• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Information Slottsystemet - Frequently Asked Questions

Emvege

Medlem
Slottsystemet - Frequently Asked Questions

FRÅGORSVAR
När återställs poängen jag kan tjäna?Det sker vid 00:00 varje dag.
Var hittar jag mitt Slott?Det är byggnaden strax höger om ditt Eventcenter, norr om din stad.
Hur kan jag tjäna poäng till mitt Slott?Du kan tjäna Slottspoäng genom:
  • Strider
  • Förhandlingar
  • Stora sammanstötningar i Imperiumexpeditionen
  • Köpa föremål i Antikhandlarens butik
  • Vinna auktioner hos Antikhandlaren
  • Klara av Dagliga Utmaningar
  • Dagliga Slottspoäng i kistan i ditt slott
  • Köp i spelet
Hur många poäng kan jag förvärva genom strider?Din första vunna strid ger dig 30 poäng. Den andra ger dig 28 poäng, din tredje 26 poäng. Så fortsätter det tills du har nått 0 poäng efter 15 vunna strider. Det ger dig sammanlagt 240 poäng vid 15 vunna strider per dag. Om du har två-vågstrider kommer poängen ges efter att du vunnit över den andra vågen.
Hur många poäng kan jag förvärva genom förhandlingar? Motsvarande stridssystemet så kommer din första lyckade förhandling ge dig 30 poäng. Den andra ger dig 28 poäng och den tredje ger dig 26 poäng. Så fortsätter det tills du har nått 0 poäng efter 15 lyckade förhandligar. Det ger dig sammanlagt 240 poäng vid 15 lyckade förhandligar per dag.
Jag aktiverade en förstärkning i Vännernas Värdshus men jag fick inga Slottspoäng.Det stämmer. Att aktivera en förstärkning i Vännernas Värdshus ger inga Slottspoäng.
Jag avslutade en stor sammanstöt i Imperiumexpeditionen men fick bara poäng för mina vunna strider/förhandlingar.Du kan belönas med 15 Slottspoäng upp till 4 gånger för att du vunnit en stor sammanstöt. När du avslutar en stor sammanstöt kommer poängen för tillfället inte att visas men dom ges till ditt Slott, som sig bör, om du inte redan har klarat av 4 stora sammanstötningar på samma dag.
Hur många poäng erhåller jag för att jag köper föremål hos Antikhandlaren?Det beror på vad föremålet kostar. Desto dyrare ett föremål är, desto mer Slottspoäng erhålls.
Var kan jag kontrollera hur många strider eller förhandlingar jag har kvar?I dagsläget finns det ingen översikt. Om du öppnar en strid eller en förhandling kommer spelet visa hur många poäng du kommer erhålla vid vinst. Om inga poäng visas har du redan vunnit 15 strider eller förhandlingar.
 
Topp