• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Event S:t Patricks dag event 2023

River Styx

CM
Community Manager
St%20Patricks%202023%20logo%20png.png

QG_StP-2020_PADDY_-frei.png


Kära Kungar och Drottningar,
Vilken toppendag! S:t Patricks dag närmar sig med stormsteg och vi behöver din hjälp för att förbereda oss för firandet! Paddy McCharms är redan på väg för att hjälpa dig genom förberedelserna.

S:t Patricks dag-eventet startar 23 februari och pågår till 16 mars.

Hur fungerar det​

Du behöver slutföra Paddys uppdrag för att få Krukor med guld, som behövs för att ta dig igenom eventet. Det finns 35 direktuppdrag och 22 dagliga uppdrag. Naturligtvis kommer du också att kunna samla in 100 Krukor med guld varje dag du loggar in.

MainWindow.png
När du öppnar eventfönstret visas en stadskarta. Till vänster om floden ser du festivalen och hamnen, och till höger finns ett antal fabriker som var och en producerar föremål som behövs för festivalen. Klicka på en av fabrikerna för att starta en produktion, och när den är klar klickar du på fabriken igen för att samla in produktionen.

Managing.png
Glöm inte att du måste frakta alla varor till festivalen också! Klicka på skeppet för att starta transporten av varorna från dina fabriker till festivalen.
När varorna är levererade till festivalen får du lite välförtjänta fyrklöver!

MAX.png
Om du vill använda dina fyrklöver mer effektivt, kan du markera "max"-rutan. Detta kommer automatiskt att visa den maximala mängden Fyrklöver du kan investera i en fabrik med bara ett klick. Du kan också använda Krukor med guld för att snabba upp dina produktioner och hoppa över 2, 4 eller 8 timmar åt gången.

manager2.png
Med alla fabriker igång och båten som går fram och tillbaka blir det mycket klickande - visst vore det väl bra om du hade någon som skötte allt?
Då är det dags att anställa chefer! Klicka på en fabrik för att anställa en chef; för fabrikerna kommer detta att automatisera produktionen av varor. Festivalen och varvet kan också ha varsin chef så att du kan automatisera hela processen. Du kan även öka nivån på cheferna med Krukor av guld för ännu bättre effektivitet!

Tasks.png
Med produktioner och transporter igång kan du slutföra uppgifter! Det kan finnas som mest tre uppgifter synliga åt gången, och du hittar dem högst upp i eventfönstret. När en uppgift är klar ska du samla in den för att ge plats åt nästa uppgift. Att slutföra och samla uppgifter kommer att öka dina framsteg mot storpriset och S:t Patricks priser. För att se hur många uppgifter du har kvar klickar du på den grå pilen till höger om uppgifterna.

celtic chests.png
Varje gång du slutför och samlar in en uppgift kommer en ny att visas på den platsen, och så fortsätter det tills alla uppgifter i den staden är klara.
När du har samlat in tillräckligt med Fyrklöver är det dags att gå vidare till nästa stad. Det gör du genom att klicka på 'Nästa stad' längst ner till höger.
Du kommer också att ha chansen att plocka några extra priser från kistor! En kista kan du öppna gratis, resten kostar Krukor med gukd. Om du öppnar alla 6 vinner du bonuspriset uppe till höger. Tänk på att kostnaden ökar för varje kista, så se till att du har tillräckligt med krukor med guld för att öppna kistorna du vill ha!

PotsOfGoldChests.png

Discount.png


Nytt för i år är att du får en rabatt om du öppnar flera/alla kistor på en gång! Det rabatterade priset kommer alltid att vara detsamma, så ju fler kistor du öppnar med den här nya knappen, desto bättre blir rabatten!

För mycket information att hålla reda på? Misströsta inte! I den allra första staden har vi förbättrat guiden avsevärt. Dessutom behöver du bara 1 miljon Fyrklöver för att fortsätta till nästa stad efter att du är klar med den första staden. Alla efterföljande städer kommer att kräva 8,4Q Fyrklöver som vanligt.
Kom ihåg: Fyrklöver krävs alltid för att flytta från en stad till en annan, men det är inte nödvändigt att slutföra alla uppgifter.

Du behöver inte slutföra alla uppgifter för att fortsätta och låsa upp en ny stad. Från och med stad nr 2, så fort du samlar 8,4 kvadrilljoner Fyrklöver, kan du klicka på "Fortsätt" för att fortsätta och fortfarande behålla dina framsteg i storpriset. När du har valt dina kistor i slutet kommer du till en ny stad och börjar om från början (dina framsteg till storpriset nollställs inte utan följer med dig till nästa stad).

Continue.png

Så snart du har samlat 8,4Q fyrkläver tänds denna knapp.

Belöningar​

Storpriset​

Inget S.t Patricks dag-firande är komplett utan en glänsande ny byggnad att lägga till i din stad! I år har vi flera nya byggnader som du kan njuta av.
Storpriset är den helt nya Druidhydda! På nivå 9 ger den följande bonusar:
Druidhydda 5x4: nivå 9
Bonus: Mynt, Attack (9-17%) för anfallande armé, Försvar (14-20%) för anfallande armé, 3 Forskningspoäng, 1 Fragment till uppgradering för Mästardruidens hydda
Om motiverad: 4 extra Forskningspoäng
Slumpad belöning 1: 1st 8tim 100% Myntboost (50% chans) eller 1st 8tim Massiv Mynt-rush (50% chans)
Slumpad belöning 2: 5 Fragment till Tålamodets träd (70% chans) eller 5 Fragment till Vitalitetens träd (30% chans)
Druid_lakehouse_Lvl_09.png

För en extra boost kan du använda uppgradering för Mästardruidens hydda som kommer att förvandla byggnaden till Mästardruidens hydda. Du kan få denna uppgradering S:t Patricks eventpriser – en extra samling av belöningar, tillgänglig för en engångsbelopp i eventet. Fragmenten av uppgraderingen är också tillgängliga bland eventets storpriser.

