• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Växla guld till resurser eller diamanter?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser2267

Guest
Hej
Är lite ny men börjar lära mig alltmer. Är det möjligt att växla till sig guldpengar, resurser eller diamanter på något vis? Fått lite svårt med balansen etc, hittar inget sån möjlighet under ”marknad”?
 

Lonar Jion

Moderator
Diamanter är en "premium" och kan därförs nästan bara köppas. Dock kan du även få dem som belöningar från uppdrag eller kampanjkartan i väldigt små mängder inte så ofta. Kan även få dem från önskebrunar och imperie expeditionen. Senare i spelet kan du bygga frö valvet som kan ge dig en extremt låg chans att få diamanter när du mot/pol grannar, väner och imperiemeddlemar samt Himeji slot som ger dig en extrem liten chans att få diamanter när du vinner en strid.

Angående mynt och resurser så kan du inte bytta dem men oftast är det bara i början och korta perioder man upplever att man har brist av dem.
 
Ett till tips om diamanter, lär dig behärska Imperiexepeditonen och ta dig igenom hela nivå 4. Då får du ett stadigt inflöde av diamanter varje vecka, expeditionen är idag min viktigaste källa till diamanter. :)
 

Tixal

Medlem
Hej
Är lite ny men börjar lära mig alltmer. Är det möjligt att växla till sig guldpengar, resurser eller diamanter på något vis? Fått lite svårt med balansen etc, hittar inget sån möjlighet under ”marknad”?
Du får även mynt när du klickar på "hjälp" på dina vänner. Ger inte mycket, men många bäckar små...
Även världskartan ger dig mynt och resurser vartefter du tar över provinserna. Dessa behöver du ändå göra eftersom du låser upp förstärkning av varor som du ska producera.

Titta gärna i wikin - spelar du på mobil hittar du den under inställningar. Spelar du på dator kan du höger-klicka vartsomhelst och välja Wiki.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp