• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag Totalt tillgänliga FP

Archangel

Ny medlem
Idag måste man gå in på en MB för att se hur många FP man har i lager och på mätaren.

Jag skulle vilja föreslå att totalt tillgängliga FP (lager+mätare) listas på lämpligt ställe så att man lätt kan se vad man har utan att behöva gå in på en MB och där räkna ihop de båda värdena.

Jag skulle även inom parentes på samma ställe se hur många FP man "ligger ute med". (Antingen som faktiskt lagda FP eller vad de generar tillbaka efter vändning).

Sedan har säkert detta redn frågestund efter och det finns säkert en anledning till att det inte går - men en tredje FP-funktion skulle vara att man skulle kunna 'banka' FP-mätaten efter skörd. Inte alltid säkert att man just där och då hittar ett lämpligt ställe att lägga dem på och då är man "mätt" och saknar möjligheten att producera fler FP.

Sammanfattning.
1. Tydligt visa total tillgängliga FP
2. Samt (kommande FP "utlånade")
3. Möjlighet att banka mätaten
 

River Styx

CM
Community Manager
Hej,
Önskemål om att kunna se totala antalet FP mer direkt är något som utvecklarna redan vet om att spelare vill ha.
Däremot förslaget att ha en sammanställning av FP som man bidragit med på MBs kommer jag skicka vidare. Osäker på hur mycket detta skulle vara "värt att veta" i spelet - vilket gör det svårt att motivera att lägga till i spelet. Du kan ju ändå inte göra något åt dessa FP.
Möjlighet att banka FP från mätaren är ett blankt nej. ;-)

mvh/River
 
Topp