• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Detta är inte roligt längre

DeletedUser1392

Guest
Att vara i medeltiden, och hela tiden bli anfallen av stridsvagnar, moderna kanoner och moderna soldater är helt åt skogen.
Jag vet att någon tidigare har svarat att "detta är ju ett krigsspel..", men det hjälper ju inte. Att grannskapet skifftar kan jag tycka är lite kul, men man borde ju inte kunna anfalla någon som ligger I en tidsålder lägre än en själv. Det finns ju spelare som gang på gang anfaller mig, och jag kan inte göra någonting åt det, fy f-n.
Jag slutar snart med detta spelet om ingenting görs åt detta. :mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1033

Guest
Så du tror inte att alla som är i ME eller PME någon gång har varit i Bronsåldern och blivit anfallen av halva sitt grannskap då? Och även när man är i senaste eran är det alltid sådana som är starkare en än själv som är i farten och anfaller en. Det är en del av spelet. G.
 

DeletedUser1392

Guest
Nu pratar du väll galet, felet är ju att grannskapet borde vara I samma tidsålder.
 

DeletedUser227

Guest
Alla blir ibland anfallna och plundrade, felet är att det inte alltid är på lika villkor.
 

DeletedUser1007

Guest
Jag är en av dem Evald.
Men jag kan inte påverka mitt grannskap. Jag är lika bunden av det som du.
Här gäller bara en sak: Håll tiderna så kan ingenting bli plundrat :)

Forge on!
Och från den ljusa sidan så har du massor att motivera, polera och få chansen till bra ritningar!
 

DeletedUser1392

Guest
Håll tiderna så kan ingenting bli plundrat , vad menas, att inte låta någonting stå stilla?
 

DeletedUser1033

Guest
Med håll tiderna menas att man är inloggad när ens varor blir klara och plockar in dem direkt då. Planerar man det bra minskar risken att man blir plundrad enormt mycket och det brukar jag ofta göra när det är varor jag har stort behov av. G.
 

DeletedUser

Guest
Tyvärr Evald, det är bara att kämpa på. Heder att inte plundra mindre finns inte i vissa Imperium, Där sätts det mer i system att tipsa varandra med samma grannar om vem som kan plundras. Du kan bara hoppas att du hamnar i ett bättre balanserat grannskap nästa gång dom flyttar runt folk.
 

DeletedUser1392

Guest
Så sant, jag kan ju inte åtegälla besöket tyvärr...
 

DeletedUser1392

Guest
... och de här spelarna fortsätter hela tiden. Jag försökte till och med vara hygglig, och supporta och polera hoss dem, hjälpte nej nej nej.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du får väl fråga dom om hur medlemmarna i vissa Imperium lyckas klar sig från att bli plundrade med 1timmes hus, oavsett vilken tid på dygnet du hälsar på. Och det är oftast frågan om att visa storleken på något, även när påsen är tom. Kallas kompensation för avsaknad av något tror jag. Det är ju trots allt ett spel där det går ut på att förtrycka någon som är mindre än en själv har dom talat om för mig från vissa håll.
 

DeletedUser1392

Guest
Och det är oftast frågan om att visa storleken på något, även när påsen är tom Vad menar du med det?
 

DeletedUser837

Guest
Inlägg som är off-topic har tagits bort. Detta är en diskussion om anfall och plundringar i grannskap, och inte en tråd om etik och moral i imperiekrigen. Vänligen håll er till ämnet.

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser

Guest
Detta ser ut att vara en diskussion om att någon är trött på att bli plundrad, då har han väl rätta att veta vad som diskuterats tidigare om vissa saker i spelet. Och att vissa sätter i system att sätta sig på stora gunghästen och förtrycka alla dom kommer åt.
 

DeletedUser837

Guest
Detta ser ut att vara en diskussion om att någon är trött på att bli plundrad, då har han väl rätta att veta vad som diskuterats tidigare om vissa saker i spelet. Och att vissa sätter i system att sätta sig på stora gunghästen och förtrycka alla dom kommer åt.

Diskussionen finns fortfarande kvar på forumet, om trådstartaren är intresserad av att läsa mer om det så är det bara att läsa de trådarna, finns med andra ord ingen anledning att dra över den diskussionen till ett helt annat ämne. Är det fler saker som är oklara som inte rör trådens ämne så vänligen skicka ett PM till mig istället för att ta det här i tråden.

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser

Guest
Greve Evald, du kan tyvärr räkna med att vissa i spelet beter sig lite som dom vill, som du ser. Spelet går ut på att när man kommer upp sig ska man göra så mot alla nya. Inte för att jag inte anser det, men det verkar vara en av dom oskrivna reglerna enligt vissa. Så härda ut och gör så mot någon annan så småningom.
 

DeletedUser1235

Guest
Man behöver inte alls göra så mot andra, det går bra att avancera i spelet utan att anfalla och plundra andra spelare.
Kollar man den globala rankningen så är det väldigt stor spridning mellan spelare och hur många strider de deltagit i.
På plats 77 ( Bris ) finns t,ex en spelare med endast 19 strider.
Sedan är det skillnad på anfall för poäng och anfall för plundring, visst är det surt att bli attackerad och förlora men om ingen plundring sker så är heller ingen skada skedd för dig och din stad. Jag anfaller bara för poäng, men har plundrat några spelare som tidigare anfallit och plundrat mig gång på gång innan jag växte mig större än dom.
 

DeletedUser

Guest
Diskussionen finns fortfarande kvar på forumet, om trådstartaren är intresserad av att läsa mer om det så är det bara att läsa de trådarna, [/on9QUOTE]



Den finns inte för allmän läsning för att den har hamnat i arkivet. Så då får du se till att den kommer tillbaka så att alla kan läsa den.

/Purjo
 

DeletedUser1007

Guest
Ursäkta mig... Men är inte krig en rätt stor del av detta spel?
SJÄLVKLART ska man plundra. Det motiverar spelare att passa sina tider på produktionen, vilket även jag får göra.
Jag tycker diskussionstråden är ganska tramsig. ..

Varför tar kunderna i mataffären sina pantkvitton när de pantat burkar?
Varför tar vi emot våra löner när vi jobbat?

Detta spelet ÄR ett krigsspel. Om man börjar gråta för etik och moral så kan jag rekommendera Farmville, Tetris, eller något annat när man inte behöver konfronteras med att man själv sitter och ojar sig över att någon annan påverkat situationen.
Skulle ni kontakta media om din granne tagit ett äpple från ditt äppelträd som hängde över tomtgränsen? Detta är ett socialt spel, ett diplomatiskt spel. Ett spel där en stor del handlar om att kriga. Vill man inte kriga så får man nog räkna med att grannen tar ett eller annat äpple...
 
Topp