• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Tävling FoE 10-årsjubileum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

richie1

Medlem
Forge Stroies Competition Logo.png


Hallå Forge-entusiaster,

Det här året firar vi en väldigt viktig milstolpe i Forge of Empires, nämligen vår 10-årsdag! Med bara några få månader kvar till födelsedagen har vi fullt upp med olika planer för att firandet ska bli oförglömligt!

Flera av dessa planer kan vi tyvärr inte avslöja i nuläget. Vad vi kan säga nu så kommer det dels ett event (baserat på spelets tidsåldrar, med en helt ny spelmekanik). Dessutom kommer vi under hela firandet visa en video som berättar era historier! Det är för det sistnämnda vi behöver er hjälp!

Inpräntat i framgången för Forge of Empires och dess levande communitys är era upplevelser. Vi vill gärna höra dessa!

Idag startar vi en tävling där vi vill att du lämnar en kommentar med din bästa berättelse eller minne av FoE. Vi vill höra om era bedrifter, favoritögonblick, imperieframgångar och personliga framgångar! Utöver det vill vi höra om de varaktiga vänskapsband, glada minnen och den inverkan som vår community har haft! Vi vill helt enkelt veta vad som gjort att Forge of Empires blivit en viktig del av era liv! Vem vet, kanske kommer vi be om att ha med din berättelse i vår Forge Moments-video!

Ha gärna med så mycket detaljer ni vill i era berättelser men det finns några viktiga saker att tänka på:

1). Tävlingen kommer att pågå från 11 februari till 25 februari, och endast bidrag som lämnas in under denna period kommer vara med i tävlingen.

2). Undvik att lämna personlig information om dig eller andra. Det inbegriper namn, adress, plats m.m.

3). Vi ber er att följa forumreglerna och att era bidrag inte är förolämpande, hånande eller på något sätt elaka mot någon.

4). Vi tar bara emot ett bidrag per person. Så tänk noga efter vilken berättelse du vill skicka in!

5). Om du vinner ett pris, vänta på att vi kontaktar dig via PM i forumet. Särskilt om du vunnit merchandise ber vi dig att inte dela adressuppgifter någonstans där alla kan se det!

6). Alla bidrag som innehåller olämplig eller känslig information kommer vi tyvärr behöva ta bort från forumet och tävlingen.

Efter att du skickat in ett bidrag vill vi gärna att du blir involverad och röstar på dina favoriter bland de andra bidragen! Vinnarna kommer väljas ut av Forge of Empires Team SE men de bidrag som får mest röster kommer vara starka kandidater för priserna!
För de lyckliga vinnarna kommer vi ha fantastiska priser:


Lista över priserna


Första platsAndra platsTredje plats
  • 2,000 diamanter
  • 1,000 guldkrukor
  • Ett valfritt InnoGames-föremål från listan
  • En chans att väljas ut till Forge Moments-videon
  • 1,500 diamanter
  • 500 guldkrukor
  • Ett valfritt InnoGames-föremål från listan
  • En chans att väljas ut till Forge Moments-videon
  • 1,000 diamanter
  • 250 guldkrukor
  • Ett valfritt InnoGames-föremål från listan
  • En chans att väljas ut till Forge Moments-videon


InnoGames-föremål att välja mellan*
  • InnoGames Ryggsäck
  • InnoGames Träningsväska
  • InnoGames Solglasögon
  • Innopolis Pussel
  • InnoGames Baseball Keps
  • InnoGames Mugg
  • InnoGames Ölmugg
  • InnoGames Nyckelring
*Var medveten om att vissa priser kan finnas beroende av tillgänglighet.

Tack än en gång för att ni spelar Forge of Empires och gjort det, och vår community, till vad det är under de 10 första åren! Vi ser väldigt mycket fram emot att ta del av era berättelser!

Vänligen ,

Erat Forge of Empires Team.

===================================================================
Vinnarna är nu utsedda - Grattis säger vi till:
Första plats:
anili
Andra plats: Svafrlami
Tredje plats: Friherre Kjellis

Vi kommer att kontakta vinnarna via PM här i forumet.
===================================================================

Tävlingsregler
 
Senast redigerad av en moderator:

Petronilla

Ny medlem
Hej, det har egentligen varit många underbara vänskaps upplevelser. Men ska jag välja en tar en från början av min foe karriär. Därför att just den vännen lärde mig det mesta för att lyckas i foe. Jag hade just lärt mig att söka mb platser i grannskapet och på den tiden hade man grannar i högre eror också. Så jag la en lite antal fp på en plats där. Strax efter fick jag ett pm där ägaren erbjöd mig varor i de framtida erorna mot min låga era. 2 höga mot 1 låg. Mot att jag la alla fp jag fick över på dennes Himeji-slott. Vi fortsatte detta samarbete flera månader så jag fick hur mycket varor som helst genom att sedan växla ner era för era. 1 hög mot 2 eran under. Min vän svarade tålmodigt på mina frågor också. Detta var i C-världen. Tyvärr är vi inte vänner längre, jag vet inte om denne spelar ännu. Men det är mitt mål att jag en gång blir den som hjälper en ny spelare att får den rivstart som detta ger. Tack för ett fantastiskt trevligt spel.
 
