• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Resurs Rusch paket gälla för alla produktionsbyggnader?

Fonzo

Medlem
De flesta, (inklusive jag så tyvärr bryter jag delvis mot en regel som säger att ett förslag inte får gynna dig själv, men jag hoppas att admins har överseende med detta då det skulle gynna många andra också) som har spelat ett tag har i praktiken inga normala byggnader, endast eventbyggnader och annat. Därför känns det lite snopet när man sitter med 50+ av olika Resurs Rusch paket (och får hela tiden fler från tex planetarium och annat) utan att kunna nyttja dem då dessa endast gäller för normala byggnader. Om de åtminstone kunde gälla för eventproduktionsbyggnader så skulle de vara lite till nytta. I nuläget så går alla dessa paket direkt till handlaren. Vad säger ni?
 

Tixal

Medlem
Bra förslag. Håller med - till största delen. :)
För om jag inte lägger upp dem hos AD så använder jag dem till eventen för att skynda på produktioner. Där brukar det gå åt en hel del ibland :)
 

Fonzo

Medlem
Bra förslag. Håller med - till största delen. :)
För om jag inte lägger upp dem hos AD så använder jag dem till eventen för att skynda på produktioner. Där brukar det gå åt en hel del ibland :)
Jag kan inte rusha en enda byggnad i min stad då allting jag äger är eventbyggnader. Försökte idag rusha just för att klara av ett uppdrag men det gick inte. Fick bara att "Du har inga byggnader att använda det här objektet på".
 

Malina

Aktiv medlem
Jag håller inte med dig här Fonz, sorry. ;)
Jag har smedjor och konditori i min by som jag använder till eventuppdrag, och där går det åt resursruschpaket. Mina eventbyggnader vill jag inte ska påverkas av dessa, eftersom jag ofta har ettdygnsprodd på dem som jag skördar tillsammans med övrig skörd.
Resursruschpaket är hett eftertraktade hos antikhandlaren, jag köper varje gång jag ser dem på hyllan. :)
Däremot myntruschpaket... vad ska man med dem till? De säljs av. :)
 

Ambjorn

Medlem
Instämmer med Malina att man har nytta av dom. Får du "Gör 4x8h, 12x4h och 24x1h" via de tre uppdragen blir det lite kämpigt utan rusch. Även om man har en hel del produktionsbyggnader. Två av de tre ovanstående exemplen brukar dyka upp under ett event rätt ofta.
 

Fonzo

Medlem
Menade att man använder dem på alla Smed man byggt för eventet. Tänkte att "alla" gör så :-D Men jag drog fel slutsats. Sorry!
Har inga smeder och uppdrag klarar man utan problem ändå med Magnum Opus (har samlat på mig 18 st under åren). Tror att det skett 1 eller 2 ggr under mina spelade år att jag skulle behövt smeder för att klara ett uppdrag (oftast pga av min egen klantighet att jag samlat in Magnum Opus 8 h produktion innan jag tagit reda på vad det "Dagliga" uppdraget givit mig). Dock har detta gått bra ändå genom att slumpa fram ett nytt uppdrag eller genom att avbryta Opus produktionen (som alltid snurrar på 8 h). Väldigt ovanligt att man får någon 24 hs uppdrag men i de fallen man får det så har jag 1 liten slädtillverkare som hela tiden snurrar på 24 h. Som sagt, inga vanliga byggnader här, vilket jag tror de flesta högnivåspelare håller med mig om.
 

Ambjorn

Medlem
6X24h får jag ungefär 3-4 ggr i veckan. Är väl avhängigt att jag har 36 produktionsbyggnader. 24 smeder och 12 för att samla resurser. Har de oavsett event eller inte nu. Trivs bra med det för då får jag tyst de där som trakasserar mig med uppdrag ett tag.
Och visst är det kanske lite ovanlig kombination du har men viktigaste är att det fungerar för dig.
 

Fonzo

Medlem
6X24h får jag ungefär 3-4 ggr i veckan. Är väl avhängigt att jag har 36 produktionsbyggnader. 24 smeder och 12 för att samla resurser. Har de oavsett event eller inte nu. Trivs bra med det för då får jag tyst de där som trakasserar mig med uppdrag ett tag.
Och visst är det kanske lite ovanlig kombination du har men viktigaste är att det fungerar för dig.
Får i praktiken aldrig 6x24 (förutom i återkommande och de kan man bara hoppa över) och resurser är man knappast i behov av. Då är det bättre att köra Magnum Opus som ger 2 FP/dygn (3 om man verkligen pressar).
 

Ambjorn

Medlem
Brukar inte hoppa över något, blir ju lugnt och stilla under ett dygn då. Sedan brukar alltid det där med att köpa 15 Fp komma, det däremot hoppar jag över. Det gick åt en hel del resurser när jag tog mig så snabbt som möjligt genom Virtuella tidsåldern, 30M, 45M etc. I slutet av denna blir det 65M för att inte tala om i början av nästa men tänkte ta det först vid årsskiftet.
 
Topp