• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Event Vinterevent 2022

River Styx

CM
Community Manager
foe_winter_logo_22.png
Kära Kungar & Drottningar,

Gör dig redo att måla din stad snövit! Vintereventet är strax här!

allage_winter_cocoa_large.png

Vår nya uppdragsgivare Ami behöver din hjälp för att lysa upp Mistelstaden inför julen. Hjälp henne, lyssna på hennes berättelser och ha kul när du packar upp presenter och vinner några magiska priser! Du kommer också att stöta på Isabella, förra årets uppdragsgivare!

Vintereventet startar 1 december och håller på till 2 januari, 2023!​

Vår spelplan för vintereventet är tillbaka igen för dig att njuta av! För att starta det festliga nöjet i år måste du samla stjärnor från eventuppdrag och Händelser som du kan använda för att öppna julklapparna på spelplanen. Varje julklapp kostar 10 stjärnor att öppna och du får också en tändsticka. Tändstickor använder du för att lysa upp husen i Mistelstaden och tar dig framåt mot storpriset! Varje tändsticka tänder ljusen i 1, 2 eller 3 hus. Tänd alla 20 och Mistelstadens vinterträd kommer också att lysa upp och ge dig ett storpris!

WIN22MainWindow.jpg


Glöm inte att hämta dina belöningar i Vinterpasset. Men oroa dig inte, alla outtagna priser kommer att delas ut automatiskt när evenemanget är över. Du har också möjlighet att låsa upp den andra nivån av priser igen i detta evenemang, som kommer att inkludera vår helt nya Specialbyggnad: Nätknäpparens Vaktuhus.
Dessutom kommer du nu att få 1 Kit för ett storpris senare!

WIN22Pass.jpg


Gömd bland julklapparna på spelplanen finns Dagens Special. Om du har turen att vinna Dagens Special eller hitta "Blanda", kommer du också att få en tomtenisse till nissarnas verkstad. Varje gång du vinner en tomtenisse kommer du att ha möjlighet att välja en av två gåvor att lägga till i en samling med bonusbelöningar som du sedan kan låsa upp med diamanter. Eller om du inte kan välja, kan du betala diamanter och lägga till båda! Du kan även byta ut de tillgängliga alternativen till andra att välja!

WIN22Elf.jpg


Det är inte allt! Vinterkalendern kommer också tillbaka och erbjuder en ny lucka att låsa upp varje dag, var och en med ett pris. Lås upp alla luckor i kalendern för att vinna bonuspriser!

För att öppna kalenderluckorna kräver förstås nycklar, och du kan vinna dessa från spelplanen genom att öppna julklappar, så se till att försöka vinna en nyckel varje dag för att låsa upp hela kalendern! Om du har mycket tur och vinner mer än en nyckel på samma dag, kommer du att få en nyckeldel istället, vilket gör att du kan montera ihop fler nycklar för att låsa upp eventuella kalenderluckor du missat. Du kan även vinna nyckeldelar i Dagens utmaning, eller köpa dem med diamanter.

Vänligen notera: Om Dagens nyckel har en Dubbelt upp kommer du att få 1 Dagens nyckel och 1 nyckeldel, samt 10 Stjärnor!
reward_icon_winter_daily_key.png
reward_icon_winter_master_key.png
reward_icon_winter_master_key_parts.png


Och låt oss inte glömma den viktigaste delen av vintern: Snö!
När du samlat in eller använt stjärnor kommer snön att börja falla i din stad och täcka allt i vitt ett kort tag.
Screenshot_1237.png


Utan vidare, nu till stunden du har väntat på! Årets storpris kommer att vara den läckra Chokladfabriken som gör din stad lite sötare året runt! Detta är en byggnad med 11 nivåer och två alternativ för den sista nivån:

Teds choklad 4x6Ketebo godis 4x6
W_SS_MultiAge_WIN22_A_11_b.png
W_SS_MultiAge_WIN22_A_11_bb.png
Bonus: Lycka, 16-28% Attack för anfallande armé, 5-8% Försvar för anfallande armé, 2 Forskningspoäng, 22 Slumpade varor, 1 Fragment till Nötknäpparens vakthus.
Bonus när motiverad: 2 Forskningspoäng, 10 Slumpade varor, 2 extra Fragment till Nötknäpparens vakthus
Bonus: Lycka, 4-7% Attack för anfallande armé, 21-34% Försvar för anfallande armé, 10 Forskningspoäng, 6 Slumpade varor, 1 Fragment till Nötknäpparens vakthus
Bonus när motiverad: 4 Forskningspoäng, 4 Slumpade varor, 2 extra Fragment till Nötknäpparens vakthus

Nötknäpparens vakthus är en annan helt ny byggnad som vi har till dig!
Nötknäpparens vakthus 2x2
W_SS_MultiAge_WIN22_B_1.png
Bonus: 1 Forskningspoäng, 3-5% Attack för anfallande armé, 5-7% Försvar för anfallande armé
Bonus när motiverad: 2 Forskningspoäng, 2 Fragment av Mass-självhjälpkit

No Event is complete without some seasonal new Avatars for you to enjoy!
Willy​
Padmini​
Nötknäpparen​
Snögubbe​
Nicholas​
All_Player_Avatars_winter22_180x180px_2-WONKA.png
All_Player_Avatars_winter22_180x180px_feedback.png
All_Player_Avatars_winter22_180x180px_4-NUTCRACKER.png
All_Player_Avatars_winter22_180x180px_5-SNOWMAN.png
All_Player_Avatars_winter22_180x180px_3-SANTA.png
UppdragsbelöningUppdragsbelöningPremium VinterpassPremium VinterpassKalenderns Samlarbelöning

Skriv en rad om du har frågor, kommentarer eller något du funderar på! Vi ser fram emot dina synpunkter!

Låt snön falla!
Vänligen,
Ditt juliga Forge of Empires Team!
 
Senast ändrad:

Ambjorn

Medlem
Vilken överraskning åt det mycket positiva hållet som jag fick dag. Tänkte att jag skulle testa att lägga 159:-SEK på att köpa vinterpriserna. Och vad händer när jag går in där och ser att jag kan hämta allt, och allt är det verkligen. Man får ju saker retroaktivt från början på eventet för varje gång man hämtat ett storpris trots att man köper det nu efter 10 dagar. Så bla Nötknäpparens vakthus är färdigt och den byggnaden gillar jag 2x2 och ger bra i utdelning på den ytan. Förutom allt annat som ramlade in.
 
Senast ändrad:

Bumerang

Medlem
Jo ibland äre kul. Men öppnade ett paket å får en skurk (när man redan här flera 1000 Skurkar å sedan 1 tändsticka. Gör typ ingen glad :( Kanse ska tilläga att jag aldrig byggt en skurkbyggnad å ändå har typ över 4600 Skurkar :eek:
 

HultNisse

Medlem
Bara en liten fråga: Man kan ju få 1 , 2 eller 3 tändstickor att tända ljusen med.

Vad är sannolikheten för att man får de olika antalet?

I tidigare event, med kompassen, så fanns det fem möjligheter som gav mynt; 2 som gav 1, 2 som gav 2 och 1 som gav 3. Således var det där 20% chans att få 3st och 40% att få 2st och 40% chans att få 1st.

Min fråga föranleds av att jag haft extrem otur, och nästa bara fått 1 tändsticka, ibland 2st och mycket sällan 3st. Men jag förmodar att det är slumpen och det skall vara lika stor chans att få de olika alternativen av tändstickor (33%). Men jag tycket att det kommer bli trevligt att få till Teds Choklad, :)
 
Topp