• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Vänlistan, vilka har jag frågat?

  • Trådstartare DeletedUser2089
  • Start datum

DeletedUser2089

Guest
Jag skulle önska att det fanns en symbol/märke på varje "vän" så jag visste vilka jag hade frågat och tvärtom. Det skulle vara toppen när man vill göra plats för någon ny. Tack på förhand.
 

klarre

Medlem
Men spelet håller inte reda på vilka du frågat eller ej. Vill du skicka nya förfrågningar måste du ha färre än 80 vänner oavsett om du skickat förfrågan eller om de skickat till dig.
 

HultNisse

Medlem
Instämmer, det vore bra om man kunde på något sätt se vilka som är av de 80 som man själv bjudit in och utgör begränsningen att bjuda in andra. Många har nog gjort som jag, och i ett tidigt skede bjudit in kreti och pleti, och sitter nu med 80 inbjudna varav vissa nog inte är aktiva längre. Själv har jag totalt 110 vänner och skulle vilja sortera bort de inaktiva som jag bjudit in.

Då den protesterar med "Du har redan bjudit in 80 spelare till din vänlista" tyder det på att den särbehandlar och håller reda på de som man själv bjudit in, och andra som man accepterar inbjudan av. Såvida inte meddelandet är fel och man inte kan bjuda in några om man har mer än 80 vänner.

Det skulle därför vara underbart om det på något sätt visade skillnaden på dem man bjudit in och de som man accepterat inbjudan ifrån.
 

Malina

Aktiv medlem
Jag har inte heller märkt av att spelet håller reda på vilka du bjudit in resp fått förfrågan av. Får jag upp ett sånt meddelande så rensar jag tills jag har 79 på listan. Då går det bra att bjuda in någon igen. Och jag har dålig koll på från vilket håll vänförfrågningarna kommit från början!
Sen efter 80 på listan kan man bara acceptera från andra.. upp till 140 eller 150.. fått höra lite olika uppgifter där.
 

Tixal

Medlem
Jag har inte heller märkt av att spelet håller reda på vilka du bjudit in resp fått förfrågan av. Får jag upp ett sånt meddelande så rensar jag tills jag har 79 på listan. Då går det bra att bjuda in någon igen. Och jag har dålig koll på från vilket håll vänförfrågningarna kommit från början!
Sen efter 80 på listan kan man bara acceptera från andra.. upp till 140 eller 150.. fått höra lite olika uppgifter där.

Du kan ha max 120 vänner. Varav 80 kan du bjuda in själv.
 

Tixal

Medlem
Instämmer, det vore bra om man kunde på något sätt se vilka som är av de 80 som man själv bjudit in och utgör begränsningen att bjuda in andra. Många har nog gjort som jag, och i ett tidigt skede bjudit in kreti och pleti, och sitter nu med 80 inbjudna varav vissa nog inte är aktiva längre. Själv har jag totalt 110 vänner och skulle vilja sortera bort de inaktiva som jag bjudit in. .....

Det gör du väldigt enkelt genom att använda filter i Historiken. Sök sedan fram spelaren så ser du om hen har varit aktiv. Om inte - ta bort från din vänlista.
 

A. Eriksson

Medlem
Det är rätt Malina, där har Emess fel, vilket jag bestämt vet eftersom jag själv har mer ån 120 vänner i alla de världar jag spelar i.
Jag är dålig på att rensa vilket har lett till att jag har mellan 130 och 140 vänner i de olika världarna, då jag gladeligen acceptera varje ny förfrågning.
 
Topp