• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Publik MB

Electronize

Ny medlem
Vad är nyttan med en publik MB för den som innehar den, med andra ord att grannskap kan lägga på den?

Det enda jag ser är att alla andra kan kapa den och håva in FP på den, bra beteende, inte alls?

Inte som jag ser det, låt den som innehar MB välja om den ska vara stängd( för ingen alls), för imperie eller öppen för grannskap(alla).

Säkert kommer det inte gillas av dom som kapar, men tyvärr tycker jag det här dåliga beteendet gått för långt och behöver stävjas med regler.

Som tänkande människa måste man väl ändå i slutändan förstå att den som kapas inte gillar det, eller vill man främja en dålig miljö?

Jag förstår inte.

Och för att det alltid varit så är ingen bra förklaring. Kom med något annat.
 

River Styx

CM
Community Manager
För väldigt många är det väldigt trist att få platser kapade i sina MB. Men att kunna bidra till en MB är en av de grundläggande funktionerna i spelet - så det kommer inte att ändras på något sätt. Om utvecklarna ändrar uppfattning om detta längre fram är omöjligt att säga, men i dagsläget kommer det alltså inte att justeras.

Att höja nivåerna på sina MB är ju något som alla eftersträvar. Därför ska det inte finnas några begränsningar där. Om det skulle finnas möjlighet att säga "du får bidra - men inte du" - då betyder det att du bestämmer över någon annans spelande och hindrar hen att spela som det är avsett. Det är emot reglerna.

Att man börjar uppfatta bidragen som kapningar sker ju endast när man är i ett imperium som har vissa typer av MB/boost-trådar.
Jag har full förståelse för att det är irriterande. Men det är inte emot reglerna. Man får helt enkelt försöka hitta lösningar för att minimera risken för kapning.
Detta är lite grann samma situation som med plundring - många ogillar att råka ut för det - men det är en del av spelet och det gäller att hitta sätt för att försvåra plundringen. Skaffa Galatatornet t.ex.

Ni som har tips/råd för att undvika kapning - dela gärna med er!! :)
 

Ambjorn

Medlem
Det enda jag ser är att alla andra kan kapa den och håva in FP på den, bra beteende, inte alls?
Då kan man förslagsvis gå med i ett aktivt imperium som klarar av att donerar. Som det jag var med i tidigare till skillnad från det ensamma jag har nu. För egen del bryr jag mig inte om om nu någon bara lägger 1 Fp och får tillbaka 50. På samma sätt som jag fullkomligt struntar i 1.92 boosten, är bara ute efter ritningar. Så lägger jag 100Fp och får tillbaka 50 så är det ok för mig.
Ditt förslag skulle bara få till konsekvens att vi som gillar att spela själva kan tvingas in i ett större imperium.
 

Malina

Aktiv medlem
Tips: översäkra inte, utan lägg så att hälften av de fp som återstår är 1.9 ggr skattvinsten.
 

Ambjorn

Medlem
Tror du jag inte vet det, med tanke på all instruktion jag fick i det större imperiet. Men som sagt det är ritningar jag är ute efter och jag lägger de Fp som jag producerar i staden för det. Det som kommer tillbaka hamnar i "lagret". Så för mig är det tagna kostnader och det ger en del återbäring i FP också. Vinst i bland förlust i ibland. Men jag bryr mig inte. Ungefär därför jag är ensam i mitt imperium och så vill förbli.
 

Malina

Aktiv medlem
Tror du jag inte vet det, med tanke på all instruktion jag fick i det större imperiet. Men som sagt det är ritningar jag är ute efter och jag lägger de Fp som jag producerar i staden för det. Det som kommer tillbaka hamnar i "lagret". Så för mig är det tagna kostnader och det ger en del återbäring i FP också. Vinst i bland förlust i ibland. Men jag bryr mig inte. Ungefär därför jag är ensam i mitt imperium och så vill förbli.
Ah, jag svarade inte på ditt inlägg, jag svarade på det River skrev i fetstil. Dvs ett allmänt tips till alla. Kan ju finnas några nybörjare här. :)
 

Ambjorn

Medlem
Ber om ursäkt Malina. Tyckte det var lite konstigt med tanke på att du alltid annars skriver så vettiga inlägg.
 

Electronize

Ny medlem
Det har ingen som helst betydelse om man är med i aktivt imperie eller inte. Dom som kapar är minst lika aktiva om inte mer. Det som tråkigt är dom som är nya i spelet som inte förstår att någon har lagt jätte många FP helt plötsligt och är nöjda med det, men i själva verket blivit kapade.

Hur ska en ny spelare kunna motså en spelare som har en ark på 180?

Det blir bara löjligt, så om FoE vill ha in nya betalande spelare så kanske man inte ska motarbeta dom, eller?

Det är lättare att ge upp än att anstränga sig, och det här spelet kräver tid.

Det kvittar hur FoE försöker rättfärdiga det så är det ett dåligt inslag i spelet.

Så återigen inför för den som äger MBen får välja vem som lägger på den.


Tips och råd för att undvika kapning.

Läs ovan d.v.s. min start på tråden.
 
Senast ändrad:
Topp