• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Varubrist

  • Trådstartare DeletedUser1390
  • Start datum

DeletedUser1390

Guest
Hejsan jag tycker man borde ta bort fp kostnaden vid handel av varor om kostnaden försvann skulle det bli letare för nybörjare att ta sig vidare i spelet
 

DeletedUser1653

Guest
Spelet håller på att förlora sitt syfte, och de gör att fler inte vill ge! har sätt en försämring här de senare tiden som man har spelat.
Både när de gäller Varubristen, och agresiviteten, och hur "Kampanjekartan" har blivit helt värdelös att
använda sig av efter en viss tidsålder, så blir kampanjekartan värdelös och även en massa uppdrag blir värdelösa, p.ga varubristen och kvaliten av kampanjekartan, för att öka kvaliten på spelet.
Bör de ses över för att förbättras! Men de ser inte bättre ut att utvecklare och ägare, vill få in pengar i deras kassa.
 

DeletedUser1856

Guest
Fast får de några pengar om spelet förlorar tjusning?
 

DeletedUser1339

Guest
Varubrist för nybörjare löses bäst genom att gå med i ett Imperie med ganska många medlemmar, eller skapa ett, genom att slå ihop några mindre. Att spela ensam, eller i för små Imperier, när man är nybörjare är väldigt svårt. Det är heller inte så lätt att som nybörjare gå med i ett Imperie där de flesta medlemmarna varit med länge, och kommit långt.
 

DeletedUser1339

Guest
En stor Vänlista hjälper också. Lägg gärna till mig :)
 

DeletedUser1700

Guest
Det kan vara rätt tufft för nybörjare att gå med i stora imperium som funnits ett tag. En del imperium kräver att man ska bidra till deras skattkammare, en del satsar på varuhandel på marknaden. Hu högre upp man kommer i nivå ju svårare är det att hitta varor som passar för tidsåldern och man bromsar upp sig i forskning och kampanjekarta, samt också imperiumexpelationer.

Att starta eget imperium kan vara svårt då brist på medlemmar. Ofta väljer de som spelat ett tag att gå över till de större imperium.
Att ha många vänner, ja det är bra men många väljer att sätta höga insättningar på marknaden vilket gör det svårare för andra att köpa upp varor på marknaden.
 

DeletedUser1414

Guest
Varubristen löser man genom att gå med i ett imperium med många medlemmar som är i din egen ålder, då kan du producera det som andra inte producerar och så byter ni, win win.
 

DeletedUser1908

Guest
Ett par har skrivit att det är bra med vänner. År det vänner eller grannar man handlar med på marknaden? Jag började spela i december men nu är det stopp på handeln för mig. Det är ingen skillnad nu när grannskapet är ändrat. Jag är i högmedeltid och behöver handla med varor från senmedeltid.Finns inte på marknaden mer än någon ynka i alldeles för höga poster.
 
jöns, om du går med i ett imperium så har du fler handelspartners på marknaden, samt att handeln inom imperiet är avgiftsfri (ingen fp-kostnad).
Finns inga nackdelar, bara fördelar då man hjälps åt inom imperiet.
På marknaden handlar du med grannar, vänner och imperiekamrater.
 

DeletedUser1908

Guest
Tack för svar! Jo,jag studerade nu vilka som är på "min" marknad och såg att det är både grannar o vänner.Imperiemedlemmarna är där också.Jag är med i ett litet nystartat imperium och visst är det smidigare att handla med dem. Just de varorna som jag behöver finns det dock inte så mycket av där heller. Varor från senmedeltid borde finnas på marknaden tycker jag.Har sett på städerna hos grannarna och vännerna att några är i senmedeltid(inte så många) Handeln är så gott som obefintlig. Vad kan för övrigt syftet vara med handelsavgiften på en fp,undrar.
 

DeletedUser1339

Guest
Handelsavgiften uppmuntrar till att spela i Imperium. Det är inte lätt att starta ett Imperium som nybörjare. Det brukar inte sluta väl. Jag tror det bästa är att söka sig till ett större imperium som nybörjare. Leta efter ett som har stor storleksspridning på medlemmarna. Då lär man sig spelet, och får bra handel. Att starta "eget" kan man göra när man fått koll på spelet, och skaffat sig en del nyttiga kontakter.
 

DeletedUser1908

Guest
Förstår och tack för svar. Anar att flera spelare endast lägger ut sina handelsförslag inom sitt imperium.Därav bristen på den öppna marknaden.
 

DeletedUser1007

Guest
Allmänna tips:
Gå med i ett någorlunda seriöst och aktivt imperium som lever upp till samma förväntningar du själv har - handla gratis.
Se till att du har något bra att erbjuda vid bytesaffärer. Ingen vill ta dåliga bud. Om du vill få buden tagna fortare erbjuder man en bättre deal helt enkelt! :)
 
Topp