• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Version 1.37 - 21/10 2014

DeletedUser1033

Guest
Här loggar jag in i godan ro för att utforska nutiden vidare och upptäcker till min stora förvåning att ni hastigt och mindre lustigt har släppt Halloween uppdraget men utan att annonsera detta eller att det står i nyhetsflödet. Och detta sker dagen efter att en ny era har släppts. Vän av ordning undrar hur det gick till och vad tankegången bakom denna i min tycket dåliga sammordning och information är? G.
 

DeletedUser1033

Guest
En sak jag har noterat är att animationerna för de olika bilarna (på tvåfiliga gatorna) funkar dåligt i nutiden. Dels dyker bilar upp ur tomma intet men det är känt sen tidigare och dels stannar de omotiverat för att bli kvar ett bra tag och sedan upplösas i tomma intet. Det är bättre att bilarna startar vid tex stadshuset eller slutet på en gata och kör så långt de kan oavsett korsningar och annat. Det blir mer realistiskt. G.
 

DeletedUser1033

Guest
Om Rambo hade haft en helikopter hade han varit oslagbar...

Jag kan tycka att Nutidens Helikopter är lite OP mot de tidiga erornas styrkor då denna inte kan bli skadad av enheter med anfallsradie 1 eller artilleri och det därför blir omöjligt att skydda sig mot denna för dem i de tidigaste erorna. Inte för att de brukar vara så svårt men att en helikopter ska kunna ramponera alla styrkor i sen medeltid och tidigare känns lite som fusk... G.
 

klarre

Medlem
Om Rambo hade haft en helikopter hade han varit oslagbar...

Jag kan tycka att Nutidens Helikopter är lite OP mot de tidiga erornas styrkor då denna inte kan bli skadad av enheter med anfallsradie 1 eller artilleri och det därför blir omöjligt att skydda sig mot denna för dem i de tidigaste erorna. Inte för att de brukar vara så svårt men att en helikopter ska kunna ramponera alla styrkor i sen medeltid och tidigare känns lite som fusk... G.
Spelar det någon roll om det är en stridsvagn eller helikopter? Rätta mig gärna om jag har fel men i t.ex. SMT så har du Långbågskyttar som kan anfalla Helikoptrar. Men oavsett om du anfaller med Attackstridsvagnar eller Helikoptrar kommer båda att köra över allt i de tidigare åldrarna så det är ett icke-problem.
 
Topp