• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Vännernas värdhus: Anpassningar

voxscientia

Medlem
tavern_forum_logo.png


Kära kungar och drottningar,

Det är dags att utöka funktionaliteten i Vännernas värdshus. Som du vet så har vi haft en del "kommer snart"-knappar i Värdshusfönstret. Det är dags att bli av med dem!
Från och med den 8:e december kommer du kunna anpassa ditt Värdshus. Detta kommer såklart inte att vara en enbart grafisk uppdatering, utan sen som också för med sig användbara förbättringar för dig och dina besökare!

tavern_silver.png

Du kan välja olika stilar för:
- brickan,
- bordsduken,
- Värdshusgolvet.

Du kommer såklart att kunna låsa upp dessa förbättringar med Värdshussolver (eller Diamanter om du vill ha dem snabbt). De låses upp stegvis: du kan bara låsa upp den allra bästa brickan om du redan låst upp alla de tidigare. Men du kan alltid gå tillbaka och välja en tidigare version om du gillar dem bättre - så du kan verkligen blanda som du vill.

tavern_silver.png
tray.png
Bricka
Brickorna ger dig mer Silver vid insamling:

Typ av bricka

+% av Värdshussilver
Trä
0%
Lera
2%
Sten
4%
Glas
6%
Silver
8%
Gyllene
10%

floor.png
Golv
Golvet ger en extra 20% chans att hitta Silver när du (framgångsrikt) besöker någon annans Värdshus:

Typ av golv

Silver
Rustika plankor
5
Polerade plankor
10
Kullersten
15
Värdshussten
20
Stenrutor
25
Tronrum
30

tablecloth.png
Bordsduk
Bordsduken ger dina vänner en chans att hitta ett Forskningspoäng när de besöker ditt Värdshus - så du uppmuntrar folk till att besöka dig!

Typ av bordsduk

Chans att hitta FP
Ingen bordsduk
0%
Enkel bordsduk
1%
Värdshusbordsduk
2%
Blommig bordsduk
4%
Kunglig bordsduk
6%
Burgund bordsduk
8%

tavern_silver.png

Vi hoppas att ni gillar detta tillägg till Vännernas värdshus. Dela gärna med er av feedback nedan.

Tack för att ni spelar!
Ert Forge of Empires-team
 

DeletedUser1884

Guest
En fundering:

Man borde kunna anpassa sin tavberna HUR man vill. om jag låst upp alla dukar MEN tycker att 3'e duken e snyggast borde ja kunna ha den och ändå ge ALLA mina besökare den högsta bonusen jag låst upp. detta borde gälla alla 3 (Duk, Skål och golv)
 
Topp