• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Version 1.36 - 7/10 2014

DeletedUser1033

Guest
Äntligen en möjlighet att kunna bygga en byggnad ovanpå en existerande! Tack! Det kommer att underlätta de gånger man har utrymme för den gamla byggnaden på annan plats men inte för den nya på denna plats.
 

DeletedUser1428

Guest
Jättebra funktion, men den funkar inte för mig :/
 

klarre

Medlem
Jättebra funktion, men den funkar inte för mig :/
Det beror kanske för att patchen inte implementerats än ;)

Att kunna placera om byggnaderna är minst sagt välkommet. Skönt att scrollen i chattfönstret korrigeras då det irriterar en del - dock så skulle chattfönster kunna flyttas - men det finns en hel del man skulle vilja välja att se eller inte (bonusarna döljs när chatfönstret är nere eller vice versa).
 

DeletedUser1339

Guest
Det är ju inte 7/10 ännu ! För övrigt tycker jag att det hade varit roligare att bli plundrad av Aliens, än Drönare från USA , eller Jihadister från ISIS. Det bara måste bli framtiden nästa gång, och då borde spelarkollektivet få släppa loss sina kreativa tankar. Börja komma med förslag redan NU !
 

DeletedUser

Guest
Jag har en fråga om en av uppdateringarna. "ta bort/ersätta i GvG"
Nu när trupper inte kan tas bort så behövs det alltså befogenhet för att ersätta en trupp i en sektor. Vad för fler åtgärder kan en medlem som fått den befogenhet då göra? Kan de oxå belägra?
Jag tänker mig att befogenheter för att förstärka försvar i en sektor är bra att många medlemmar kan göra, men att belägra en sektor vill man förmodligen bara att några få ska kunna.
Tacksam för snabbt svar
 

DeletedUser1390

Guest
imperiumkontinentkarta

jag undra om ni kan göra så att alla kan byta armera för det kostar ju inga varor och imperiet förlorar inget på detta nu när man inte kan radera bara byta ut dom som är skadade
som upplägget är nu måste man vara anförtrodd för denna åtgärd vilket jag tycker värkar onödigt då det inte skadar imperiet om jag byter ut dom skadade enheterna hoppas på ett positivt svar
och en åtgärd

jag saknar anförtrodd men förut kunde en kompis radera så det blev en tom plats och jag kunde lägga in nu kan jag inte als lägga in försvar
mvh torbjörn
 

Bilagor

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    37,2 KB · Visningar: 32

DeletedUser1262

Guest
Tack för en fin uppdatering. Spelet blir ständigt bättre och roligare. Många bäckar små...
 

DeletedUser

Guest
Det är inte längre möjligt att ta bort en försvarande armé. Istället så kan de bytas ut med nya enheter om det inte finns någon aktiv belägring på sektorn.
Den här uppdateringen har verkligen ställt till det. Jag tycker i sig inte att den är fel, men skulle gärna se lite justeringar. Det visade sig att anförtrodd kunde lägga belägringar och låsa upp ny försvars plats (skrev fråga om det tidigare i tråden) och i vårat imperie ledde det här till en hel del problem. En del som tidigare la in försvars arméer förstod nu inte hur man skulle göra och låste därför upp ny ruta med varor från skattkammaren. En del tog och gjorde belägringar helt utan anledning också.
Det är också svaret på din fråga Zeldaspelare3

I och med den nya uppdateringen har jag några förslag på några ändringar av befintliga:
Anförtrodd - kan byta försvarsarméer men ej använda skattkammaren (inte låsa upp försvar eller starta en belägring)
Ledare - kan använda skattkammaren (se ovan) samt kan bevilja befogenheten Anförtrodd

ang Ledare så skulle detta underlätta för "generalerna" i de olika GvG kartorna. Att någon ska behöva ha grundare för att kunna ge vissa mindre befogenheter känns inte rätt. Tror att månge imperier precis som vi har ett lite mer delat ledarskap. Mina förslag ovan kanske inte är idealiska, helst hade man ju sett att det totalt fanns fler olika befogenheter än vad som existerar nu för att kunna styra hierarkin i imperiet lättare. Tex delvis anförtrodd.
Att ledare nu är moderator och anförtrodd är ju bortkastat? Man kan ju ge de befogenheterna tex
X har befogenheten ledare
Y har befogenheterna moderator och anförtrodd
Mvh Tiggr
 
Topp