• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Zen trädgården och kumulativ belöning??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fonzo

Medlem
Min fråga är ganska enkel. Innebär Zen trädgården och de kumulativa belöningarna verkligen att tex "Sakura Klippan" i oceanisk framtid som möter 3 andra zenträdgårdar ger
+2860 lycka
+5% attackbonus

Skulle verkligen vilja ha svar på detta innan jag röjer plats för dessa byggnader då det kan vara värt det om det stämmer, dock så anser jag att om det inte är fullt kumulativt så är det bättre att satsa på andra byggnader.

En annan sak jag också undrar över är Zenzonen som ger befolkning 0? Verkar lite konstigt. Antingen borde det stå ett värde där eller så behövs detta inte ens anges.
 
Senast ändrad:

Lonar Jion

Moderator
Svar på din fråga, ja och nej.
Det måste vara 3 olika körsbärsträdgårds byggnader för att få alla bonusarna, så du får bara bonusen från 1 zenträdgård sen måste Sakura Klippan anslutas till 2 andra körsbärsträdgårds byggnader för att få tillgång till de andra 2 bonusarna.

Att den vissar att man får 0 i befolkning är för att det är en bostadsbyggnad, sen tycker jag att de skulle låta det vara 1 för att ha 1 munk som räfsar till mönstren...
 

Fonzo

Medlem
Ja, att det måste vara 3 olika förstod jag, men stämmer min bonusberäkning? Blir den verkligen tillsammans grundnivå+nivå 1+nivå 2+nivå 3? Helt enkelt att alla nivåer verkligen adderas.

Instämmer helt med munken som skall kratta runt där. Borde vara åtminstone 1 befolkning (eller varför inte ett helt tempel på 20-30 munkar, skulle vara en bonus för nybörjare men skulle inte gör någon skillnad för de som ligger längre fram)
 

Lonar Jion

Moderator
Ja, du får alla bonusarna som du låser upp, de ändras inte från bonus 1 till bonus 2 till bonus 3 utan låser du upp 2 så får du 1 och 2
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp