• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Version 1.27 - 3/6 2014

DeletedUser1033

Guest
Kul med ny era och jag och många med mig älskar de nya restriktionerna kring GVG spel. Men jag tycker att denna viktiga uppdatering hade kunnat lanserats längre i förväg så att vi som skänkt mycket varor till våra skattkammare hade kunnat förbereda oss på ett advekat sätt. Men i grunden är jag nöjd och det ska bli spännande att ge sig i kast med den nya expansionen.

Jag hoppas detta leder till att användandet av spökimperier försvinner och att hoppandet av starka spelare mellan alliansmedlemmar reduceras. Jag hade i och för sig också önskat en regel om att alla sektorer måste ha kontakt med HQ för att kunna vara aktiva men detta är bra start och förhoppningsvis leder det till ärligare och intressantare GVG spel. G.

Som vanligt saknar jag information om vad de nya Mäktiga Byggnaderna har för värden. G.
 

DeletedUser837

Guest
Som vanligt saknar jag information om vad de nya Mäktiga Byggnaderna har för värden.

Värden för nya GB brukar aldrig finnas med i changeloggar utan det är spelarnas uppgift att upptäcka detta själva :)

Med Vänliga Hälsningar,
Falcon93.
 

Malina

Aktiv medlem
Ett par kommentarer...

Upptäckte att när jag ska välja trupper långt "till höger", så måste jag scrolla höger för varje klick. Så var det inte innan, då räckte det med att scrolla en gång, sen kunde jag klicka samtliga 8 gubbar i rad. Lite luddigt kanske men hoppas ni förstår vad jag menar. Vore trevligt om det kunde korrigeras till så som det var tidigare. :)

De snygga guldstjärnorna på motiverade/polerade byggnader är nu gråa. Trist, tycker jag!
 

DeletedUser

Guest
Ett par kommentarer...

Upptäckte att när jag ska välja trupper långt "till höger", så måste jag scrolla höger för varje klick. Så var det inte innan, då räckte det med att scrolla en gång, sen kunde jag klicka samtliga 8 gubbar i rad. Lite luddigt kanske men hoppas ni förstår vad jag menar. Vore trevligt om det kunde korrigeras till så som det var tidigare. :)

De snygga guldstjärnorna på motiverade/polerade byggnader är nu gråa. Trist, tycker jag!

Kan instämma att det är lika för mig med de båda.

Den om färgen på guldstjärnorna skulle fixas till nästa update.
 

DeletedUser1371

Guest
Kan instämma att det är lika för mig med de båda.

Den om färgen på guldstjärnorna skulle fixas till nästa update.
Vill bara instämma, dock lite lättare om man först väljer ålder på trupperna, men blir ju ändå ett extra moment
 

DeletedUser1007

Guest
Ett par kommentarer...

Upptäckte att när jag ska välja trupper långt "till höger", så måste jag scrolla höger för varje klick. Så var det inte innan, då räckte det med att scrolla en gång, sen kunde jag klicka samtliga 8 gubbar i rad. Lite luddigt kanske men hoppas ni förstår vad jag menar. Vore trevligt om det kunde korrigeras till så som det var tidigare. :)

Håller med om detta. Grymt drygt... Är det bara jag som upplever att det är väldigt segt nu rent allmänt? Långa väntetider och laggande..
 

DeletedUser

Guest
Håller med om detta. Grymt drygt... Är det bara jag som upplever att det är väldigt segt nu rent allmänt? Långa väntetider och laggande..

Lite mer än vanligt. Framför allt crashar flash väldigt ofta och dessutom ibland flera gånger efter varandra.
 

DeletedUser1033

Guest
Håller helt med om det sega i att behöva klicka sig tillbaka varje gång man ska välja gubbe. Är bara segt och onödigt och jag ser ingen som helst förbättring med detta, snarare tvärtom.

Sedan håller jag helt med om att det är tråkigt att stjärnorna är gråa.

På den positiva sidan gillar jag systemet med att fienden kommer i två vågor och tycker att man får tänka till lite extra när man balanserar trupper. Min fråga är om detta gäller PVP kartan eller om allt försvar kommer att bli boostade på detta sätt? Jag har ännu inte kört GVG eller PVP raider med PME styrkor.
 

DeletedUser1033

Guest
En annan sak jag funderar på är den nya PME varan "Genomdata". Jag trodde jag var rätt insatt i teknik och naturvetenskap men denna term har jag aldrig någonsin hört talats om och jag misstänker att orsaken är någon mindre lyckad (direkt?)översättning som varit framme och spökat här. Med tanke på vilken era vi befinner oss i och vad de andra varorna är gissar jag på något datorrelaterat men vad? Är det någon som vet vad det heter på de engelska servrarna? G.
 

DeletedUser837

Guest
En annan sak jag funderar på är den nya PME varan "Genomdata". Jag trodde jag var rätt insatt i teknik och naturvetenskap men denna term har jag aldrig någonsin hört talats om och jag misstänker att orsaken är någon mindre lyckad (direkt?)översättning som varit framme och spökat här. Med tanke på vilken era vi befinner oss i och vad de andra varorna är gissar jag på något datorrelaterat men vad? Är det någon som vet vad det heter på de engelska servrarna? G.

Teknologin som låser upp byggnaden heter "Genetikforskning" och på engelska heter varan "Genome Data" :)
 

DeletedUser1033

Guest
Låter som att den rätta termen skulle kunna vara Genetikdata eller möjligen DNA då? G.
 

Lonar Jion

Moderator
"Genomdata" är en fack term för information om gener, med andra ord genetik eller arvsanlag.
Så i princip kartläger du olika gener och använder/handlar med informationen du får.
Googla HUGO om du vill ha ett anat exempel på stort "Genomdata" project typisk för eran.
 
Senast ändrad:
Topp