

Medlem
Om ni har tävlingar via er Facebooksida så vore det bra om priserna också delas ut :) Annars lägg ner tävlingarna.
 

DeletedUser1591

Guest
När man samlat och vunnit medaljer, utnyttjat dem max för att köpa nya expansioner och därefter har massor kvar - ja då undrar man vad ska de användas till ! Har frågat tidigare men svar har uteblivit. Skrota tilldelningen eller ge oss en annan belöning. Säkert inte bara jag som har nått taket!:(
 

DeletedUser1822

Guest
som Fjodar skriver längre upp, men finns det nån möjlighet att även få bättre koll på vilka material man har och behöver för mäktiga byggnader?
man får gå in och kolla vad som saknas försöka komma ihåg det och sen ut på marknaden för att byta till sig olika material, har flera gånger hänt att man "råkar" byta bort nåt man eg behöver ha kvar och detta då bara för att man inte just kommer ihåg alla olika material i huvudet!
 

Lonar Jion

Moderator
  • Som jonndahl skriver så önskas det alternativ till vad man kan göra med medaljerna, till exempel en shop där man kan köpa litet krimskrams...
  • Som Fjodar och Kung Delph skriver så kan det vara bekvämt med en "anteckningsblock" funktion i spelet där man kan smälla upp den oavsett vilken sida man är på och skriva ner olika saker som man vill komma ihåg när man är på någon annan sida.
  • Som klarre skriver så är det grymt irriterande att trumpeten tar upp meddelande plats för oss webb användare medans den funkar fint på mobilen.
 

DeletedUser1531

Guest
Möjlighet att "växla" FP-paket mellan olika "valörer" - Satt idag på en annan värld och skulle ge FP i en MB och hade 90st 2-paket !!
Skulle vara skönt att kunna växla dessa till x antal 10- och/eller 5-paket i stället
 

DeletedUser1823

Guest
Det finns en rad olika saker som hade varit bra.

Marknaden.
Att när man klickar på en spelare så kommer alla hens varor som finns tillgängliga så slipper man söka genom alla varor för att hitta spelarens varor.

När man är i mobilen och spelar så kan man inte se vem man köper varor ifrån.

Diamantbyggnader mfl.
Dessa varor kostar pengar att köpa, varför inte göra så att man kan sälja sina diamantföremål och byggnader ja allt man köpt för diamanter andra spel som jag spelar har denna funktionen.

Dem som köper mycket diamanter borde få något mer tillbaka från er, andra spela har att alla som köper premium får antingen diamanter tillbaka eller varor/byggnader flera gånger per år.

Ändra så man kan köpa fler diamanter åt gången i form av tex 25K, 50K, 75K 100K.

När man attackerar någon så kan man plundra dessa men när man har plundrat så måste man gå in hens stad för att se om man har plundrat honom eller inte, fixa så att man ser från menyn där man ser grannar och vänner att hen har plundrats via markering av röd eller grön att man kan plundra etc etc.

Att vi som köper diamanter har en funktion där vi betalar en boost för att vi ska kunna producera mera via våra depåer, låt säga att det kostar 100 diamanter för att producera x antal gånger 50st av en viss vara etc etc.

Sen att ni 1 gång i månaden har rea på diamantern sk, Happy Hour där under 1 timmes tid en kraftig rea på dessa, andra spel har mellan 40% till 60% rea på premium när det är Happy Hour.
 

DeletedUser1364

Guest
Rätta gärna kolumnen Pris i Marknaden. Om 1 vara kostar 10 av mina, är priset 10, inte 0,1 som det står nu.

Allt som behövs för att göra värdena i kolumnen korrekta är en enkel 1/x för varje värde.
 

