• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Varubyggnader modern tid

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser2157

Guest
Hej.

Jag har klivit in modern tid och ska börja planera för varubyggnader nu men jag förstår inte riktigt förklaringen till hur det fungerar nu. Kan någon hjälpa?

Jag har förstått det som att t ex betongfabriken kräver att jag har förstärkning av klippa och produktion av tråd. Tar betongfabriken av den redan producerade tråden för att få armerad betong? Hur mkt isf? Behöver jag producera sten för att få armerad betong? Hur mkt isf?

Säkert självklart för er andra men jag måste fråga
Jag har nämligen tagit bort alla varubyggnader fram till kalonialålder för att bygga annat så hoppas jag inte måste bygga stenhuggaren igen..

Tack för hjälp!
 
Hej!

När du producerar betong behöver du utöver mynt och resurser ha tråd. Klippa behövs inte för att kunna producera, men du får förstås bättre effektivitet, dvs 5 varor i stället för en vara per 4 timmar. I och med att du gått över i modern tid ändras också varuproduktionen från MB och önskebrunnar, du får kolonialvaror som till exempel tråd i stället för moderna varor som betong. Du behöver alltså inte nödvändigtvis ha en trådfabrik, har du tillräckligt höga MB:s får du all den tråd du behöver därifrån.

Men jag har ett annat tips, ifall du har ett gäng slädtillverkare från senaste vintereventet så är de överlägsna vanliga fabriker. Du får 15 varor per dygn på 6 rutor, i stället för 20 - 30 varor per dygn på cirka 20-30 rutor. I C där jag är i framtiden har jag sju slädtillverkare, som tillsammans med övriga eventbyggnader ger mig alla varor jag behöver från framtiden och morgondagen. Det frigör massor med yta som kan användas till annat än varuproduktion. :)
 

DeletedUser2157

Guest
Toppenbra svar! Då förstår jag! Så egentligen gäller det att ha flax att ha båda (jag har både sten & tråd) varudepositionerna för varubyggnaden men det är även bra med enbart varudepositionen som behövs för köpa den från 1 till 5. Tänker vilken byggnad mer som kan vara till min fördel.

Tyvärr har jag inga sådana. Lät tämligen praktiskt! Vore ju drömmen att kunna frigöra yta för annat. Är bara glad att jag har plats för betongfabriken med några enkla manövrar.

Har precis börjat få snurr på några MB men långt ifrån att de producerar någonting nämnvärt. Men trägen vinner va?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp