• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Varför kostar belöningsexpansioner mynt?

DeletedUser2157

Guest
Som rubriken lyder undrar jag varför en expansion man fått i belöning kostar mynt?
Vad är tanken med att en expansion man låst upp genom att
1. Forska fram samt betala mynt/resurser/varor eller
2. "Vinna" genom att strida eller förhandla sig till vissa provinser
ska kosta ytterligare mynt?

Att man "låst upp expansionen" (som det står i förklaringstexten: https://imgur.com/a/PHaCFRU) blir ju lite missvisande med tanke på att man låst upp möjligheten att köpa en expansion, inte att man låst upp en expansion i sig.

Expansionerna börjar för övrigt bli orimligt dyra (tycker jag) när jag nu är i slutet av senmedeltid.
Jag behöver lixom expansioner för att kunna bygga bostäder så jag får fler mynt men kan inte göra det för att expansionerna kostar så många mynt. Eller så är det för jag inte orkar vänta på att bostäderna ska producera mynt i flera dagar för att få till möjligheten att köpa en upplåst expansion....har två belöningsexpansioner som ligger upplåsta som jag inte har råd med nämligen.
 

DeletedUser1960

Guest
Min bästa Ingenjör!
Det här spelet ligger högt upp på listan över mest lönsamma spel, och det är inte spelarna som tjänar pengar... Långsamheten i spelet gör att man måste köpa diamanter om man vill komma fram fort, alla svårigheter kan övervinnas med diamanter, varje tidsålder ger 2 nya "möjligheter" att köpa expansioner för diamanter och även kampanjkartan kan du förhandla dig fram i med varor ( eller diamanter ), förhandlingarna i imperiumexpeditionen också. Det är bara att tugga i sig eller hitta ett spel som inte gör allt för att suga spelarna på riktiga pengar... Det finns ingen möjlighet att få gehör från Inno Games, det är ju det de tjänar pengar på, varför tror du de ger oss spelet gratis annars... Det enda som skulle fungera vore om alla spelare slutade att köpa diamanter, men då skulle å andra sidan spelet snarare läggas ner än förändras...
 

DeletedUser2157

Guest
Min bästa Ingenjör!
Det här spelet ligger högt upp på listan över mest lönsamma spel, och det är inte spelarna som tjänar pengar... Långsamheten i spelet gör att man måste köpa diamanter om man vill komma fram fort, alla svårigheter kan övervinnas med diamanter, varje tidsålder ger 2 nya "möjligheter" att köpa expansioner för diamanter och även kampanjkartan kan du förhandla dig fram i med varor ( eller diamanter ), förhandlingarna i imperiumexpeditionen också. Det är bara att tugga i sig eller hitta ett spel som inte gör allt för att suga spelarna på riktiga pengar... Det finns ingen möjlighet att få gehör från Inno Games, det är ju det de tjänar pengar på, varför tror du de ger oss spelet gratis annars... Det enda som skulle fungera vore om alla spelare slutade att köpa diamanter, men då skulle å andra sidan spelet snarare läggas ner än förändras...

Fast min fråga handlade inte om varför saker och ting kostar diamanter i spelet...utan varför vunna belöningsexpansioner kostar mynt när man nu ska ha "vunnit" dessa .

Jag har iaf bytt ut de flesta av mina hus så att de producerar mynt på ett mer effektivt sätt, så jag börjar bli tillfreds med produktionen just nu...nu är det bara att se till att vinna expansioner som jag får köpa sedan när dom behagar dyka upp på kontinentkartan pch/eller i forskningsträdet.

...alltid är det nåt en får sitta och vänta på...haha!
 

klarre

Medlem
Mynt och resurser är mestadels återhållande i början av spelet men från Moderna eran och uppåt så är det varor som är den "trånga" sektorn för att avancera. Varför utvecklarna just valt mynt istället för någon annan resurs kan jag inte svara på men mynt är från att man byggt Markuskyrkan sällan det största problemet. Det är sällan problem att ha råd att låsa upp expansionerna inom den tid det tar att forska genom en tidsålder - men det är min ringa erfarenhet :)
 
Topp