• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nyhet Staplade enheter är här!!

River Styx

CM
Community Manager
foelogo.png

Ni har frågat efter det - nu är det här! Den nya staplingsfunktionen för dina enheter kommer att finnas från torsdag 4 maj.

Med den här nya funktionen aktiverad kommer alla enheter av samma typ att visas en enda gång i listan. Dessutom kommer bundna enheter att staplas med andra bundna enheter, och samma sak med obundna. Varje ikon visar med en siffra hur många du har av just den enhetstypen.

Inget mer skrollande i oändlighet bland dina enheter! :cool:

Det finns några undantag:
  • Skadade enheter staplas aldrig
  • Enheter med en tilldelad roll staplas aldrig (anfallande/försvarande arméer eller PVP Arenans försvarande armé )
  • Varje enhetstyp kan visas med 1 eller två enhetsikoner: bundna/obundna (Förutom de fall där staplingen inte gäller)
Stapling är aktiverad som standard, men du kan välja att inaktivera den med en ny användarinställning som vi har lagt till.

Testa! - kom sedan tillbaka hit och låt oss veta vad du tycker!

UPPDATERING 15/5:
Nu är det klart och installerat. In och testa!
:)
 
Senast ändrad:

Ambjorn

Medlem
Jag har inte hört talas om en enda person som frågat om detta :) Kommer bli spännande.
Jodå finns en del trådar om det. Problemet är bara att man får söka på lite olika ord, enheter, trupper, militärer, ordna, stuva. leta etc. Så lite svårt att hitta men hittade efter ett tag trådar från 2020-2022 om önskemålet. Så äntligen säger jag och andra.
 

River Styx

CM
Community Manager
Jag har inte hört talas om en enda person som frågat om detta :) Kommer bli spännande.
Kan tillägga att dels får supporten ärenden om önskemål/ändringar i spelet där detta finns med (vilket inte syns här i forumet), och dels är ju FoE ett "globalt" spel. Så det kan mycket väl finnas andra länder där spelare har frågat efter detta mycket mer än ni har gjort. :)
 

Ambjorn

Medlem
Jag har efterfrågat det, och känner mig som ett barn på julafton......:)
Precis som julafton blir det. Första lite smått i julstrumpan när man vaknat. Sedan titta på Kalla Anka och middag med mor-och farföräldrar medans man sneglar på paketen under julgranen. Sedan till slut öppna deras presenter först var ju mest mjuka paket, sen det man ville ha på riktigt.
 

Ambjorn

Medlem
Snyggt, fick de staplade enheterna precis. Ser ut att vara helt underbart att arbete med framöver. Har provat lite och precis som man vill ha det. En eloge till de som utvecklat det.
En viss tillvänjning i början, man scrollar alldeles för långt i sidled när man skall lägga in enheter. Fast bara positivt.
 
Senast ändrad:
Ett fall framåt men håller med Maria Lopez, skadade spelare ska självklart staplas dom med, allt annat är ju bara dumt.
Lägg alla skadade spelare längst till höger, så de inte blandas med dom friska.
 
Senast ändrad:
Försvarande arme borde naturligtvis flyttas till en separat flik, ej ordenligt genomtänkt och efter att ögnat igenom betatestarnas förslag så har inte innofolket lyssnat som vanligt...
 

Altus

Ny medlem
Hejsan! Jag upplever att det är en betydligt förbättring, en lite önskemål är att de staplade enheter ska stanna kvar till vänster och skadade flyttas åt höger. Det är svårt när det samlas massa skadade enheter att flytta snabbt till höger för att leta de andra staplade. Hoppas ni kan fixa det!
 

Ambjorn

Medlem
Instämmer med de förgående. I början när man bara använde den äldsta enheten tänkte man inte på det men nu när man behöver ha nyare ser det ut ungefär som innan de stapplade kom. Så lägg de sist till höger.
 

Svafrlami

Medlem
Instämmer med de två senaste inläggen. Helande enheter ska placeras efter de staplade. De behöver inte staplas själva, såklart, då de har olika mycket skador, men aldrig blandas upp med staplarna av friska trupper. Nu fungerar det bara optimalt om man konsekvent endast använder en och samma Favorit-enhet. Sen kunde det gärna finnas en Stapel med oskadda Skurkar före alla ändra enheter utom de i Stadsförsvaret. Självklart ska också helande Skurkar hamna Efter de friska, staplade enheterna.
 

Magna

Ny medlem
Jag uppskattar också de staplade enheterna mycket. Men ett annat förbättringsförslag för att inte de skadade enheterna ska vara ivägen för de friska är en knapp eller liknande för att helt dölja skadade enheter.
 
Topp