• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Uppdatering 1.154 2019-06-12

voxscientia

Medlem
newlogo1.png

Kära Kungar och Drottningar,

Denna uppdatering till 1.154 kommer att ske den 12:e juni. Det kommer vara en kort nedtid av servern, vi ber om ursäkt för ev problem och olägenheter det medför.
En detaljerad beskrivning av ändringarna kan ni se här nedan:

Ändringar

  • I denna uppdatering introducerar vi en del ombalanseringar av Vikingabosättningen:
    • Vi kommer att öka antalet fragment av Större runsten du får för varje genomspelning från 6, 2 och 1 till 9, 4 och 2 (baserat på hur snabbt du spelare igenom).
    • Spelare som redan klarat Vikingabosättningar kommer automatiskt att få 3 fragment av Större runsten för varje bosättning de klarat.
    • Vi har bytt belöningen för att ha klarat 5 uppdrag (20 Forskningspoäng) med belöningen för att ha klarat 10 uppdrag (5 av varje vara från din tidsålder).
    • Vi har även stärkt Yggdrasil så att den ger en ökad arméboost och varuproduktion.
    • Vi har ändrat det sista uppdraget i Vikingabosättningen så att det kräver att man samlar in resurser från alla Kulturvarubyggnader samt Kopparmynt.
    • Sist men inte minst, så har vi justerat konstruktionstiderna för alla Kulturella bosättnings-byggnader så att de tar max 4 timmar att bygga.
  • Vi kommer att justera Jungfruprojektets Missilavfyrningsförmåga så att den inte längre gäller strider med andra spelare.
Buggfixar

  • Vi har fixat ett problem med att utrupstecknet över Kulturella bosättningarskeppet visades när bosättningarna hade en cooldown efter att ha avbrutits.
  • Där var en liten grafisk bugg där ramen saknades för Uppgraderingsfönstret för nya byggnader. Detta har fixats!
  • I vissa uppdrag visades fel ikon för belöningen - ikonen för bostadsbyggnader visades istället för den för kulturbyggnader. Detta har uppdaterats.
  • När man nådde Rymdåldern: Mars visades dekorationsikonen för Livsuppehållande systembyggnader. Detta har fixats.
  • I byggnadsmenyn för din Marskoloni visades bonusar från ditt Imperium felaktigt i byggnadskonstnaderna. Bonusarna från ditt Imperium påverkar inte kostnaderna, så detta har fixats.
Mobila enheter

Detta är mobil-sektionen av denna changelog. Dessa är förändringar som du inte kommer att se i webbläsarversionen av spelet eller som bara påverkar mobila enheter. Observera att när mobila uppdateringar släpps beror på appbutikerna, och kan vara flera dagar efter att webblä sarversionen uppdaterats. Så oroa dig inte om du inte ser uppdateringen på din enhet än!
  • Vi har fixat ett problem där byggnader med olika variationer ibland inte visade alla variationer på mobila enheter.
  • Vi har fixat ett grafiskt problem som visade skeppet för Arktisk eller Oceanisk framtid i din stad även om de inte var i hamn.
Under tiden jobbar vårt utvecklingsteam på en massa spännande nya saker! Kolla våran Beta server för att hålla dig uppdaterad!

Tack för att du spelar Forge of Empires!

Hälsningar,
Ditt Forge of Empires Team!
 

DeletedUser2025

Guest
  • "Spelare som redan klarat Vikingabosättningar kommer automatiskt att få 3 fragment av Större runsten för varje bosättning de klarat."
Varför blir vi inte kompenserade med rätt antal runstensfragment? borde vara 6st per avklarad by
Jag har gjort 17 byar under utsatt tid för max antal runstensbitar.
Jag borde få 102 runstensbitar men kommer bara få 51.
 

DeletedUser2255

Guest
Tror att alla som byggt Jungfruprojektet känner sig lurade, anledningen till att de just byggt den MB:n är för striderna i pvp! Inväntar stormen...

Japp. Synd att de inte läste beta-forumet innan de byggde den i så fall... Denna ändring var planerad redan innan Mars kom till live servern.
 

klarre

Medlem
  • "Spelare som redan klarat Vikingabosättningar kommer automatiskt att få 3 fragment av Större runsten för varje bosättning de klarat."
Varför blir vi inte kompenserade med rätt antal runstensfragment? borde vara 6st per avklarad by
Jag har gjort 17 byar under utsatt tid för max antal runstensbitar.
Jag borde få 102 runstensbitar men kommer bara få 51.
Eftersom jag inte har full koll på detta så kan jag inte svara säkert men det kanske är som så att det är svårare att klara bosättningen nu med ett nytt sista uppdrag? Har dock inte kommit till det än men känns som att samla in varor av varje sort och en mängd koppar är svårare än fyra varubyggnader och 1200 diplomati.

Men om du tycker det är så orättvist att man bara får 3 mot potentiella 6 så kan du väl börja om från början istället? Jag är glad att jag fick så många att jag nu har två nivå 5 runstenar. Men det är väl en fråga om perspektiv :)
 

DeletedUser1897

Guest
I "riktiga" världen får man pengarna tillbaks om det man köpt inte lever upp till vad som utlovats. Ge mig de resurser jag lagt på Jungrfrubygget tillbaks så ska jag riva skitet !! Är det något ni kan stå upp till ?
 

Fonzo

Medlem
Eftersom jag inte har full koll på detta så kan jag inte svara säkert men det kanske är som så att det är svårare att klara bosättningen nu med ett nytt sista uppdrag? Har dock inte kommit till det än men känns som att samla in varor av varje sort och en mängd koppar är svårare än fyra varubyggnader och 1200 diplomati.

Men om du tycker det är så orättvist att man bara får 3 mot potentiella 6 så kan du väl börja om från början istället? Jag är glad att jag fick så många att jag nu har två nivå 5 runstenar. Men det är väl en fråga om perspektiv :)

Anser nog snarare att det blir lättare att klara av, då byggnadstiderna har sänkts för 8 h byggnaderna. Speciellt klanhusets 8 h kunde ställa till det hela en hel del. Instämmer faktiskt med jiiiimm här att man borde få full kompensation för att man faktiskt kämpat med detta och sett till att man blivit klar i tid.

Tror att alla som byggt Jungfruprojektet känner sig lurade, anledningen till att de just byggt den MB:n är för striderna i pvp! Inväntar stormen...

Även här borde spelarna kompenseras på något sätt. Kanske liksom man gjorde för länge sedan att man fick en gratis MB uppgradering av ett MB. Detta borde vara nog med kompensation (om man sätter den på ett MB som kostar rackarns att uppgradera) och det borde inte vara särskilt svårt att gräva fram ur malpåsen den uppgraderingen som jag (och flera med mig) fick för läääänge sedan när en del regler gjordes om.
 

DeletedUser1408

Guest
Alltså jag kan tycka att nerfen av Virgo är rätt (fast den borde såklart varit så från början) då den helt fullständigt skulle förstöra alla ansträngningar folk gjort för sitt försvar. Jag menar vem som helst kommer igenom en person med 200/2000% försvar om personen tappar hälften av alla sina trupper via Virgo o sen ytterligare en via Kraken. Alltid tråkigt när såna ändringar kommer i efterhand dock, just för att folk investerar av den anledningen. Var ju samma sak för flera år sen när Zeus, Aachen och CDM gav 5% per nivå och blev nerfade till 3% per nivå.
En form av kompensation av Virgo kunde ju funka, bara frågan hur man kompenserar för när den tappar den effekten man eftersökte. Kanske möjligheten av få göra en fullständig refund (FP + varor)?
 

DeletedUser1408

Guest
  • "Spelare som redan klarat Vikingabosättningar kommer automatiskt att få 3 fragment av Större runsten för varje bosättning de klarat."
Varför blir vi inte kompenserade med rätt antal runstensfragment? borde vara 6st per avklarad by
Jag har gjort 17 byar under utsatt tid för max antal runstensbitar.
Jag borde få 102 runstensbitar men kommer bara få 51.

Det drabbar ingen fattig som tur är ;)

j/k
 

Fonzo

Medlem
Alltså jag kan tycka att nerfen av Virgo är rätt (fast den borde såklart varit så från början) då den helt fullständigt skulle förstöra alla ansträngningar folk gjort för sitt försvar. Jag menar vem som helst kommer igenom en person med 200/2000% försvar om personen tappar hälften av alla sina trupper via Virgo o sen ytterligare en via Kraken. Alltid tråkigt när såna ändringar kommer i efterhand dock, just för att folk investerar av den anledningen. Var ju samma sak för flera år sen när Zeus, Aachen och CDM gav 5% per nivå och blev nerfade till 3% per nivå.
En form av kompensation av Virgo kunde ju funka, bara frågan hur man kompenserar för när den tappar den effekten man eftersökte. Kanske möjligheten av få göra en fullständig refund (FP + varor)?

När Zeus osv blev nerfade så fick alla ett gratis uppgraderingspaket som hade dessa, 1 för Z, 1 för AA osv. Helt enkelt, man fick en nivå gratis. Alltså finns funktionen redan och jag tror att ingen spelare skulle klaga idag om man fick 1 gratis uppgraderingspaket för någon av ovanstående. Visst, man förlorar en massa varor men samtidigt vinner man massor av FP om man saftar till uppgraderingspaketet på tex en lvl 80 CdM.
 

DeletedUser1408

Guest
När Zeus osv blev nerfade så fick alla ett gratis uppgraderingspaket som hade dessa, 1 för Z, 1 för AA osv. Helt enkelt, man fick en nivå gratis. Alltså finns funktionen redan och jag tror att ingen spelare skulle klaga idag om man fick 1 gratis uppgraderingspaket för någon av ovanstående. Visst, man förlorar en massa varor men samtidigt vinner man massor av FP om man saftar till uppgraderingspaketet på tex en lvl 80 CdM.
Jo, allt beror ju på hur långt man hunnit levla den. Hade jag gått in för den från dag 1 så hade den sannolikt varit lvl 60 innan den här nerfen kom, då hade jag nog varit rätt sur om syftet med den var att anfalla grannar. Är svårt att hitta en bra kompensation tror jag men det är väl bara att lämna förslag antar jag. Jag hade inte byggt den oavsett då det går bra utan men jag förstår att dom som gjorde det vill ha nån form av kompensation.
 

voxscientia

Medlem
Tack för er feedback angående Jungfruprojektet. Om ni inte längre vill ha ert Jungfruprojekt kan vi kompensera er för de eventuella Diamanter ni spenderat på att bygga den.
 

DeletedUser1897

Guest
Tack för er feedback angående Jungfruprojektet. Om ni inte längre vill ha ert Jungfruprojekt kan vi kompensera er för de eventuella Diamanter ni spenderat på att bygga den.
Nja det är väl inte diamanter i första hand utan även övriga resurser man lagt. Har gått åt både varor och FP innan beskedet om ändringen kom.
Jag slutade levla den när beskedet kom men fram tills des gick det åt en hel del.
 
Topp