DeletedUser1428

Guest
Gör 1 "stor " hjälp-knapp, så man kan hjälpa hela sitt imp/vän-lista/grannskap på en knapp-tryckning: Hjälp-knappen är en stor förbättring mot tidigare, men varför inte köra den fullt ut? Skulle spara massor av tid :)
 

DeletedUser1033

Guest
EN egen server för diamantspelare eller en diamantfri server! Jämfört med alla som köper diamanter i spelet spelar vi andra ett helt annat spel med MYCKET sämre förutsättningar och det är orättvisst samtidigt som det inbjuder till fuskande och pushande. Det bästa vore om alla kunde få spela samma spel!
Sedan skulle jag gärna se att allt vad spök och pushimperier med tillhörande imperiehoppning försvann från spelet. Detta gör GVG sidan av spelet enormt frustreande för oss som föredrar att hålla oss till ett och samma imperium. Allianser och förbund är jag fine med men att starka grupper av spelare från ett imperium kan kontrollera en hel värld och stöta ut ett imperium som inte spelar deras spel är helt förkastligt.
Att handeln utökas till att gälla hela världen. Som det är idag får man ofta sitta och vänta på varor man behöver till utforskning eftersom ingen tar ens anbud och hade handeln gällt hela världen är jag övertygad om att mycket skulle bli bättre.
Till sist skulle jag gärna se en möjlighet att uppgradera bostäder, stadshus och fabriker som man kan göra i Elvenar snarare än att man byter ut dessa hela tiden. G.
 

DeletedUser1512

Guest
Ogillar trumpeten väldigt väldigt mycket. Visst är det bra med förslag men lägg den inte där den ligger nu utan på en mer diskret plats
 

DeletedUser1771

Guest
Från toppen av mitt huvud:

1. FP-mätaren är alldeles för liten och tar inte hänsyn till FP-byggnader. Den borde gå till minst 12-15 och obegränsade "extra" från FP-byggnader.
2. Mot/polsbelöningen borde öka med erorna. Otroligt fånigt att få 20 mynt eller vad det nu är när man är i framtidseran.
3. Handeln borde utvecklas kapitalt. Man borde kunna bestämma om ett bud enbart skall vara utanför imperiet eller inte precis som innanför. Man borde också kunna handla med MB-ritningar, mynt, resurser och andra grejer man har som icke placerade specialbyggnader.
4. Vissa MBs är helt värdelösa och borde fixas till för sakens skull.
5. Det borde vara aningen enklare att få diamanter och expansioner.
6. Ni är alldeles för snåla med medaljer. När man kommer över en viss nivå blir det ointressant att kriga för medaljer eftersom man inte får något för det på alldeles för lång tid. Jag måste vinna alla de senaste erorna varje vecka i flera månader för att kunna få ihop till en expansion. Seriöst, lägg till en decimal på medaljbelöningarna i PvP-tornen.
 

DeletedUser1825

Guest
Något jag saknar är att kunna rotera byggnader. Det är ganska irriterande att man hade fått plats med vissa byggnader om man hade kunnat rotera dem, men nope, alla byggnader ska vara åt ett håll. Så det är en funktion som jag önskar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1033

Guest
-Håller helt med om att mot/pol belöningen MÅSTE öka med erorna. 20G per mot/pol i FT gör att det blir totalt ointressant att pol/mot när man har 500M på kontot. Skulle jag som FTare däremot få sig 2000G per mot/pol vore läget mycket annorlunda.

-En knapp där man kan mot/pol hela imperiet, grannskapet och vänlistan med en enda knapptryckning var ett MYCKET bra förslag!
-Även att ha en butik där man kan köpa grejer för intjänade medaljer.
-Flera MBs är idag totalt värdelösa för de allra flesta och jag håller helt med om att flera av dessa behöver ses över och göras intressantare att skaffa. Colloseum är ett exempel: Den tar mycket plats och det dagliga tillskottet av medaljer är i det närmaste skrattretande för en så stor byggnad. Ett dagligt tillskott av diamanter skulle till exempel göra denna mycket mer attraktiv för oss som inte köper diamanter. G.
 
Topp