Uppgardering till Mästardruidens hydda
uuk.png

Efter uppgraderingen behåller Druidhyddan mycket liknande bonusar, vilket ger en värdefull höjning av en del av värdena, som Forskningspoäng, arméboosts och chanser att producera fragment till Druidträden. Chanserna att vinna Myntboosts och rushar förblir oförändrade

Fler belöningar!​

På de högre nivåerna kommer Druidhyddan att producera fragment som du kan använda för att sätta ihop Druidträden – små vintergröna byggnader som ger en märkbar bonus och producerar ännu mer användbara fragment eller föremål! Du kan få fragment för Tålamodets och Vitalitetens träd från din Druidhydda och Tystnadens träd – från S:t Patricks dag-priserna. Här är deras värden:

Tålamodets träd 1x1Vitalitetens träd 1x1Tystnadens träd 1x1
Bonus: Mynt, Försvar till försvarande armé (upp till 3%)
Om motiverad: 1 Forskningspoäng (75% chans) eller 2 Självhjälpkit (25% chans)
Bonus: Mynt, Attack och Försvar till Anfallande armé (upp till 2%)
Om motiverad: 1 Forskningspoäng, 1 Fragment till En-upp-kit
Bonus: Mynt, Attack till försvarande armé (upp till 4%), Attack till Anfallande armé (upp till 2%)
Om motiverad: 4 Forskningspoäng (50% chans) eller 2 Fragment till Renoverings-kit (50% chans)
2.png

(100 fragment krävs för att bygga)
3.png

(100 fragment krävs för att bygga)
1.png

(Endast från eventpasset)

Episkt Väljarkit

Saknar du uppgraderingar för tidigare eventbyggnader? Vi har det du söker! I eventet finns också ett mycket speciellt Episkt S:t Patricks Väljarkit tillgängligt i Premiumsamlingen (i övre raden). Det gör att du kan välja en grundbyggnad eller en uppgradering för något av föregående års stora priser, inklusive Keltisk bondgård, Druidtempel med flera!
image-2022-12-14_17-59-19.png


Profilbilder​

Sist men inte minst har vi lite nya profilbilder åt er!

HyacintHöstStigfinnareFågelvaktareTyra från skogen
portrait_397.png
image-2022-11-14_17-6-20.png
image-2022-11-14_17-6-24.png
image-2022-11-14_17-6-29.png
image-2022-11-14_17-6-34.png
UppdragsbelöningUppdragsbelöningEventets PremiumpassEventets PremiumpassEventets Premiumpass

Om du har kommentarer, synpunkter, frågor eller annat du undrar över, tveka inte att skriva en kommentar här nedan!

Vi strör lite irländsk lycka över er alla!
Ditt Forge of Empires Team
 
Senast ändrad:

Odolf

Ny medlem
druidens hydda eller Mästardruidens hydda kommer ikke til at producere Tystnadens träd 1x1?
 

River Styx

CM
Community Manager
druidens hydda eller Mästardruidens hydda kommer ikke til at producere Tystnadens träd 1x1?
Hej!
Det stämmer. Tystnadens träd kan du bara få via Eventpasset (den övre samlingen med extra priser som man kan köpa till).
Jag har korrigerat texten ovan med att man behöver 100 fragment för den. Detta är en ändring som gjordes efter Beta.
 

Ambjorn

Medlem
Så där ja, ett event jag gillar då man måste planera och tänka en del och inte bara tjofsa på en boll. Men att det måste vara en väg till träden som är 1x1 är riktigt elakt av er.
 

Odolf

Ny medlem
Så där ja, ett event jag gillar då man måste planera och tänka en del och inte bara tjofsa på en boll. Men att det måste vara en väg till träden som är 1x1 är riktigt elakt av er.
jeg syntes også det er et godt event hvor man skal bruge hoved lidt.Ja det er lidt skuffende at træet skal have en vej
 

Malina

Aktiv medlem
Är det någon som fått ihop till sin Druidhydda ?
Nivå nio är ju rätt lätt att få ihop. Sen fragmenten till nivå 10... tror man måste ha betat av flera städer men är osäker. Jag har en bit kvar till de första 50 fragmenten iaf. Tur man får av hyddan också men det kommer ju ta sin lilla tid. :)
 

Ambjorn

Medlem
Nu äntligen fick jag ihop Mästerdruidens hydda när jag klarade det sista dagliga uppdraget nr 57.
 

Bumerang

Medlem
1 av mina 63 vänner har lyckats och 11 har fått ihop 9 delar. Skälv fick jag ihop 5 delar :p Men jag har ju bara spelat sedan 2012 , så jag har väl inte lärt mig speler än :D Kanse jag lägger ut mina delar på aktion :rolleyes:
 

Ambjorn

Medlem
Jag skrev i ett tidigare event att man skulle lägga 159:- sek, för att få priserna ovanför den ordinarie prislistan. I det här eventet hette det S:T Patricks priser för varje avklarad stad fick man ett pris till. I detta fall hela uppgraderingen till Mästerdruidens hydda om man hade fått ihop 9 delar. Det kom dessutom rätt tidigt i eventet.
Så till nästa eventet titta vad man får där för de pengarna, helt klart värt det.
 
Topp