• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nyhet Slottsystemet

Emvege

Medlem
Castle%20Logo.png

Var hälsade, Konungar & Drottningar

Idag lanserar vi en ny funktion som våra designers, utvecklare och artister har arbetat med - Slottsystemet!

Den här funktionen finns tillgänglig för att alla som genomfört den initiella handledningen. Det betyder att du inte behöver forska fram någon speciell teknologi i ditt forskningsträd. Så fort du genomfört handledningen kommer du se en helt ny byggnad placerad mellan Antikhandlaren och Eventcentret.

Slottsystemet kommer med sitt eget belöningssystem och kommer spela en viktig roll i spelet (mer detaljer kommer längre ner). Utan vidare dröjsmål, vi hoppas du kommer njuta av det nya Slottsystemet.

Slottsystemet kommer att aktiveras den 13 oktober, 2021

"Vad handlar det här Slottsystemet om?!", kanske ni undrar. För att summera med några få ord, Slottsystemet är en funktion som belönar dig för att vara aktiv. Det kanske låter väldigt simpelt och rakt på sak, men faktum är att den här funktionen har en signifikant påverkan på hela spelet och det är här det blir mer komplext - men oroa er inte, vi är här för att hjälpa er.

Till att börja med, när du genomfört den initiella handledningen kommer du att få tillgång till Slottsystemets byggnad. När du klickar på den kommer du se ett nytt fönster fyllt med belöningar. Ditt mål är att ta en av belöningarna men för att kunna göra det måste du samla Slottspoäng. Det finns många sätt att samla Slottspoäng:
  • Lyckade strider & förhandlingar
  • Avsluta en sammanstöt i Imperiumexpeditionen
  • Köp föremål från Antikhandlaren
  • Vinna budgivningen hos Antikhandlaren
  • Klara av dagliga utmaningar
  • Dagens kista för Slottspoäng
  • Köp i spelet

Slottsystemets Fönster
CastleSystem.png
Så snart som du har samlat tillräckligt med Slottspoäng går du upp i nivå. Varje ny nivå ger dig nya och annorlunda belöningar. Dessa belöningar aktiveras så snart som du har uppnått den första nivån (du börjar på nivå 0).
Tab1.png
Samla några extra poäng varje dag från den Dagliga Slottspoängkistan. Den mängd som tilldelas från kistan ökar för varje gång du öppnar den. Missar du en day så tar din öppningsföljd en paus. Efter att du har öppnat kistan i sju dagar kommer du få en bonus för att du har öppnat i följd och därefter börjar din öppningsföljd om.
Rewards.png
Här ser du en lista på de belöningar du kan samla när du når nästa nivå. Engångsbelöningar, som går direkt till ditt inventarie när du når den motsvarande nivå och de permanenta som är aktiva från det ögonblick du uppnår motsvarande nivå. De permanenta belöningarna ökar din stads sanna potential.
Reward%20chest.png
Slutligen, här är Belöningskistan. Efter att du uppnått den första nivån kommer du att börja få en Belöningskista associerad med din nuvarande nivå. En gång per dag. Därför är det en fördel om du kan logga in och samla din kista varje dag!

Aktiviteter i spelet och utveckla ditt Slott.

Du kan tjäna Slottspoäng genom att aktivt spela spelet varje dag - upp till en särskild gräns. Vinn strider och klara av förhandlingar, avancera i Imperiumexpeditionen, köp och vinn föremål från Antikhandlaren eller klara av dagens utmaning. Förutom det kan du också få Slottspoäng för köp i spelet.

Dessutom, som en belöning för att du är aktiv, finns det en följdmekanik som samlar in dina poäng. Kistan går ut vid midnatt och så fort du har samlat in den första startar du en cykel. För varje gång du samlar in kistan kommer mängden poäng att öka, men det finns ett maximalt antal poäng du kan få för din följd. Slutligen, när du når den maximala följdinsamlingen kommer cykeln att börja om.

När du öppnar en kista i ditt Slottsystemsfönster kommer du få information om hur många poäng du har samlat, vad din nuvarande insamlingsföljd är och nästa förväntade mängd poäng från insamling. Vänligen kom ihåg att din följd kan bli avbruten om du glömmer att genomföra insamling en dag, vilket leder till att dessa poäng pausas.

En byggnad utanför nätet

När du gör framsteg och når en ny nivå kommer ditt slott att växa i storlek. Slottet kan nå upp till nivå 15 och det visuella kommer att förändras när du når vissa förutbestämda nivåer. Vänligen var medveten om att ditt Slottsystem är världsbaserat!

B1.png
B2.png
B3.png
Nivå 0 (standard)
Nivå 1
Nivå 4
B4.png
B5.png
B6.png
Nivå 7
Nivå 11
Nivå 15

Att gå ner i nivå med ditt Slott är inte möjligt, men om du inte vill att andra ska se vilka framsteg du har gjort kan du stänga av de visuella förändringarna från spelets meny. Då kommer slottets standardversion att visas i din stad (nivå 0).
Slottsystemet kommer att förse dig med flertalet olika belöningar för insamling, så låt oss berätta lite mer om var och en av dem:

Daglig Belöningskista

Ditt Slott kommer producera en viss mängd belöning var 24-timme (forskningspoäng, varor och tidigare erors varor) och du måste samla in dem manuellt. När du går upp i nivå med ditt Slott kommer Belöningskistan också bli uppdaterad för nästa nivå.

Items%201.png
Engångs Belöningar

Dessa belöningar delas ut vid ett tillfälle och skickas direkt till ditt inventarie efter att du har uppnått efterfrågad nivå. Du kan få krympkit, byggnader, porträtt, ruschföremål och emissarieplatser:
  • Krympkit: Önskebrunn och Skurkgömställe
  • Byggnader: Kunskapens Helgedom, Skurkgömställe och Önskebrunn
  • Ruschföremål:Mynt och Resurser
  • Porträtt: Upp till 11 nya porträtt är tillgängliga
  • Emissarieplatser: 3 nya emissarieplatser på nivåerna 5, 10 och 15
Du kommer att behålla alla Porträtt och Emissarieplatser som du samlar från Slottsystemet, även om dessa två belöningar är markerade som engångsbelöningar.
Items%202.png
Permanenta Belöningar

Permanenta Belöningar aktiveras och tas emot från det ögonblicket du uppnår den nivå som krävs. Du kan få mynt-, resurser- och armé-(attack/försvar)bonus

Föremål med en gyllene kant indikerar att den belöningen är ny eller uppdaterad, medan föremål utan gyllene kant indikerar att belöningen är förvärvad.

button1.png
button2.png


Funktionsbaserade Bonus och Belöningar

Det är här som Slottsystemet har en signifikant påverkan på spelet som helhet. Du kan erhålla kraftfulla förbättringar för andra funktioner genom att gå upp i nivå med ditt slott:
  • Vännernas Värdshus: Bonusar kostar mindre Värdshusmynt när Slottsystemsbelöningen för Vännernas Värdshus är aktiv.
  • Kulturella Bosättningar: Ytterligare Forskningspoäng kommer tilldelas när du slutför en Kulturell Bosättning, kortare nedräkningstid efter att du övergett en tidigare utpost och ytterligare emissarieplatser i Stadshuset.
  • PvP Arenan: Mindre väntetid innan nya PVP försök.
  • Kampanjkarta: Kortare resetid när du utforskar nya provinser.
  • Antikhandlaren: Ytterligare mynt/juveler när du säljer föremål och fler platser för försäljning.

Vi ser fram emot din respons så snälla berätta vad du tycker om det nya Slottsystemet!

Tack för att du spelar Forge of Empires!

Vänligen
Ditt Forge of Empires Team
 
Senast ändrad:
Hade verkligen sett fram emot någon slags möjlighet till att korta ner skörden på byggnaderna, precis som med Alcatraz, men hade räckt bra med tex en halvtimme eller timme kortare skörd tid. Så man kan styra så skördetiden inte hela tiden glider iväg...
 

