• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Tryckfelsnisse - januari

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tixal

Medlem
newlogo1.png


Hej alla Kungar och Drottningar!


Vi siktar på att alltid ha den bästa kvalitén på texter och översättningar i spelet. Eftersom Forge of Empires finns på över 20 språk kan det ibland hända att standarden inte överensstämmer med den kvalité vi vill ha. Vi har interna kontroller för att säkerställa kvalitén, men misstag kan ändå hända.

Därför ber vi om din hjälp genom att rapportera in fel i texter som du hittar i spelet.

Exempel på sådant som bör rapporteras:
  • Grammatiska fel.
  • Stavningar.
  • Text/rutor som överlappar.
  • Text visas inte korrekt.
  • Fel innehåll eller beskrivning.
  • Text saknas.
  • Översättning saknas (att texten är på engelska alltså).

Alla rapporter hanteras av vårt Community Management team för att säkerställa att det blir åtgärdat snarast möjligt. En del saker kan kräva en insats av utveckling och kan därför ta längre tid innan det åtgärdats. Ta gärna skärmbilder tillsammans med en kort beskrvining av vad som är fel.



Godkända fel som hittats kan belönas med diamanter!
Regler:

  • Varje bidrag som godkänns belönas med 50 Diamanter (max 3 per spelare per månad).
  • Tävlingen är rullande och vinnare belönas vid månadsskiftet!
  • Alla inlägg raderas den sista i varje månad

Så, se till att finkamma spelet!
/Ert hängivna FoE Team

Forge of Empires SE teamet är slutgiltiga domare i tävlingen och bibehåller sig rätten att ogiltigförklara bidrag.
Forge of Empires SE teamets beslut kan inte överklagas.


Gilla oss på Facebook!
 
Senast ändrad:

mona den blyga

Ny medlem
FoE-teamet
1609795070913.png
Står att jag ska bygga två marsjordstigar men mätaren vill ha 20 st , vore bra om det står 20 i stället för två i uppdraget . mona65

Admin: Fanns med i december och är rättad - EJ GODKÄND
 
Senast redigerad av en moderator:

Mr Jupiter

Ny medlem
I uppdraget ”människa och maskin blir ett ” misstämmer namnet på forskningen lite med namnet under forskningsfliken ” nervförstärkta ramverk”.
Också Mars.

Admin: Rättad - GODKÄND
 
Senast redigerad av en moderator:
Sidouppdrag "samla på sol" i Marsåldern säger att jag ska bygga solpaneler antingen till "Öster" eller "Söder", men i forskningen och i kolonin heter de "Öst" och "Väst".




Skärmbild 2021-01-11 221247.pngSkärmbild 2021-01-11 221158.png
Skärmbild 2021-01-11 221035.png

Admin: Rättad - GODKÄND
 
Senast redigerad av en moderator:
I TMT uppdrag "polivera" har ni glömt att byta språk.

Skärmklipp1.PNG

Admin: Detta är inget fel. Avsiktligt påhittat språk - EJ GODKÄND
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag antar att detta uppdraget i Marsåldern på bild 1 gäller utforskningen på bild 2, men kan de inte heta samma så att det inte går att missförstå? :)

Skärmklipp 01.PNGSkärmklipp 02.PNG

Admin: Rättad - GODKÄND
 
Senast redigerad av en moderator:

HultNisse

Medlem
Radbrytning saknas för hjälptexterna (hover) i inventarielistan.

När man för muspekaren över förbrukningsföremålen i inventarielistan så kommer det upp en beskrivning över föremålet/artikeln. Det är genomgående att denna beskrivning saknar radbrytningen. Den det finns ingen koll om rutan går utanför skärm/fönster och därav kan man inte läsa början av texten för visa, såvida man inte har mycket bred skärm med hög upplösning.

Bifogad bild visar en skärm med 1280x1024 i upplösning med webbläsaren i maximerad läge där början av texten försvinner. Jag antar att det är en vanlig upplösning som folk har. Det verkar finnas en viss logik inbyggd då den verkar kunna känna av högerkanten men inte vänsterns.

Jag har två förslag att lösa det:
1. Det snyggaste är att koda så man känner av om rutan når in i "fönsterkanten" och då istället låter den automatiskt radbryta och låta högerkanten vara kvar vid objektet (så som det är i dag). Höjdled borde inte vara några problem hos folk.
2. En "dirty-quick fix" skulle vara att lägga in en hård radmatning i de långa texterna (kanske i väntan på annan lösning). Detta förutsätter naturligtvis att nuvarande ruta inte är specificerad att vara en rad, och att hård radbrytning accepteras i fältet.

Det är möjligt att detta är en egenhet i webbläsaren och att det redan finns en logik inbyggd för att ta hand om detta, så man skall inte utesluta en Webbläsar-bugg. Jag får i vart fall fenomenet i Google Chrome Version 87.0.4280.141 (Official Build) (64-bit), har ej provat på andra läsare.

Då jag har tre skärmar så löser jag personligen problemet med att dra ut fönster över två skärmar så jag kan läsa början av texten.

text.jpg

Admin: Detta är ett förbättringsförslag - inte ett fel som hittats. - EJ GODKÄND
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp