• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nyhet Vi behöver er hjälp att forma Imperiefördelar

richie1

Medlem
Guild Perks Logo.png

Viktig information - Den nya funktionen börjar den 17 november och kommer vara indelad i cykler om 3 veckor. Har du inte gått med i ett imperium innan det börjar kommer du inte kunna delta under de tre första veckorna. Detta betyder att du inte kommer kunna donera för att låsa upp och använda Förmåner.

På grund av detta råder vi er att skapa konto på Beta-servern och gå med i ett imperium innan 17 november!​


Var hälsade ers majestäter,


Med start den 17 november kommer vi ha en ny funktion på Beta-servern, Imperieförmåner!


Imperieförmåner är kraftfulla effekter som ditt imperium låser upp genom att donera resurser. Men man måste tänka strategiskt kring hur man ska använda Förmånerna då de har både för- och nackdelar. Dessutom kan man bara använda ett begränsat antal varje cykel och det krävs förhållandevis mycket resurser för att låsa upp och aktivera Förmåner! Därför måste ni komma överens i ert imperium vilka Förmåner man ska donera resurser mot för att aktivera och utifrån det försöka anpassa spelstilen för att maximera fördelarna och minimera nackdelarna.


Framöver kommer vi fortsätta att utveckla denna funktion på Beta-servern och vi ser fram emot att ta emot er kritik, både positiv och negativ, för att göra funktionen så bra som möjligt. Har ni några förslag på Förmåner? Hur kan Imperieförmånerna förbättras? Var kreativa och kom med synpunkter!


För att göra funktionen Imperieförmåner så bra som möjligt vill vi gärna att ni går in på Beta-servern och provar Imperieförmåner redan idag! Efter det hoppas vi att ni startar ett konto på Betaforumet här och skriver era synpunkter här.


Men innan du börjar spela på Beta-servern behöver du tänka på två saker! Det första är som tidigare nämnt att om du inte är med i ett imperium innan funktionen startar måste du vänta tre veckor tills nästa cykel börjar för att kunna delta. Det andra du behöver tänka på är att det är bäst att donera till och aktivera Förmåner i början av cykeln för att tjäna så mycket som möjligt på dessa!


Som alltid så finns det inga garantier för att vi kommer använda just dina förslag men vi försäkrar er att vi tar alla förslag i åtanke oavsett vem som kommer med förslaget.


Vi ser med glädje fram emot att ta del av era förslag och synpunkter!


Vänligen,

Erat Forge of Empires Team
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag kan bara konstatera efter att jag försökt göra någonting på betaservern, att det är ett ogenomförbart företag. Allting är ju på ett totalt obegripligt - numera lyckligtvis utomeuropeiskt - bantuspråk. Jag hade definitivt väntat mig bättre av ett Tyskt företag. Jag behärskar tre språk flytande; Svenska, Skånska och Tyska. Tre ytterligare språk klarar jag hyggligt att kommunicera på; Österrikiska, Danska och Schweizisk tyska. Därutöver har jag ytterst rudimentära kunskaper i Latin, Italienska, Norska och Ryska. Vad hjälper det i detta sammanhang? Inte ett dyft! Att arbeta via Google Translate är inget alternativ, det programmet skapar bara ännu större förvirring med sina ytterst tveksamma översättningar. Felen där äro lika talrika som lössen i en luffares överrock....
Tråkigt att inte kunna delta via betaservern och framföra åsikter innan det är för sent.
 

MjauMjau

Ny medlem
Att det är olika språk på Beta är ju inte konstigt. Den servern är ju öppen för alla att registrera sig på, och prata vilket språk de vill.
Dock är det endast engelska som gäller på forumet och supporten. Skulle någon skriva på ett annat språk blir dem genast vänligt uppmanade att översätta sitt inlägg.
 
Topp