• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Information Testet av videoannonser - uppdatering

River Styx

CM
Community Manager
newlogo1.png


Kära kungar och drottningar,
Nu är det dags att avsluta A/B-testet av videoannonserna som vi annonserade tidigare. Från och med idag bör videoannonserna se ut enligt nedan för alla spelare:
  1. Förkorta byggtiden och få dubbla Slottpoäng finns nu tillgängligt som en belöning (när man tittat på en annons) för alla spelare. Observera att detta gäller endast i den mobila versionen av spelet.
  2. Prenumeration för "Ta bort annonser", som låter alla användare inaktivera videoannonser mot en månadsavgift. Samtidigt kommer möjligheten att se videoannonser inte längre att bestämmas av hur mycket en spelare tidigare har spenderat. Prenumerationen hanteras via din AppStore eller GooglePlay-konto och är endast tillgängligt på mobilen. Forge Plus-paketet behåller sin möjlighet att inaktivera videoannonser också.
Sammantaget ser funktionen nu likadan ut för alla spelare, med vissa skillnader mellan webbläsare och mobilversioner av spelet.

Vi uppskattar ditt fortsatta tålamod med testet och din feedback. Vartefter Forge of Empires går framåt är det möjligt att vi kommer att introducera fler tester av videoannonserna eller andra spelfunktioner. Vi rekommenderar att du läser det här inlägget för att lära dig mer om vårt förhållningssätt till A/B-testerna.


Tack för att du spelar Forge of Empires!
Vänligen,
Ditt Forge of Empires-team
 
Jag drabbades nu av annonsskiten. Dessutom fungerar inte annonsklippen som avsett. När annonsklippet visats och det skall återgå till FoE, så startar FoE om, och jag får inte tillgång till det jag skulle fått genom att se annonsklippet. Fullständigt värdelöst.
Även i övrigt är jag annonshatare, så spel med annonsklipp lägger jag av med mycket fort. Det var trevligt under de år jag spelat FoE, men nu får det nog vara slut. Jag vägrar att lämna kortuppgifter till Google, så jag kan inte göra köp via Google Play butiken. När jag köpt diamanter så har jag gjort det via webbvarianten av spelet och betalat med PayPal efter att ha satt in pengar från bankkonto.
Tack för denna tiden.
 

Zzelma

Ny medlem
Det är helt orimligt att folk som spenderar pengar på Diaz också skall se på reklam eller betala månadsavgift.
Detta blir snabbt ett av spelvärlden dyraste spel!
 

Voight

Ny medlem
Reklam till höger och vänster. Så jäkla trött på det. Spelet är förstört för mig nu.
Jag slutar.
 

Ambjorn

Medlem
"Förkorta byggtiden och få dubbla Slottpoäng finns nu tillgängligt som en belöning (när man tittat på en annons) för alla spelare. Observera att detta gäller endast i den mobila versionen av spelet."
Så med andra ord vi som spelar i webbläsare från desktop och hitintills sluppit annonser nu skall få det utan minsta belöning?

Tillägg
Fast å andra sidan så får jag på något sätt tillbaka nu för att jag arbetar med marknadsföring på nätet sedan c:a 20år.
 
Senast ändrad:
Så dåligt att ni lagt in om reklam. Undrar hur mycket ni kommer förlora då ni riskerar att folk slutar köpa diamanter om spelet skall kosta över 600kr/år om man vill spela reklamfritt.
 
Topp