• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Skugg Imperium

DeletedUser

Guest
När kommer det kontrolleras om folk har dubbla konto. Har precis blivit rejält attackerade av ett skugg imperie. Vårat imperie består till 95% av folk som spelat spelet i upp till 3 månader. Tror hälften lägger av snart pga det här. Jag antar att siffrorna på antalet spelare fortfarande går upp men undra ibland hur många som faktiskt är nya spelare.

Hade vart trevligt med nån slags kontroll. Så slipper vi folk som använder spelet som nån slags penisförlängare.

:(
 

DeletedUser

Guest
fick höra att det också kan va så att folk går ur imperiet. Startar ett nytt och attackerar. Är det då nån mening med att det blir dyrare och dyrare att ta sektorer, när folk undviker det så lätt?

/han-som-tröttnade-på-spelet
 

DeletedUser

Guest
Jag hoppas du inte syftar på Järnåldern och Cirgard för det är långt ifrån ett skuggimperium du syftar på utan ett helt nytt och välorganiserat imperium med många hårt arbetande medlemmar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi följer regelbundet upp dubbla konton, men hur och när är ingenting vi går in på eftersom det skulle försvåra kontrollen. Tror inte det har att göra med att ett helt imperium blir attackerat så som du beskriver. Mvh
 

DeletedUser1390

Guest
det är ju inget hemligt med hur man kolar dubbla konton bara kola hur många som sitter på samma ip numer tanke på att dom gör kontrollen manuellt går det inte att säga när en kontroll inträffar det kan vara när som helst bästa voro om dom sate en aoto spär då kan du bara öppna ett konto pär ip numer problemet löst!
 

DeletedUser1453

Guest
Okej, berätta för mig vad INNOGAMES ala FOE skall gör åt skuggempirer dvs att enskilda spelare startar nya empirer ibland många nya empirer pga av sitt ursprungliga empire INTE är tillräckligt effektiva till att ordna varor för sitt egna empire för erövra/leda bland toppen?


Tacksam för svar.
 
Senast redigerad av en moderator:

Lonar Jion

Moderator
Problemet är inte att de nya små imperierna startar skuggimperier utan att gamla stora försöker blockera andra utan att anstränga sig själva att samla varor trots att de har större kapacitet att göra det. Det svider i mångas ögon pga det. (Vilket orsakar att debatten blir riktigt infekterad)
Sen ingår inte nya imperier i termen skuggimperie men att det kan vara svårt att bevisa att det handlar om ett nytt eget imperie och inte ett skuggimperie beror på om medlemmarna hopar fram och tillbaka mellan gamla och nya eller om enda strömmen går från gamla till nya.
Men jag undrar också över vad det hypotetiska straffet är efter att dom kommit fram till man är skyldig effer att någon rapporterat fallet via Supporten.
Jag har inte följt den delen av diskussionen men vett att innogames bestämde att det var spelarnas ansvar att rapportera om skuggimperier men undrar om rapporterna skulle öka om spelarna visste hur straffskalan såg ut.
 

DeletedUser1262

Guest
Hej

det som borde göras är två saker:
a) Befria hela kartan så att delar inte går låsa som idag.
b) Öka karenstiden för att komma tillbaka till ett imperium

MvH

Magic
 

DeletedUser1033

Guest
Vad jag vet ser innogames ganska hårt på dubbla konton och det förekommer vad jag vet inte i spelet.

Push imperier har jag ingen koll på om det förekommer men något som jag vet förekommer och som jag tycker borde försvinna är Spökimperier. Dessa skapas av stora och mäktiga imperier för att slå ut mindre imperier från GVG kartan och kontrollera områden antingen ensamt eller i samarbete med andra stora imperier. Den tidigare annonserade regel sju skulle ju begränsa dessa ljusskygga imperier men har ännu inte implementerats av spelledningen - Vad jag vet.

En åtgärd som jag tror skulle begränsa detta fenomen är om man införde en "Imperiestridskarta" som alla nya imperier måste erövra innan de ger sig ut på den stora allmänna GVG kartan. Under förutsättning att man gör denna karta tillräckligt besvärlig även för stora och starka diamantspelare att ta sig igenom (tex genom utforsktande tid och svåra motståndare) för att det ska ta minst en vecka eller helst en månad för nya imperier att ta sig igenom denna torde intresset av att skapa nya spökimperier minska radikalt eftersom man tvingas erövra denna karta varje gång man skapar ett nytt imperium. G.
 

DeletedUser1703

Guest
Vad jag vet ser innogames ganska hårt på dubbla konton och det förekommer vad jag vet inte i spelet.

Push imperier har jag ingen koll på om det förekommer men något som jag vet förekommer och som jag tycker borde försvinna är Spökimperier. Dessa skapas av stora och mäktiga imperier för att slå ut mindre imperier från GVG kartan och kontrollera områden antingen ensamt eller i samarbete med andra stora imperier. Den tidigare annonserade regel sju skulle ju begränsa dessa ljusskygga imperier men har ännu inte implementerats av spelledningen - Vad jag vet.

Jag kan lova att vi kommer ta hand om alla skugg/push imperier, men vi ber om lite tid eftersom vi är helt ny team som ska samspelas med varandra.
 

DeletedUser925

Guest
Precis som Krissilajnen så kommer det att görs kraft tag mot allt sånt . men det tar lite tid eftersom allt ska stämma o funka.
 

DeletedUser1771

Guest
Man kan implementera vissa grejer automatiskt från Innogames sida:

1. Blocka en spelare som varit med i ett annat större inom någon månads tid från att lägga belägringar på GvG-kartan (logga imperiehistorik och gör en check varje gång någon ska lägga en belägring).
2. Ha en stored procedure för imperiehistorik och kolla "trending"-faktorer på GvG, d.v.s var ett visst imperium etablerar sig och vilka de krigar mot.
3. Inför ett automatiskt varningssystem med olika typer av flaggor så det räcker med ett enkelt val för administratören "skicka varning", "tempban", "permban".
 
Topp