• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Synpunkt Sommareventet - vad tycker du?

Gillade du Sommareventet?

  • 5 - Väldigt mycket

    Röster: 3 13,6%
  • 4 -

    Röster: 4 18,2%
  • 3 - Sådär

    Röster: 8 36,4%
  • 2 -

    Röster: 4 18,2%
  • 1 - Inte alls

    Röster: 3 13,6%

  • Totalt antal röstare
    22
  • Enkät stängd .

River Styx

CM
Community Manager
Dags att göra din röst hörd om Sommareventet. Vad tycker du om det? Bra? Dåligt? Sådär?

Berätta vad du gillade bäst, eller om det var något som inte riktigt föll dig i smaken.
Dela med dig av dina åsikter så vi kan ta det vidare. (på grund av vår återrapportering kommer denna röstning att stängas 10/7)

Gillade du det inte? Då blir vi väldigt tacksamma om du inte bara skriver "det var dåligt". Förklara gärna varför. Kritik är värdefullt, ( så länge som den är konstruktiv! :cool:) för det gör att vi kanske kan ändra till något du gillar.
Samma sak gäller dig som har den som favorit - förklara vad som är bra med den så kanske det finns något i det som vi kan bygga vidare på!


Tack på förhand!
mvh/River
 

InTheZwn

Ny medlem
Eventet var bra . Lagomt mycket dubloner i händelser i staden ,
Dagens nyckel var lite för sällsynt i eventet .
Tidslängden var Perfect
 

Queen Kerstin

Ny medlem
Jag tycker att man får för lite nycklar , har man inte råd , (är pensionär )om man inte kan köpa , får man ju inte alla delar som man vill ha !
Tex . Uppgraderingen till Guvernörsvillan ! Det är som att snubbla på målsnöret.
 

Svafrlami

Medlem
Bra : Det gick knappast att misslyckas med att åtminstone få en av Eventets Huvudbyggnad direkt. De nya belöningarna i form av Attack-Potions är bra. De kan kompensera för att man byter en del av sin Stads attackbonus mot Försvar. Mycket bra var att man inte behövde placera sig högt i någon "Liga" och spendera orimligt många Diamanter på det.
Dåligt : Dyrt. Det blev nästan ett tvång att köpa Premiumkistan för 159 Kr, och det var mycket svårt att få några av de ibland viktiga Dagens special med den Eventvaluta man fick för uppdrag och händelser. Till sist Kalendern !?! Löjligt svår att klara :)
 
Uppdragslinjen och priserna är bra, men flytta den andra förstanivå av huvudbyggnaden till efter att alla nivåer är klara, eller ännu hellre, byt ut mot ett väljarkit. Sjukt irriterande när det fattas en nivå och du sitter där med två lvl 1.
Framför allt tänk om gällande kistorna! Det vore fine om vi kunde välja att blanda om en gång per dag, men när den förnicklade blandagrejen dyker upp precis innan storpriset eller nyckeln dyker upp är det bara dåligt. Roligare om det bygger på skills och inte bara att trycka på rutor och hoppas på tur. Roder/ratten var mycket bättre - lite knaskul att vi kunde sno priserna av varandra :)

Kalendern är stört omöjlig att få till! Även när du spelar varje dag är det kört. Om det hade saknats någon nyckel hade jag kunnat använda diamanter, men det är ju inte ens nära. Nyckel i varje fält - varför tog ni bort det? Dumt!

I stort är eventet kul, men kistorna och kalendern - skräp!

Gör om - gör rätt!
 

Skipper

Ny medlem
Tråkigt att det bara går ut på att man måste spendera en massa pengar, vore bättre med en liten rimlig peng, eller varför inte en liten reklamsnutt när man logga in. Det är fullt förståeligt att pengar behövs till utveckling osv. Men 199kr för att köpa bonuspriser tex. Det förtar hela nöjet med att spela om man ska kunna köpa sig fram.

Kalendern funkade fint men, riktigt dåligt att inte nycklar fanns varje dag. Lyckades ändå utan dia att få ihop med fragment. Hade dock gärna sett visekungvilla eller åtminstone fragment till den där. Nu kommer det inte bli en vkv så hoppas det blir mer fragment någon annanstans
 

Ambjorn

Medlem
Får högsta betyget. Storpriset helt underbart och de andra belöningarna gick inte av för hackor de heller. Som exempelvis Sjörövarens Gömställen, ingen väg krävs helt perfekt. Dock kunde det kanske ha varit något för försvarande enheter också.
 

Svafrlami

Medlem
Efter att ha hämtat in ytterligare åsikter är det helt klart de flesta som gillar det seglande skeppet bättre än det nya formatet. Särskilt irriterande är "Blanda" som alltid dyker upp vid fel tillfälle:) Bort med den, och ersätt med möjligheten att själv kunna välja när man vill byta.
 

Hedning

Ny medlem
Bra: Man klarade huvudpriset utan diamanter.
Bra: Efter flera event som kräver massa aktivitet var det skönt med ett där man bara klickade lite. Variationen är bra.
Bra: Idén att frächa upp gamla byggnader med en ny maxnivå är bra.

Mindre bra: Diamanter börjar bli för effektiva. Normalt kostar ett extra maxnivå storpris runt 14000 diamanter. Nu fick man 2-3 för det antalet plus en massa kartografer och vicekungsvillor som också är op byggnader.

Dåligt: 1x1 byggnader ska inte behöva motivering. Vi har bara 140 vänner, även om de motiverar varje dag finns ingen chans att få allt motiverat om man ska bygga 1x1 byggnader.
Dåligt: Gratisspelare hamnade kort om att få ens en vicekungsvilla. Lite skumraskigt också att lägga den så nära utom räckhåll för att uppmuntra diamantköp.

det var mycket svårt att få några av de ibland viktiga Dagens special med den Eventvaluta man fick för uppdrag och händelser.
Det stämmer ju inte. Man fick gott om dagens special. 18, 21, 15 och 18 fick jag i de världar jag inte spenderade diamanter i. Och till skillnad från hjulet var alla precis det jag ville ha. Definitivt en förbättring mot tidigare år. Man vill inte få för många heller, då blir staden bara mer enformig med ett fåtal byggnadstyper. Tillräckligt för ca 2 av fjolårets storpris är ett lagom antal tycker jag.
 
Senast ändrad:

Mr Jupiter

Ny medlem
Att man minskade/tog bort möjligheten att få flera kartografer mitt i eventet var riktigt dåligt. Ingen info ens. Förlorade mycket dias på det.
 

River Styx

CM
Community Manager
Att man minskade/tog bort möjligheten att få flera kartografer mitt i eventet var riktigt dåligt. Ingen info ens. Förlorade mycket dias på det.
Hej!
Kan du förklara lite mer vad du menar?
Vad jag vet ändrades inget under eventet gällande Kartografens hus. Den kunde man bara få med skattkartorna (förutsatt att den dök upp som ett av alternativen att välja mellan).
 

J.Block 07

Ny medlem
Jag tycker att eventet var bra, det var inte alltför svårt att få eventbyggnaden utan att betala diamanter, det är så jobbigt när man inte klarar av det även om man är aktiv och gör alla uppdrag.
 

Mr Jupiter

Ny medlem
Hej!
Kan du förklara lite mer vad du menar?
Vad jag vet ändrades inget under eventet gällande Kartografens hus. Den kunde man bara få med skattkartorna (förutsatt att den dök upp som ett av alternativen att välja mellan).
Man kunde byta ut vinsten på skattkartorna med dias. I början, kanske bara första dagen, av eventet kunde man byta ut varje position till en kartograf vilket innebar att man kunde få 8 kartografer på ett köp. Den möjligheten ströps sedan. Vissa spelare som var snabba har 20-30 kartografer nu.
 
Senast ändrad:

River Styx

CM
Community Manager
Man kunde byta ut vinsten på skattkartorna med dias. I början, kanske bara första dagen, av eventet kunde man byta ut varje position till en kartograf vilket innebar att man kunde få 8 kartografer på ett köp. Den möjligheten ströps sedan. Vissa spelare som var snabba har 20-30 kartografer nu.
Ok, då förstår jag.
För att klargöra detta så var det ingen möjlighet vi "tog bort" - det var snarare så att den byggnaden råkade dyka upp oftare än den borde ha gjort och det korrigerades så snart vi upptäckte misstaget.
 

Ambjorn

Medlem
För att klargöra detta så var det ingen möjlighet vi "tog bort" - det var snarare så att den byggnaden råkade dyka upp oftare än den borde ha gjort och det korrigerades så snart vi upptäckte misstaget.
Fast ur ett spelarperspektiv så togs möjligheten bort. Sedan om det var ett misstag eller inte har i det sammanhanget ingen betydelse, utan hur det uppfattades av de som ville köpa.
 

Mr Jupiter

Ny medlem
Fast ur ett spelarperspektiv så togs möjligheten bort. Sedan om det var ett misstag eller inte har i det sammanhanget ingen betydelse, utan hur det uppfattades av de som ville köpa.
Ja det här var inte ett bra agerande. Transparens är vi viktigt och det saknades här och det blev också en skevhet mellan spelare.
 

Dr Athos

Ny medlem
Fantastiska priser i detta event, det är bra.

Men!

Jag avskyr dessa julklappslotterier, ingen skicklighet involverad utan bara slump och tur.

"Blanda" kommer aldrig när man vill och detta eventet blir jättedyrt om man vill få allt man vill.

Den dolda korrigeringen med hur ofta Kartografens hus dök upp var mycket oschysst mot spelarna.

Kalendern ska vi inte ens nämna.
Det dagliga nyckeldelen man kunde få i uppdrag är en historia för sig...

De första 16-17 dagarna fick jag bara en nyckeldel/dag, vilket bekräftades av en ur supporten som gav mig sina kondoleanser för min otur.

Det är bara ett problem.... Sannolikheten för att det ska hända är 0,35^17 vilket blir ca 0,00000175% om det är slumpat så som påstås.

Märkligt nog så blev det mycket bättre spridning efter min kontakt med supporten.

Ursäkta om jag låter grinig, men hela den historien gör mig besviken och jag har aktivt funderat på att lägga ner.

Mvh // Dr Athos
 

Safiren

Medlem
Gillade eventet i stort. Även om det är på håret så får man ihop eventbyggnaden. Håller med om att Blanda är synnerligen irriterande. Om det ska vara möjligt att få en nyckel per bräde så förhindrar den det totalt. Jag tycker inte om fragment, använde 1040 dias för att få sista till vicekungen. Jag gillar de små 1x1 som inte behöver väg. Perfekt när man inte får ihop staden.
Gillar inte skattkistorna, belöningarna för dåliga för att vara värda 3K dias. Så några kartografer fick jag aldrig :D De var bra tydligen...
När det gäller extrabelöningarna för 159kr så köpte jag det när jag kunde räkna ut att jag skulle få dubbel uppsättning av Sjörövarviken OCH Vicekungsvillan, med det var bara för att jag hade en guvenörsuppgradering på lager. Så gör ni något liknande igen se till att man får tillräckligt med uppgraderingar för att få en komplett byggnad inom samma tid som det tar att få eventbyggnaden...
 
Topp