• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Vad tycker du om årets Vildmarksevent?

Vad tycker du?

  • Bra

    Röster: 2 25,0%
  • Varken bra eller dåligt

    Röster: 3 37,5%
  • Dåligt

    Röster: 3 37,5%

  • Totalt antal röstare
    8

Ambjorn

Medlem
För egen del med framgångarna hitintills helnöjd.
Eventet kräver en del tankeverksamhet för det är inte bara att ploppa utan man måste verkligen ta sig tid och fundera på konsekvenserna av en enda plopp. Händer då och då att man tänker men vad f.n gjorde du så där för. Till skillnad från fotbollseventet där det bara att tjoffsa till en boll.
Däremot undrar man lite över alla bonusar som 20% försvarsbonus. Känns meninglös eller så har jag inte förstått vitsen med den.
 

Terminus

Medlem
Som plutt i dessa samnhang får jag ej samma utdelning som er andra som "lite" mer erfarna. Men det är okej trots allt.
 

Legend warrior

Ny medlem
Om vi ska börja med själva minispelet så är det nog den största orsaken till att jag verkligen avskyr detta event. Generellt älskar jag event. Men inte detta. Detta minispel är superjobbigt och hittills nu några dagar innan så har jag pröjsat ca 3000 diamanter bara för att det skulle bli en full eventbyggnad. Priserna för att köpa eventvalutorna och alla verktyg är helt hutlösa. Nästa år om inte själva minispelet är förändrat eller ersatt med något annat som jag förknippar med InnoGames så kommer jag bojkotta det. Det som gör att detta event blir något mindre uselt är att det är underbara priser och djurkorsningen är helt underbar. I år var priserna den enda orsaken att jag körde detta event men det blir garanterat mitt sista vildmarksevent om inte minispelet är något annorlunda och mer passande som de andra minispelen.
 

HultNisse

Medlem
Tycker att det är underbart. Till skillnad mot många andra events så är det inte bara slumpen som avgör, utan man får tänka till lite lagom.
Man kan även utan att slösa diamanter få till alla nivåer på specialbyggnaden om man ser till att försöka få ner "tassarna". Och att den ger stridsbonus ser jag som ett stort plus.
Jag kan dock förstå de som för första gången kör Vildmarkseventet att de försöker få bonusar genom att klicka bort så många som möjligt samtidigt, och inte inrikta sig på tassarna, och därav tycker det är svårt att få specialbyggnaden. Men det är som alla andra events, att man bör läsa på innan man gör första klicket....... men man lär sig genom åren,....
 

Jaswie

Ny medlem
Jag spelar FoE som en liten avstickare från vardagen, och för att det är strid/bygg grejer. Den har en viss tjusning, och det är bara ett spel. Men ville jag sitta och tänka ut kombinationer av nånting då skulle jag spela tetris, inte det här. Jag vill inte slösa min tankekraft på sånt. Vilken brist på kreativitet från utvecklares sida. Om ni inte kan komma på nåt bättre, hyra sådana som kan. Kör aldrig den här vildmark dynga igen, hitta på nåt bättre. Utveckla strid istället, gör det mer intressant, eller kom på nåt helt nytt. Fotboll spelet är inte bättre, men den kan åtminstone förbättras. Så tänker jag i alla fall.
 

Malina

Aktiv medlem
Jag gillar inte minispelet. Men jag kan genomlida det. Dock tycker jag att det borde finnas en rimlig chans att köpa hammaren mm till de billigare paketpriserna, som man gör i tex arkeologieventet. På dessa två år det har varit vildmarksevent har jag inte lyckats komma ens i närheten av tillräckligt många mynt för att kunna köpa ens det billigare paketpriset. En bättre balansering på det efterfrågas.
 
Topp