• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Tryckfelsnisse - mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Beccy

Ny medlem
newlogo1.png

Hej alla Kungar och Drottningar!


Vi siktar på att alltid ha den bästa kvalitén på texter och översättningar i spelet. Eftersom Forge of Empires finns på över 20 språk kan det ibland hända att standarden inte överensstämmer med den kvalité vi vill ha. Vi har interna kontroller för att säkerställa kvalitén, men misstag kan ändå hända.

Därför ber vi om din hjälp genom att rapportera in fel i texter som du hittar i spelet.

Exempel på sådant som bör rapporteras:
  • Grammatiska fel.
  • Stavningar.
  • Text/rutor som överlappar.
  • Text visas inte korrekt.
  • Fel innehåll eller beskrivning.
  • Text saknas.
  • Översättning saknas (att texten är på engelska alltså).

Alla rapporter hanteras av vårt Community Management team för att säkerställa att det blir åtgärdat snarast möjligt. En del saker kan kräva en insats av utveckling och kan därför ta längre tid innan det åtgärdats. Ta gärna skärmbilder tillsammans med en kort beskrvining av vad som är fel.



Godkända fel som hittats kan belönas med diamanter!
Regler:

  • Varje bidrag som godkänns belönas med 50 Diamanter (max 3 per spelare per månad).
  • Tävlingen är rullande och vinnare belönas vid månadsskiftet!
  • Alla inlägg raderas den sista i varje månad

Så, se till att finkamma spelet!
/Ert hängivna FoE Team

Forge of Empires SE teamet är slutgiltiga domare i tävlingen och bibehåller sig rätten att ogiltigförklara bidrag.
Forge of Empires SE teamets beslut kan inte överklagas.


Gilla oss på Facebook!
 

HultNisse

Medlem
I beskrivningen av byggnadsmenyn så har endast halva sidan översatt. https://se.wiki.forgeofempires.com/index.php?title=Byggnadsmenyn#Hur_du_bygger_om_din_stad

Men samtidigt så är dess kategori "Sidor med trasiga fil länkar". Jag fann sidan då jag sökte på "byggnad" i wiki och där valde "byggnadsmeny". Jag behövde veta i vilken era som byggkranen hade låsts upp i för att ge ett svar till en ny spelare. Och jag fann svaret där "This function will be unlocked with the Iron Age technologie Mathematics." (för övrigt är det engelska technologie felstavat och borde vara technology :) )

Det är möjligt att sidan egentligen ersatt med en annan och det är endast via sökning man kan nå den, och då kanske det inte är en tryckfelsnisse, utan att sidan skall tas bort så den inte längre är sökbar. Men samtidigt så hittar jag inte informationen någon annanstans, vare sig via menyerna eller olika sökbegrepp.
 
Senast ändrad:

HultNisse

Medlem
Med risk att detta kallas obetydligt så tycker jag nog att det är dock en liten miss.


I Pop-up-hjälptexten som är för forskningspoängen högst upp på skärmen (Webb-versionen) så står det "Nytt poäng läggs till om xx:xx m" (se bild).

Tar man och håller över plustecknet så står det "Köp forskningspoäng", vilket är korrekt (se bild).

Jag anser att det borde stå "Nytt forskningspoäng läggs till om xx:xx m" istället, då poäng avser något helt annat (då skulle 1 poäng i timmen vara tämligen ynkligt).

t2.jpg

t1.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp