• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Information Test av förbättringar i utseende och av funktion

River Styx

CM
Community Manager
newlogo1.png
Kära Kungar & Drottningar

Den 17 augusti ger vi dig tre nya tillägg till spelet: Ihopfälllbart Uppdragsfönster, förbättrad sidomeny och funktionen Daglig inloggningsbonus!

Ihopfällbart uppdragsfönster
CQW2.jpg

CQW.jpg

Denna ändring kommer endast att ändras på mobilversionen av spelet.

Istället för att ha flera knappar till vänster för varje typ (Berättelse, Återkommande, Sidouppdrag, Dagliga utmaningar och Eventuppdrag), finns det nu bara en för att komma åt "Uppdragsöversikten". I den här översikten kan du växla mellan de olika typerna och lösa uppdrag som vanligt.


Förbättrad sidomeny (höger sida)
Screenshot%202023-07-25%20111917.png

Med den här ändringen har vi gjort några förbättringar av sidomenyn och äntligen lagt till den till appen. Borta är de dagar då du var tvungen att gå igenom din långa lista av bonus mm. Nu är alla buffs av samma typ grupperade tillsammans. Genom att klicka på den kommer du att se alla dina nuvarande buffs av samma typ.


Daglig inloggningsbonus
DLB.png

OBS - denna förändring kommer inte att aktiveras för alla spelare ännu. För mer information om AB-testerna i Forge of Empires ber vi dig läsa HÄR.

Den dagliga inloggningsbonusen är precis vad det låter som: att logga in varje dag kommer att ge dig belöningar! Ju fler dagar du loggar in, desto bättre blir belöningarna vartefter. Se till att inte missa en dag, annars bryts din inloggningsserie och du måste börja från "Dag 1" igen. Logga in 28 dagar i rad för att få ut det mesta av det. Efter det kan du börja samla belöningarna igen!



Vad tycker om dessa ändringar? Skriv gärna en kommentar nedan!

Vänligen,
Ditt Forge of Empires Team
 
Senast ändrad:

Karl Nordman

Ny medlem
Jag gillar verkligen sidomenyn med bonusarna, men placeringen av "Samla in alla" mitt i allt känns väldigt ofärdigt. Bättre om den får komma tillbaka bredvid övriga kvadratiska knappar.

Jag hade personligen önskat att man i inställningarna kunde välja hur man vill visa uppdragen, för jag vill gärna se alla samtidigt.
Som det blev nu känner jag att jag inte orkar bry mig om uppdragen alls. Känns tråkigt när Eventen kommer och uppdragen där klumpas ihop med övriga uppdrag.
 

Ambjorn

Medlem
Det här med att man måste klicka på den högra menyn uppe för att få fram innehållet gillar jag inte. Tyckte det var bättre när de låg under varandra. Men blir väl till att vänja sig.
Dagliga inloggningsbonusen uppskattas verkligen. Veckobelöningarna verkar vara ovanligt bra dessutom. Gäller bara att jag inte åker in på en operation igen som i ett annat spel och missade en dag, då det gällde en längre period där man dessutom hade lagt det spelets valuta för att vara med. Opererad en gång i hela mitt liv och just då.

Tillägg
Många medaljer kan man få. Är det inte dags att öppna upp för någon medaljexpansion till för oss som har kört slut på de som så torftigt fanns? Och har 13M medaljer nu eller om det skall vara 13Q
 
Senast ändrad:
Även jag ogillar starkt ihopklumpningen av uppdragen. Det är alldeles för lätt att missa både de dagliga uppdragen och eventuppdragen.

Att det är berättelseuppdragen som ständigt syns är för mig helt fel. Dessa intresserar mig inte ett dyft. Jag spelar lite o-ortodoxt då jag stannar kvar i låg tidsålder i de olika världarna, och då gäller det att ligga kvar med lösta berättelseuppdrag tills man oundgängligen behöver lösa in något av dem för att klara ett dagligt uppdrag eller eventuppdrag. Berättelseuppdragen måste jag 'snåla med' eftersom de med tiden blir olösbara när man inte alls klättrar i tidsåldrarna.
 

Ambjorn

Medlem
Ang Daglig inloggningsbonus blev ju intressant för mig. Har haft den en dryg månad och nu är den borta.
 

Ambjorn

Medlem
Jag gillade det skarpt i alla fall bara så ni vet. Speciellt att man fick en påminnelse dagen därpå om man hade glömt att klicka eller inte vara inloggade prick 24.00.
 
Topp