• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Dagliga utmaningar

DeletedUser1653

Guest
De här är bara början 10 gånger svårare och sen efter ½ år så lär de bli 100 gånger svårare. Och de är som nämns här många orsaker. kan anmärka på fler av de som nämns här! I fler steg

  • Värdhuset, om besök 25 värdhus oftast slutar de efter 23 av 25 dagligen, även så för 45 värdshus besök, har ingen betydelse om du är i Järnåldern eller i Morgondagen i tidsålder samma problem kvarstår, även om du så har 90 vänner eller 30 vänner. Så ser de här problemet ofta

  • Krig är helt omöjligt att genomföra, då de är från kl t.ex 12.00 Söndag kl 12.00 på måndag, kl 08 så går Guide Expantionen ut. Alltså kan du inte slutföra då du missar 4 tim. P.ga omöjligheten i de här i att de är 24 timmars i daglig bonus
    .
  • Försöka få vara i marknaden är omöjligt då de ofta vill ha i 500 eller i 1000 stycken Nutid och vill bara ge 500 i Morgondagen varor eller i Järnåldern. Och är de något annat man behöver? så är de ge 10 ta 1 ge 10 ta , hur fasen har ni tänkt man ska klara 1 dygn med daglig bonus när de är rån i spelet
    .
  • Daglibonus kräver att besegra 5 sektorer, där de bedrivs omöjlighet att göra. Dels för att programmerarna antaligen tänker på på dra in pengar före att göra spelet spel dugligt.

  • Fler dagar efter varandra dag 1 och dag 2 kan vara med näst intill samma uppdrag, Dag 1. Ta över 5 sektorer genom krig , och Dag 2, ta över 3 sektorer genom krig.

Så här är de dagligen mer än undantag.

Jag undra varför betala till ett spel, som inte har kvalité till spelet kvar längre? De ända som verkar betyda något för utvecklarna är att de ska dra in pengar mer än att göra spelet ett fungerande kul spel, där man gör allt för varva spelare, när man som de är nu istället. Man väljer att inte bjuda in vänner och rekommendera spelet, när kvalitén är så försämrad som de är. Dagligen .
 

DeletedUser1826

Guest
Var har du fått det ifrån att det ska bli så mycket svårare senare?

1. Släng ut de lata och skaffa fler vänner. Har själv aldrig varit nära att ha motsvarande problem.

2. Finns väl massor med möjligheter att kriga utöver Expeditionen, som GVG-kartan, kampanjkartan och slå på grannar.

3. Samla varor tills du får upp lite lager, om du börjar få ont om varor ställ fram starttiden på dagens uppdrag så att du kan stå över någon/några dagar.

4 och 5. Levla upp dina attackbyggnader så minskar problemen. Har inte ens varit nära att behöva spendera diamanter för att klara "Dagliga Uppdrag".

Det är förmodligen meningen att det ska vara så pass svårt så att alla inte klarar "Dagliga Uppdrag" var dag.
 

DeletedUser1408

Guest
Har hittills inte stött på nåt uppdrag som varit "omöjligt" i någon av världarna jag spelar på. Dom du nämner har jag haft men alla går att lösa. Mer eller mindre svårt, en del kostar förstås mer än dom smakar men då får man helt enkelt ta -1 den dagen och bita ihop o köra nästa dag.
 

DeletedUser1339

Guest
233 blandade produktioner på ett dygn när de dagliga uppdragen sammangår med Event-uppdrag är också i princip omöjliga att genomföra. Varför måste de Dagliga Uppdragen vara så extremt svåra i vissa fall ?
 

DeletedUser1884

Guest
De är inte extremt svåra, de kräver som vissa andra saker kanske lite planering, tänk logiskt så kommer du finna ett system som funkar och som gör att man kan lösa de flesta sakerna utan problem. Med lite strategi går alla produktionsuppdragen att lösa, du behöver barta bygga lite smedjor som går på högvarv så kommer du klara dem galant.
 

A. Eriksson

Medlem
För mig verkar det som att uppdragen på kampanjkartan kommer för tätt så man riskerar att tvingas byta upp sig i tidsepokerna innan man är redo för det.
Många uppdrag kräver även att man bygger än det ena och än det andra, detta medför att man tvingas riva nödvändiga byggnader till förmån för att klara uppdraget eller ha tomma expansioner stående permanent, vilket för mig är slöseri med ytan.
 

DeletedUser1884

Guest
På Högre erorna och i slutet har en hel del spelare lite tom yta för att effektivt klara uppdrag och detta du nämner
 

DeletedUser1408

Guest
Jag har permanent ett antal smedjor från JÅ uppe för att klara alla produktionsuppdrag smidigt.. Dom tar ju bara 2x2.
 

Pietro Escovar

Ny medlem
Håller med om smedjorna, jag har 20 stycken som går på 1 dygnsproduktion när det inte är dagliga eller specialuppdrag, då får man bra saker genom 6x24 timmars berättelseuppdragen, man förlorar heller inte speciellt mycket på att avbryta en produktion om man behöver för att göra dagens.
Ytterligare fördelar med smedjan är ju att man kan riva dem tillfälligt för att skapa plats för att bygga specialbyggnader (som man river igen) för specialeventen.
Plus att de kostar otroligt lite att bygga upp igen och tar bara 20 minuter att bygga.
 

DeletedUser1826

Guest
För mig verkar det som att uppdragen på kampanjkartan kommer för tätt så man riskerar att tvingas byta upp sig i tidsepokerna innan man är redo för det.
Många uppdrag kräver även att man bygger än det ena och än det andra, detta medför att man tvingas riva nödvändiga byggnader till förmån för att klara uppdraget eller ha tomma expansioner stående permanent, vilket för mig är slöseri med ytan.
Det är inget måste att göra alla uppdrag, jag struntar t.ex. i att göra de Dagliga uppdragen fram till nästa event eftersom jag inte vill slösa utrymme på att ha en massa smedjor stående hela tiden.
Ofta är det inte något problem att riva byggnader som man egentligen behöver eftersom man har fått en massa byggnader på IE och event som bara tar en massa plats på lagret, se fördelen med att samtidigt städa lite på lagret.
 
Topp