Ambjorn

Medlem
Den har gått live. Dyker upp så små slott på de företeelser som ger poäng. Sedan i Stadshuset i Emissarer finns en ikon där den står att visning kommer när man låst upp slottssystemet. Men ingenstans ser jag vad som krävs för att låsa upp det. Poäng har jag tagit via aktionsköp hos antikhandlaren och strider på Imperiekontinentexpeditionen. Men kan inte se hur många poäng jag tagit heller.
 

Malina

Aktiv medlem
Finns det någon strategisk tidpunkt för när man bör öppna den Dagliga Slottspoängskistan?
 

Malina

Aktiv medlem
Och nu inser jag att tiden som tickar ner är fram tills midnatt. Jag trodde initialt att jag skulle få nya kistor var fjärde timme eller nåt! :D
Därav min fråga om strategisk tidpunkt.... ^.^
 

Gdawg

Ny medlem
Suveränt :) :p mycket bra. En detalj: vore kul om det fanns någonstans att se hur belöning strid/förhandling innan man väljer vilken i IE. Alltså vad nästa poängbelöning blir beroende på vilken aktivitet jag väljer.
 

Svafrlami

Medlem
Mycket bra ! Att främja aktivitet är toppen :) Vad sägs om att ge 1 Slottspoäng för varje Mot/Pol /Värdhusbesök ?
 

Svafrlami

Medlem
"Ytterligare FP kommer att tilldela när man slutför en Kulturell Bosättning " ? Hur fungerar det, och var kan man se hur mycket det handlar om ?
 

HultNisse

Medlem
"Ytterligare FP kommer att tilldela när man slutför en Kulturell Bosättning " ? Hur fungerar det, och var kan man se hur mycket det handlar om ?
Slottssysten nivå 7 står det
"Genomspelsbelöning för kulturell bosättning: För varje lyckad genomspelning av en kulturell bosättning får du ytterligare 10 Forskningspoäng"
 

Malina

Aktiv medlem
Jag har ett par önskemål.
Jag vill inte få upp en massa ikoner att klicka bort när jag är inne och krigar i tex IE, ISF eller GvG. Dvs när slottet går upp i nivå. Det räcker med högst EN ikon om att slottet bytt nivå, sen kan jag i lugn och ro kika på belöningarna inne i slottet när jag själv vill.
Som det är nu så får man en !-indikation ovanpå slottet så fort det samlat på sig lite slottspoäng. Det tycker jag är onödigt. Hellre att indikationen bara dyker upp när slottet byter nivå, samt ev när det finns poäng att samla in (dvs efter midnatt). Eller vad tycker ni andra?
 

HultNisse

Medlem
@Malina : Instämmer med at det är lite irriterande med !-indikatorn så fort man fått några poäng. Den borde endast komma upp då det krävs en aktiv åtgärd i slottet, som exempelvis hämta hem belöningslådan eller liknande. Så ofta den nu dyker upp så tappar indikatorns sin funktion.
 

Magna

Ny medlem
Jag har ett par önskemål.
Jag vill inte få upp en massa ikoner att klicka bort när jag är inne och krigar i tex IE, ISF eller GvG. Dvs när slottet går upp i nivå. Det räcker med högst EN ikon om att slottet bytt nivå, sen kan jag i lugn och ro kika på belöningarna inne i slottet när jag själv vill.
Som det är nu så får man en !-indikation ovanpå slottet så fort det samlat på sig lite slottspoäng. Det tycker jag är onödigt. Hellre att indikationen bara dyker upp när slottet byter nivå, samt ev när det finns poäng att samla in (dvs efter midnatt). Eller vad tycker ni andra?
Jag instämmer helt. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Visserligen levlar inte slottet alltför ofta när man kommer upp i nivå, men ändå irriterande.
!-indikatorn blir dock helt meningslös som den fungerar nu och riktigt irriterande. När det finns poäng att samla in är viktigast, men helt ok att den dyker upp vid nivåbyte också. Men inte annars.
 
Topp