Minnena i FoE är många.Jag kan inte minnas när jag började men det jag vet är att jag hade ingen fast anställning utan när jag inte jobbade så satt jag och spelade för det mesta för att fördriva min tid.Det första imperie-lag jag var med i så begrep jag inte hur man skrev meddelanden så jag blev utslängd.Jag lärde mig av detta misstag och blev medlem i ett annat imperie-lag.Jag fick mycket hjälp och det började gå bra och bli riktigt kul att spela.Jag trivdes och laget blev stort.I det laget blev det olika viljor så det blev 2 lag och man fick välja vilket lag man ville gå med i.Så det var inte lätt att välja.Men jag valde dem jag trivdes mest med så klart.Sen så har jag hållt mig i ett imperie-lag.Vi är hyfsat stora idag och vi har kul tillsammans.Allt rullar på och idag när jag spelar så är det mycket avkoppling.Sen att kunna kriga,byta varor och hjälpa andra med deras mäktiga byggnader är riktig roligt.Den bästa vän jag har haft i FoE som gav mig mycket feedback och jag följde denna person när jag skulle välja lag.Vi är vänner fortfarande men i olika imperier.Jag saknar denne person i vårat imperie.
 

anili

Ny medlem
Hej,tiden går fort och 10 år har gått även med detta spel.Mitt minne är från spelets första åren.Allt var annorlunda då.Finns ingen Taverna,inget Imperiet,inga Historiska personer.........Vännerna fanns dock .Blev god vän med "Webbdock" Vi kämpade tillsammans.En dag var hans stad helt tummt och mitten stod ett stort hjärta med mitt namn gjort med stadens blommor.Vad gulligt det känndes.(Han hade dock berättat att han tänker lägga ner ,tiden räkte inte till)Har inte hört av honom och vet ej om han upptog spelet senare.Minnena lever dock klar.....
 

Legend warrior

Ny medlem
Jag har varit med och spelat med detta otroligt roliga spel i drygt 2,5 år. Det har varit väldigt underhållande och från att nästan inte kunna något så har jag idag lärt mig en hel del om spelet. Klart man har en hel del kvar. Men det jag minns starkast och som var som roligast var i ett event, minns tyvärr inte vilket. Det kom som dagens special botanisk rotunda. Jag satsade ganska rejält den dagen och det lyfte min stad otroligt mycket. Jag tror på en dag fick jag ihop 15 botanisk rotunda så det blev ett ordentligt lyft för mitt krigande. Visserligen gick det åt lite diamanter men jag ångrar inte det. Hade så kul och fortfarande har jag otrolig nytta av mina botaniska rotundor :)
 

Svafrlami

Medlem
Jag började spela i samband med Påsk-Eventet 2014, och det är nog fortfarande mitt Favorit-Event :) Det gick ut på att man skulle gömma Påskägg i grannarnas städer. De första två veckorna var vi bara 12 spelare i Grannskapet, med Järnåldersstäder, och samtliga var nybörjare :) Vi tvingades organisera oss och lyckades på något sätt få nästan alla aktiva . Första priset i eventet var inte mer spektakulärt än en Profilbild, som jag kämpade med näbbar och klor för att få. Jag lyckades med mindre än 5 minuter kvar av Eventet, ock "kicken" det gav gjorde mig till en FoE for Life-Spelare :) Saknar dessa Interaktiva Event ! Att jag är en trogen spelare illustreras av att jag, under några olycksfyllda år, fått min Laptop levererad till sjukhuset dagen efter olyckorna (4 stycken) av en förstående son och sen kunnat fortsätta nästan som vanligt, när jag vaknat ur Narkosen :) Sen har man ju fått några fantastiska Vänner under åren, som man också delat annat än bara Spelet med, i privata mail. Tack! Ni vet vem ni är :) Lite tråkigt dock, på det Temat är att det ibland försvinner någon helt spårlöst, som man umgåtts med i många år. Tipset är alltså att meddela om man slutar spela. Åtminstone de "närmaste" :) Och veta att man nästan alltid är Hjärtligt Välkommen Tillbaka, om man får ett Återfall . De är många som får det :)
 

Ambjorn

Medlem
Omvälvande att börja här kan jag gått säga kom direkt från Western med full cowboymundering och en skinande gyllene revolvern och gevär. Allt åker av mig och hamnar i stenåldern direkt. Men upptäckte att det gick fort att ta sig vidare genom tidsåldrarna, lite för fort för det där att lägga upp varor fanns inte i tankarna då.

Vilket jag bittert fick erfara ju längre fram jag kom, inte nog med att man skull ha bra med varor för en tidigare tidsålder man skulle ha det för flera tillbaka i tiden.

Just det upplyste det en mer rutinerad spelare om som jag fick en del hjälp av. Sedan den mentor jag hade då jag gick från ett litet sömnigt imperium till ett av de största. Men kanske inte brydde mig så noga om det däremot när jag kom upp till Arktisk framtid hade jag inget val då Prometium inte gick att få fram så snabbt som jag ville. Lämnade sedan det större imperium, stödet var utmärkt med kraven på deltagande gillade jag inte. Min viktigaste prioritet är kontinentkartan inget annat.

Och den började jag klara av när jag lärde mig att använda skurkar. Med två enheter från en tidsålder två nivåer och sex skurkar är det inte så stora svårigheter att hitintills klara 71 av 80 provinser på den Oceaniska kontinenten. Visst tar tid och skurkarna stupar i mängder.

Sedan vad det gäller relationer i spelet så är jag här precis som i mitt arbete, föredrar att arbeta själv vilket jag gör också.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp