• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Synpunkt Vad tycker du om Arkeologieventet?

Vad tycker du?


  • Totalt antal röstare
    8

richie1

Medlem
Hur går det med Arkeologieventet? Vad tycker du om det?
Oavsett om du är helt ny eller en gammal räv så vill vi veta vad du tycker!
Betygsätt genom att rösta och skriv gärna en kommentar, eller två ;-)
Oavsett om det är positivt eller negativt – vi vill veta.
 
Senast redigerad av en moderator:

Ambjorn

Medlem
Sådär. Yteffektiviteten är inte bra, Örnberget t.e.x ger mer per 1*1 ruta. Så känns nästan som man kommer sälja det när eventet är slut trots att det bara fattas tre delar av trädgården för att det skall vara komplett och man har plats.
 

Malina

Aktiv medlem
Meh. Här gick jag in för att tävla i månadens tävling, och upptäckte att den redan var avslutad. :confused:
Varför syns inte vissa inlägg när man klickar "Vad är nytt"? Jag har ju besökt forumet under tiden tävlingen pågick men jag såg den aldrig förrän jag aktivt sökte upp den nyss.
 
Senast ändrad:

Terminus

Medlem
Jag gillar arkeologieventet. Dock har jag svårt att få till det med insamlandet.
Men, men, det är vad det är. :rolleyes:
 

Neo Flash

Ny medlem
Sådär. Yteffektiviteten är inte bra, Örnberget t.e.x ger mer per 1*1 ruta. Så känns nästan som man kommer sälja det när eventet är slut trots att det bara fattas tre delar av trädgården för att det skall vara komplett och man har plats.
Vad är det som är 1*1 per ruta? Fp? Attackförstärkningen? Eller vad tänker du på? Örnberget är ju en av de absolut bästa byggnaderna i spelet sett till attackförstärkning så svårt att klå den. :). Tack för åsikten i alla fall.
 

Neo Flash

Ny medlem
Meh. Här gick jag in för att tävla i månadens tävling, och upptäckte att den redan var avslutad. :confused:
Varför syns inte vissa inlägg när man klicka "Vad är nytt"? Jag har ju besökt forumet under tiden tävlingen pågick men jag såg den aldrig förrän jag aktivt sökte upp den nyss.
Ajdå. Beklagar verkligen. Vet inte varför det blev som det blev. Tacksamt dock att du är uppmärksam på månadens tävlingar. Cred för det :)
 

Ambjorn

Medlem
Vad är det som är 1*1 per ruta? Fp? Attackförstärkningen? Eller vad tänker du på? Örnberget är ju en av de absolut bästa byggnaderna i spelet sett till attackförstärkning så svårt att klå den. :). Tack för åsikten i alla fall.
Om man tittar på hela ytan och på en byggnad så kan man bryta ned det till 1x1 vad effekten är. Bara ett sätt att se om det är lönt satsa på den om den ger lite i utbyte.
 

HultNisse

Medlem
Skulle helst se att Tavelmuseumets specialuppdrag skulle ge lite mer än 5 skriftrullar per utfört uppdrag. Varje tavla har 5 uppdrag och 5 rullar blir 25 rullar per tavla, vilket jag tycker är lite snålt.

Därtill skulle jag gärna se lite andra uppdrag; men det är ett generellt problem med alla uppdrag. Dock har jag full förståelse problemet att komma på uppdrag som passar både nybörjaren i järnåldern eller proffsen på någon avlägsen måne (även om anpassning i antal görs).

Vid tidigare gånger har jag haft mycket svårt att finna den sista lertavlan, men får se om den dyker upp innan eventet är slut (det är ju tre dagar kvar).


Förslag: Öppna en tråd/tävling/inbox eller liknande där man som spelare kan lämna förslag till uppdrag. Men det måste då vara på ett strukturerat sätt så att det inte överöser er forumansvariga med arbete. Förslagsvis att uppdragen måste beskrivas med max 10 ord i en mening, och ett uppdrag per post. Då borde det gå tämligen snabbt att gå genom dem. Exempelvis "Sälj X antal byggnader."
Den som föreslagit flest av moderator godkända förslag skulle kunna bli belönad med exempelvis 60 Diamanter (men kanske skall avvakta med det tills man ser vilket intresse för inlämnande det blir).
 

Ambjorn

Medlem
Om jag hade skrivit mitt omdöme nu idag och gett betyg hade det varit ett snäpp bättre till - Roligt, spelar gärna -
Fick upp Pariserhjulet från nivå fem till Underhjulet, och fick ihop 24 försvarsprocent med hjälp av att lägga ut en del av trädgården bara, så effektiviteten ur mitt perspektiv blev bra. Sedan några andra uppgraderingar och en del att sälja.
Så nästa gång skriver jag när eventet är klart.
 

Neo Flash

Ny medlem
Om jag hade skrivit mitt omdöme nu idag och gett betyg hade det varit ett snäpp bättre till - Roligt, spelar gärna -
Fick upp Pariserhjulet från nivå fem till Underhjulet, och fick ihop 24 försvarsprocent med hjälp av att lägga ut en del av trädgården bara, så effektiviteten ur mitt perspektiv blev bra. Sedan några andra uppgraderingar och en del att sälja.
Så nästa gång skriver jag när eventet är klart.
Får gratulera. Vad kul att det gick bra till slut.
 
Topp