• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Uppdatering 1.62 20/10 2015

voxscientia

Medlem
logo1.png

Hej drottningar och kungar!

Uppdateringen till 1.62 kommer att äga rum den 20:e oktober. Denna uppdateringen innehåller mest förbättringar av meddelandessystemet som introducerades i 1.61. Plus en del buggfixar.
Tyvärr kommer FoE att ligga nere en stund under uppdateringen - vi ber om ursäkt i förväg.

Nya funktioner

Meddelandessystemsförbättringar - baserat på er feedback kommer vi att introducera flera förbättringar i meddelandesystemet:

  • Konversationer kommer inte längre att hamna överst på listan vid statusuppdateringar (framförallt "X har lämnat konversationen").
  • "X har lämnat konversationen" kommer inte längre att synas som det sista meddelandet i konversationsöversikten om där är andra olästa meddelanden.
  • dADchUO.jpg
    - knappen ser nu mer ut som en... knapp..., vilket gör den synligare.
  • Meddelandecenteret har lagts till i
    dADchUO.jpg
    -menyn för att göra det lättare att navigera.
  • Spelarnamn är nu i fetstil i konversationer och konversationsöversikt.
  • Typsnittet är nu lite större.
  • Vissa fönster- och fliknamn har ändrats för att vara enhetliga över alla enheter.


Buggfixar


  • Ett problem med Mäktiga Byggnader som fick dem att bugga vid nivå 102.
  • Gruppnamn visades per automatik i "Skriv meddelande" om användaren nyligen haft "Gruppinfo" uppe.
  • Sociala ikoner (imperier, vänner, grannskap) visades ibland felaktigt efter att man tagit bort en spelare från mottagarlistan.
  • Ibland visas för många radbrytningar mellan meddelanden.
  • Meddelanden kommer nu att raderas efter 60 dagar.
  • Ett par problem med Flash har fixats.

Just nu jobbar vi på Framtiden, tutorial-förbättringar och såklart på att förbättra meddelandesystemet ännu mer. Teamet för de mobila enheterna arbetar för att imperier ska fungera på telefoner och surfplattor. Dock är det inte en lätt uppgift, så det kommer att ta lite tid.


Tack för din support och för att du spelar Forge of Empires!

Vänliga Hälsningar,
Ert Forge of Empires SE Team.
 
Senast ändrad:

DeletedUser1706

Guest
logo1.png

[*] Konversationer kommer inte längre att hamna överst på listan vid statusuppdateringar (framförallt "X har lämnat konversationen").

Hmm. Så om någon skriver till mig i ett mail som ligger på ex. sidan 7 så kommer inte jag märka det om jag inte aktivt går igenom alla sidor med mail efter uppdateringar? Ta bara bort funktionen "x lämnat" istället. Och låt oss kunna ta delete på mail.
 

DeletedUser925

Guest
Det vet vi inte ännu. vi får helt enkelt vänta o se hur det blir
 

DeletedUser1390

Guest
jag håller fullständigt med jbdgrissly ta bort x har lämnat jag tycker man borde återställa e-posten som den var före föra uppdateringen färgen är alldeles för ljus bland annat
 

DeletedUser1682

Guest
Tycker det är en förbättring med meddelandefunktionen nu, äntligen kan jag läsa många av inläggen. Jag tycker man borde ta bort x har lämnat, och istället kunna välja "dölj konversation", så att den inte syns. Sedan borde man i meny-alternativet kunna välja "visa dolda konversationer" ifall man råkat dölja en konversation och vill se dem igen. Detta skulle göra att man lättare kan välja vad man vill se för meddelanden.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser925

Guest
Jag är iallafall supernöjd med hur brev funktionen blivit. lite små fix o det blir super. att man har någon som är meddelande ansvarig tex impgrundare/ledare o den kan lägga till o ta bort personer ur breven det hade varit pricken över iet o då hade ja varit 100% nöjd.
 

DeletedUser1235

Guest
Kanske jag som är petig, men förr kunde man i alla fall deleta gamla meddelanden, nu ser jag ö.h.t ingen sådan möjlighet i mailkorgen.
Om något har ändrats från mitt förra inlägg står jag än mer fast vid min upplevelse av funktionen. Ta bort mailen helt och hållet om det är detta som ska gälla fortsättningsvis.
 

DeletedUser

Guest
En kombination av flera funktioner hade varit ännu bättre,
alternativt kunna ställa in under inställningar, vad man vill ska synas och inte synas......

Ta bort/Delete borde finnas med så man rensa ut gamla inlägg,
likaså möjligheten till MULTIdelete.
Helt enkelt man kryssar i dom mess man vill radera 1-15 stycken eller vad som kan vara lagom och sedan radera knapp
och ta bort flera på samma gång istället för en och en.

Under inställningar borde man kunna lägga vilka kategorier av mess man vill ska komma.
Som det är nu med NYA så kan man ju få 30 mess på kort tid, så fort någon lämnar konversationen.
Antingen skippar man detta helt eller under inställningar VISA EJ om någon lämnar konversation.

I övrigt borde man ta in en del utav dom funktioner som fanns i meddelandelådan ifrån "Tribal wars 1"
där jag tidigare spelat under ca 2 år.

Skulle gärna kunna se möjligheten att skapa egna mappar för olika typer utav mess
och sortera enligt egna önskemål

Exempelvis....
Viktigt ifrån ledningen
Nyttigheter/ smarta idéer

Likaså är det bökigt om man önskar göra mass utskick att behöva ta bort/radera vilka som inte ska ha messet.

I tribal Wars 1 fanns ju några val
Endast ledningsruppen, Hela teamet eller så fick du upp en lista där man själv VALDE vilka som skulle ha.
Som det är nu blir ALLA i klickade och man måste radera, bättre att man SJÄLV väljer vilka.

I TW kunde man ju genom ett kort tryck ledningsgrupp skicka till dessa utan att ha exakt koll på vilka som ingick alla med denna status fick messet.
Dessutom kunde man ju vidarebefordra/skicka vidare till valfria vid behov.
Där kunde man även välja skicka mess till ALIERADE teams medlemmar.

Vilket tyvärr saknas här inne att ha allierade team och ta del av viss BONUS mm.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp