• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Event Sommarevent 2023

River Styx

CM
Community Manager
summer-logo.png

Ohoj, sjöfolk och landkrabbor!
Stäng luckorna, hissa Jolly Roger-flaggan och alla segel för ett häftigt äventyr på det öppna havet nu när sommareventet återvänder för 2023!

Förbered dig på en skattfylld resa till vårt hemliga piratgömställe djupt i Karibien, där du kan spendera dina gyllene dubloner och vinna en massa priser som skulle göra Svartskägg själv grön av avund!

Sommareventet startar 6 juni och slutar 7 juli!

Spelplanen​

För att spela behöver du dubloner, samla ihop dem från uppdrag och händelser som dyker upp i och runt din stad. Dessa dyrbara dubloner är vad du måste ha för att kunna vända brickorna på den mystiska spelplanen du har framför dig.

Varje bricka kostar 10 dubloner att vända. Förutom belöningarna som finns under varje bricka kommer även två marker att kastas ut automatiskt. De markera som visar rätt sida kommer att ge dig framsteg mot den mest eftertraktade skatten av dem alla: Storpriset!

Screenshot_1569.png


Håll ett öga öppet, för bland brickorna på spelplanen finns ett eftertraktat pris: Skattkartor! Du kan få dem på följande belöningar: Blanda, x 2 och Visa. Du kan enkelt känna igen dem eftersom det finns en extra Skattkarts-ikon på dessa belöningar (som på nedan bild).

Screenshot_1568.png


Varje Skattkarta leder till ett bonuspris. Välj mellan två lockande alternativ och lägg till dem i din samling.

Screenshot_1570.png


När som helst, eller när din samling med skattkartor är full, kan du gräva upp den begravda skatten med hjälp av diamanter för att samla in belöningarna. För att få det bästa erbjudandet, vänta tills du har samlat in maximalt antal Skattkartor innan du hämtar dina belöningar!

Har du svårt att välja? Du kan betala en liten mängd diamanter för att lägga till båda! Och skulle vinden inte blåsa till din fördel med dina prisalternativ, kan du ladda om utbudet för några diamanter.

Med Skattkartor kan du också få en ny exklusiv byggnad, Kartografens hus. Den ger attackbonus för din anfallande armé och producerar Forskningspoäng och Fragment för att bygga och uppgradera din Handelsplats!

W_SS_MultiAge_SUM23B1%20Kopie.png


Daglig kalender​

Det är inte allt, mina kära! Njut av sommarkalendern, en mängd dagliga nöjen, varje dag blir en ny lucka tillgänglig som döljer ett pris som är värdigt Davy Jones. Lås upp alla luckor i den här rikliga kalendern och du kommer att belönas med en extra mängd bonuspriser från Aztek-kistan!

I kistan kan du också få en ny unik belöning: Dödskallegrottan! Denna 2x2-byggnad ger ett enormt lyft till din attackst och stärker både dina offensiva och defensiva krafter i strid.
W_SS_MultiAge_SUM23C1%20Kopie.png

För att ha medvind och kunna öppna luckorna i kalendern behöver du nycklar! Dessa finns gömda under brickorna på spelplanen. Om du navigerar rätt och hittar en turkos nyckel varje dag, kommer du kunna låsa upp hela kalender!

Om Fru Fortuna står på din sida och du får fler än en nyckel samma dag, kommer efterföljande nycklar att bli nyckeldelar istället. Med dessa kan du sedan sätta ihop nycklar för att låsa upp luckor för dagar som du kanske har missat. Behöver du fler delar ska du hålla kikarsiktet inställt på Dagliga utmaningarna också, för du kan belönas med turkosa nyckeldelar där, eller om du väljer att köpa fler för diamanter.

image-2023-4-10_18-3-38.png


Priser​

Nu räcker det med snack om spel och nycklar, mina kära! Vi vet alla att en pirats hjärta verkligen slår för plundring och fina byten, eller hur? Så ta en titt på de härliga skatterna som väntar på dig!

Storpriset​

Först ut är Handelsplatsen, en fin liten byggnad med 9 nivåer som passar alla pirathamnar. Boosta den med en speciell uppgradering till Sjörövarviken, och se boost-siffrorna sväva mot nya höjder!

Handelsplats - nivå 9 (4x5) Sjörövarviken (4x5)
W_SS_MultiAge_SUM23A8%20Kopie.png
W_SS_MultiAge_SUM23A10%20Kopie.png

Båda ger följande:
  • Lycka
  • Befolkning
  • Mynt
  • Forskningspoäng
  • Varor
  • 100% Myntboost
  • Fragment till uppgradering för Sjörövarviken
    Requires Motivation
    (endast Handelsplats nivå 9)
  • Chans på Fragment till Pirat-boosts eller Sjörövarens gömställens väljarkit
    Requires Motivation
  • Attack för anfallande armé
  • Försvar för anfallande armé
  • Attack för försvarande armé
Att uppgradera till Sjörövarviken kommer givetvis att förbättra alla i ovan lista!

Extra priser​

Men vänta, det finns mer! Vi har lagt till ett mäktigt lyft till en gammal favorit: Vicekungens villa. Slå ihop uppgraderingen för Vicekungens villa från sommareventet, Skattkartorna och senare även Storpriserna, och förvandla din Guvernörsvilla till ett verkligt kraftpaket!

Vicekungens Villa
R_SS_MultiAge_SummerBonus20j%20Kopie.png
Förutom att öka befintliga boosts, lägger den även till attack och försvar till din försvarande armé

Missade du Guvernörens villa i tidigare event? Ingen fara, mina kära! Sommarens episka väljarkit 2023 har en samling populära byggnader från svunna äventyr, inklusive Guvernörens villa och Piratgömstället!

image-2023-4-10_18-55-6.png


Fortfarande inte övertygad, säger du? Njut av våra Sjörövarens gömställen! Välj från trio av alternativ i Sjörövarens gömställens väljarkit! De ger varor, forskningspoäng, enheter, attack/försvar för försvarande armé, men du kan även få dem, individuellt, i Dagens special.

Gömda varorP1-R4T MarodörenParadisros
image-2023-3-8_15-37-13.png

image-2023-3-8_15-36-45.png


image-2023-3-8_15-37-3.png

Nya boosts!​

Nytt för detta event är extra piratboosts! Arr, de ger en kort boost för din attackerande armé och kan fås på olika ställen i eventet, samt produceras som snygga fragment i de 3 gömställena ovan och Handelsplatsen!

Spelarbilder​

Inget event blir riktigt skeppsmässigt utan några fantastiska nya spelarbilder som du kan anväånda!

Kati​
Jean Jacques​
Madame Tuerie​
Don Manuel​
Sir Price​
portrait_574.png
image-2023-3-20_18-16-12.png
image-2023-3-20_18-16-20.png
portrait_577.png
portrait_578.png
Så, mina kära, vässa svärden, ta på era sjörövarhattar och håll ett öga på horisonten – det är dags att kartlägga en kurs för sommareventet!

Har du frågor eller funderingar - tveka inte att skriva en rad - vi håller utkik!
Lycka till på resan.
 
Senast ändrad:

InTheZwn

Ny medlem
Detta kommer bli ett Häftigt event, samt ursäkta att jag påpekar ett text fel det är finns inget o i nivå , niovå 9
 

Malina

Aktiv medlem
Är det meningen eller inte meningen att man ska kunna se en kalendernyckel innan man startar spelet? Jag har inte hittat dagens nyckel, inte heller ser jag den bland priserna?
 

Bilagor

  • kalendernyckel.PNG
    kalendernyckel.PNG
    375,3 KB · Visningar: 1
Är det meningen eller inte meningen att man ska kunna se en kalendernyckel innan man startar spelet? Jag har inte hittat dagens nyckel, inte heller ser jag den bland priserna?
Nu har de tydligen kommit på att det inte alltid ska finnas en nyckel, så bara att köpa fler försök och pumpa in dias ocy pengar om du vill klara kalendern.
 

Malina

Aktiv medlem
Nu har de tydligen kommit på att det inte alltid ska finnas en nyckel, så bara att köpa fler försök och pumpa in dias ocy pengar om du vill klara kalendern.
Jo efter att ha pratat lite med övriga medlemmar i impet så kom vi fram till att det inte var någon bugg, utan tänkt att det ska vara så.
Får se hur det går, i skrivandets stund har jag sex missade rutor i kalendern. Utan att ha spenderat några diamanter.
 

River Styx

CM
Community Manager
Jo efter att ha pratat lite med övriga medlemmar i impet så kom vi fram till att det inte var någon bugg, utan tänkt att det ska vara så.
Får se hur det går, i skrivandets stund har jag sex missade rutor i kalendern. Utan att ha spenderat några diamanter.
Hej,
Det stämmer, det är avsett att vara så. Det är slumpen som avgör om brädet har en kalendernyckel eller ej.
Även om luckorna i kalendern är "dagliga" så kan man ju göra ett obegränsat antal spelbräden varje dag. Därmed har man också obegränsat antal chanser varje dag att hitta en nyckel/nyckeldelar.
 
Topp