• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Varför är detta möjligt?

Lonar Jion

Moderator
Vid enstaka fall är det 1 ålders skillnad när grannskapet förnyas varannan måndag, annars är alla i samma ålder men förutsättningarna skiljer sig stort mellan spelarna då alla spelar på olika sätt. Har man möjlighet att vara inne var 4:e timme så är rekommendationen att sätta produktionen så då plundraren får mindre men för dem som bara kan vara inne 1-2 gånger om dagen så är det kört och enda rekommendationen jag kan ge är att ha extra många varubyggnader och satsa på MB som producerar varor... (Gå ihop 5-6 spelare och satsa i varandras MB och få upp dem till nivå 15-80)
 

DeletedUser1408

Guest
Vid enstaka fall är det 1 ålders skillnad när grannskapet förnyas varannan måndag, annars är alla i samma ålder men förutsättningarna skiljer sig stort mellan spelarna då alla spelar på olika sätt. Har man möjlighet att vara inne var 4:e timme så är rekommendationen att sätta produktionen så då plundraren får mindre men för dem som bara kan vara inne 1-2 gånger om dagen så är det kört och enda rekommendationen jag kan ge är att ha extra många varubyggnader och satsa på MB som producerar varor... (Gå ihop 5-6 spelare och satsa i varandras MB och få upp dem till nivå 15-80)

Exakt, det känns som att man aldrig har grannar som inte är i samma ålder längre. Kan inte minnas när jag hade nån i en annan tidsålder i mitt grannskap senast. Sen om man inte har uppdaterade trupper för sin era så är det ju inget som spelutvecklarna kan göra nåt åt.
Skurkar använder man btw inte för att anfalla med längre när man når OE. För stor risk att möta sköldkanoner som slår ut dom med en gång. Smart drag av Inno att neutralisera dom, det har gjort det betydligt svårare (och roligare) att komma igenom ett bra försvar.
 

DeletedUser1987

Guest
Så innan man går in i oceanisk tid bör man levla upp alcatraz ordentligt.
 

DeletedUser1826

Guest
Det lustiga är att man nästan slår allt OE-försvar med 8 svävarstridsvagnar, sköldkanonerna skuter inte på dessa om man bara ser till att placera dem så att dem behåller osynligheten, förutsatt att den som attackeras inte har för hög försvarsprocent. Enheter från högre tidsålder är inte alltid starkast.
 

DeletedUser1408

Guest
Om en motståndare har en enda sköldkanon i försvarsarmén så slår den ut 5 skurkar på första skottet.
 

DeletedUser1653

Guest
72 timmars sköld kostar knappt 25 000 värdsguld sivler, de kostar att uppgradera till 16:e stolar och sen öppna stol 15, och 16 kostar 15 000 och 25 000 för 16:e stolen.
Sen kan du öka så du får % för varje besökare i ditt värdhus. ca 100 000 Silver kostar de för 10 dagar så ca 300 k (300 000), kostar de per månad för skydda dig i 30 dagar hela tiden!
 

DeletedUser2007

Guest
vad är OE?
jag är ny till termerna men inte till spelet
 

Lonar Jion

Moderator
OE = OF = Oceanisk framtid.
E står för era vilket en skara tyckte låter bättre än ålder/framtid och vilket vi en större skara sedan bara använder av farten.
 

DeletedUser2066

Guest
Kom ihåg att det var ett problem i tidiga åldrarna, då var ända skyddet att samla in direkt produktionen var klar. På senare tid tycker jag detta inte varit ett så stort problem blir bara anfallen av spelare i samma nivå, även om de slår sig igenom ibland så är det inget stort problem. Visst ibland får man spelare som lätt slår sig igenom men det är inte ofta. Har precis gått från nutid till framtid och hade 250% försvar i nutid. Nu har jag 22% skade bonus försvar och 310% tålighet. Detta tycker jag inte är ett bra försvar i dessa åldrar.
Ser dock många som går väldigt snabbt upp i åldrarna och dessa brukar ha dåliga försvar då deras mb och antal flammor är dåliga/för få. Ibland har jag spelare med 10% av min poäng i samma tidsålder som jag har, dessa är oftast lätta att plundra.
 

DeletedUser1339

Guest
Det är befriande sällan man möter obalanserat motstånd numera, och förmodligen är det en spelare som förhandlat sig mycket lång fram på kampanjkartan. Då får man enheter från nästa tidsålder, i uppdragen , i huvudstoryn. De allra flesta använder ju dessa i Stadsförsvaret, men någon enstaka kan ju attackera sina grannar med dem, och förmodligen Diamant-hela dem, efteråt. Det är helt klart mycket bättre nu. Innan Grannskapen balanserades kunde man som spelare i Tidig Medeltid möta motståndare från Nutiden, t.ex. Det blir fel ibland, men marginellt, och det brukar lösa sig när Grannskapet sorteras om , varannan Måndag-Natt. Kör Stadssköld i Värdshuset, om du har svårt att passa produktionerna. Dyrt, men det ger sinnesfrid :)
 
Topp